27/3/08

Τα γερασμένα μυαλά των νέων υπουργών


«...ο υπουργός Μεταφορών Κωστής Χατζηδάκης παραδέχτηκε οτι υπάρχει πιθανότητα να μπουν διόδια στο κέντρο της Αθήνας»

Μα φυσικά...
Οι πολιτικοί μας είναι άνθρωποι των εύκολων και γρήγορων λύσεων. Του πρώτου και του προφανούς επίπεδου ανάγνωσης.
· Χρειάζομαι έσοδα; Αυξάνω τους φόρους!
· Πρέπει να βρω λύση στο ασφαλιστικό; Μειώνω τις συντάξεις, αυξάνω τα όρια ηλικίας.
· Έχω πρόβλημα στο κέντρο της Αθήνας; Αντιγράφω την πιο εύκολη λύση και την «πουλάω» στο πόπολο με τη λογική οτι το ίδιο κάνουν και αλλού!

Με τη μόνη διαφορά οτι εκεί στο «αλλού» εκτός όλων των άλλων έχουν και εκτεταμένο δίκτυο μετρό με σταθμό σε κάθε γειτονιά και με επαρκή και ευρύχωρα parking ακόμα και για ποδήλατα (όταν εδώ Παγκράτι, Κυψέλη, Περιστέρι που συγκεντρώνουν τον μεγαλύτερο πληθυσμό της πρωτεύουσας, ακόμα δεν διαθέτουν πρόσβαση στο μετρό!).

Έχουν λεωφορειακές γραμμές που πάνε παντού, με συνεπές και γρήγορο δρομολόγιο και με λεωφοριολωρίδες που επιτηρούνται αυστηρότατα.
Έχουν φροντίσει να κάνουν επανασχεδιασμό των βασικών αρτηριών
με μονοδρομήσεις και εξασφάλιση χώρου για λεωφορειολωρίδες.

Εμείς θα εφαρμόσουμε από το συνολικό πακέτο μόνο το εύκολο, δηλαδή την είσπραξη. Χωρίς να δημιουργήσουμε πρώτα την υποδομή και την εναλλακτική λύση.
Χωρίς κάποια απ’ τις παραπάνω συνθήκες.

Κι ας μη μεσολάβησε αρκετός χρόνος μέχρι να δημιουργηθεί η κουλτούρα «μαζικής συγκοινωνίας».

Κι ας μην υπάρχει έστω και ένα υπουργείο ή κάποια μεγάλη υπηρεσία που να «αποκεντρώθηκε», να μεταφέρεται έξω από το λεκανοπέδιο (φυσικά ένας από τους λόγους είναι η επιθυμία των επικεφαλής να κωλοτρίβονται με την υπόλοιπη εξουσία στα Κολωνακιώτικα cafe και λοιπούς χώρους εστίασης γύρω από τη Βουλή και τα άλλα υπουργεία).

Κι ας μην είδαμε υπηρεσίες που να χρησιμοποιούν πιο έξυπνους τρόπους συναλλαγής με το κοινό (φτάνει ένα παράδειγμα: ακόμα σήμερα, αν οφείλεις χρήματα στο ΙΚΑ, πρέπει υποχρεωτικά να πας στην 3ης Σεπτεμβρίου και Σολωμού!!!)

Επίσης για να μπορέσει μια πολιτεία να ενθαρρύνει τους πολίτες του να περπατήσουν ή γενικά να μη χρησιμοποιήσουν αυτοκίνητο, οφείλει να διαθέτει μεγάλα και άνετα πεζοδρόμια με ομοιογενή χαρακτηριστικά διευκόλυνσης ατόμων με ειδικές ανάγκες, με αυστηρά επιτηρούμενες διαβάσεις πεζών και άλλα πολλά.

Πότε το υπουργείο συγκοινωνιών ή ο δήμος Αθήνας ή οποιοσδήποτε ανέλαβε να φέρει στην Ελλάδα την από τριακονταετίας εφαρμοσμένη χρήση του RDS για να γίνονται ανακοινώσεις για κυκλοφοριακό φόρτο και εναλλακτικές διαδρομές;

Και προσέξτε, μιλάμε για μια τεχνολογία που υπάρχει ήδη στα ραδιόφωνα ΟΛΩΝ των αυτοκινήτων ΚΑΙ στην κρατική ραδιοφωνία (για να ανακοινώνει το όνομα του σταθμού!), και το μόνο που λείπει είναι η οργάνωση του δικτύου!

Να λοιπόν που η παρουσία ενός «νέου ανθρώπου» (και blogger!) σε μια θέση εξουσίας δεν είναι κατ’ ανάγκη και εγγύηση φρέσκων και ευφάνταστων ιδεών. Αντίθετα η επιβολή αποσπασματικών και φορομπηχτικών μέτρων δείχνουν ανθρώπους που ξεσήκωσαν μόνο τα εύκολα και τα προφανή, δηλαδή μυαλά γερασμένα, χωρίς φαντασία.


Υ.Γ. Αφήνω κατα μέρος το οτι στο Λονδίνο όπου εφαρμόστηκε το μέτρο των "διοδίων κέντρου", η επίδραση ήταν καθαρά ταξική. Τα μεγαλοστελέχη του city συνεχίσουν να φτάνουν στα γρεφεία με τα αυτκίνητά τους (με πληρωμένα απο τις εταιρίες τους και άρα αποφορολογημένα έξοδα τα διόδια), ενώ αυτοί που αναγκάζονται να στραφούν στα ΜΜΜ είναι οι πωλητές των εμπορικών καταστημάτων και οι κατώτεροι υπάλληλοι. Αυτό που θα γίνει κι εδώ δηλαδή.

5 σχόλια:

zouri1 είπε...

συμφωνω με τα λεγομενα σου

ράγες είπε...

Μπράβο Ανέστη! Να σε φιλήσω μου 'ρχεται!
Έτσι είναι! Γιατί εγώ που μετακινούμαι μόνο με μέσα μαζικής μεταφοράς, τρελαίνομαι όταν ακούω κυριλάτους να λένε αφήσουμε τα αμάξια μας και να πάρουμε τα λεωφορεία!
Ξέρεις τι είναι κοστουμάτε κύριε που το αμάξι σου πιάνει τρεις λωρίδες στην Κηφισίας, να περιμένεις 40 λεπτά το λεωφορείο, μέσα στο κρύο η τη ζέστη; Να μπαίνεις μέσα και να μην χωράς και να πέφτει ο ένας πάνω στον άλλο σαν τα κατσίκια; Έχεις δει γέρους να μην μπορούν να αναπνεύσουν από το πολύ κόσμο; Καλά για άτομο με καροτσάκι δεν το συζητάμε καν!
Όταν τους ακούω μου ρχεται να τους δολοφονήσω! Βρε ζώον τι λες στους Αθηναίους χρησιμοποιείστε τα μέσα! Αφού ήδη δεν χωράμε! Το ένα τρίτο από αυτούς να έρθουν αύριο θα μαχαιρωνόμαστε για το ποιος θα πρωτομπεί!! Αν δεν κάνεις εσύ, ως κράτος, υπουργείο, ένα πρώτο θετικό βήμα, πως θα προσελκύσεις τον κόσμο;
Και για να μη γράφω σεντόνια, συμφωνώ σε όλα, να αγιάσει το μπλογκ σου!!
Φιλιά!

ανεστης είπε...

@ράγες
Τα αυτονόητα λέμε, και επειδή αυτά δεν είναι και τόσο "κοινά" γίνονται επιστημονική φαντασία.

Ανώνυμος είπε...

... και το Μιλάνο το εφαρμόζουν, πες του .. χαιρετίσματα, αλλά με τι προδιαγραφές!

Khlysty είπε...

Κατ' αρχήν, καλό μήνα. Λίγο καθυστερημένα -ήμουν εκτός...- δύο σχολιάκια.
1) Ως μη έχων -συνειδητά- αυτοκίνητο και μετακινούμενος με τα ΜΜΜ, το μόνο που έχω να πω είναι ότι μέτρα αποτροπής της κίνησης αυτοκινήτων στο Κέντρο χωρίς πλήρη αναδιοργάνωση των συγκοινωνιών (minibus, ακτινικές διαδρομές από σταθμούς Μέσων Σταθερής Τροχιάς, συνεργασία με Δήμους για από κοινού εξυπηρέτηση με λεωφορεία, κλπ, κλπ) είναι, το λιγότερο, ηλιθιότητα. Άλλωστε, το Κέντρο αρχίζει σχεδόν από την Κυψέλη και φθάνει ως... αποφασίστε εσείς.
2) Το απίστευτο με αυτή την ιστορία είναι ότι ο Χατζηδάκης προσπαθεί εναγωνίως να διορθώσει το προφίλ του -που το κατέστρεψε με την ιστορία της Ολυμπιακής- και φροντίζει διαρκώς να πέφτει σε λούμπες...