28/9/07

Διάβασμα δεν έχουν;


Χιλιάδες μοναχοί διαδήλωσαν και συνεχίζουν να διαδηλώνουν στη Μυανμάρ κατά της τοπικής χούντας. Μέχρι στιγμής αυτή η κινητοποίηση των βουδιστών μοναχών, φαίνεται να είναι η σοβαρότερη και ίσως αποτελεσματικότερη πράξη αντίστασης εδώ και χρόνια ενώ η βίαιη καταστολή από τις δυνάμεις ασφαλείας κινητοποιεί την παγκόσμια κοινότητα, όπως έγινε με το δικό μας "Πολυτεχνείο".
Και δείχνει ταυτόχρονα ότι η θρησκεία δεν είναι αποκομμένη από τη ζωή, από τις αξίες από την αξιοπρέπεια.

Δεν ξέρω αν αυτοί οι μοναχοί είχαν διάβασμα ή όχι, αλλά φαίνεται να ξέρουν περισσότερα από κάποιους δικούς μας που σε ανάλογους καιρούς διάβαζαν τα –λάθος όπως φαίνεται- συγγράμματα...

11 σχόλια:

ANemos είπε...

Καλόοοοοοοο!

ΠΡΕΖΑ TV είπε...

Ωραιος!!!Τις καλημερες μου!!!

BioLogos είπε...

Οι δικοί μας...ούτε με σφαίρες!
Οι κολλητοί της εξουσίας?Δε γίνεται.
Conflict of interest.
Την καλημέρα μου

Ανώνυμος είπε...

Ο τίτλος είναι ευρηματικός!

K-Top είπε...

Είσαι αντιχριστος και βάλεις κατά της Ορθοδοξίας και του Αρχιεπισκόπου! Και αν θες να ξέρεις εκεί έχουν χούντα, εμείς είχαμε Επανάσταση! Ο μόνος τόπος να εξιλεωθείς και να μην πας στην κολαση, είναι να προσφέρεις το συκώτι σου στον Αρχιεπίσκοπο και όλη σου την περιουσία στην εκκλησία.

μαριάννα είπε...

Κοίτα να δεις έκπληξη! Μπράβο τους! Άξιοι! Πάντως εγώ πάντα, αν και άθεη από πολύ μικρή, σε παραδοσιακό σπίτι, οι γονείς μου δεν μου το συγχωρούν ακόμα, με έμφυτη αποστροφή στον κλήρο, από παλιά ως σήμερα, εν τούτοις έχω μια αδυναμία και μια συμπάθεια προς τους μοναχούς και τις μοναχές και προς τους παπάδες των νησιών, αυτών που εργάζονται και στη γη και φορούν το τριμμένο, ξεθωριασμένο, ράσο. Και συνήθως είναι αδύνατοι σαν ασκητές και καλοκάγαθοι. Κι ενώ έχουμε ακούσει τα χίλια μύρια για τα σύγχρονα μοναστήρια, μέσα μου κρατώ τις εικόνες των μοναχών που αντιγράφούν ώρες, μήνες, χρόνια, διασώζωντας πολύτιμα συγγράμματα. Κάποιοι πάλι σημερινοί που έχει τύχει να γνωρίσω στο άσχετο, είναι εξαιρετικά μορφωμένοι και με απίστευτα ανθρωκεντρική θέση και στάση ζωής. Με προσφορά σε πολλούς τομείς, πνευματική και όχι μόνο. Σίγουρα οι μοναχοί είναι η καλύτερη εκδοχή των ...«υπηρετών» του Θεού! :)
Καλό μήνα!

Ανώνυμος είπε...

Μα καλά...Κι αν αυτοί είναι "αμόρφωτοι"???
Οι δικοί μας είναι μορφωμένοι άνθρωποι, γίνεται να αφήνουν το διάβασμα και να....τρέχουν για πουρνάρια??? :))

ανεστης είπε...

Εκεί φυσικά η θρησκεία δεν έχει καμία σχεση με την εξουσία, είναι ένα θέμα καθαρά συνειδησιακό, δεν γίνεται κάποιος ιερωμένος για να είναι πρώτη μούρη στη νομή της εξουσίας. Αυτό κάνει τεράστια διαφορά.

@atron
Απο συκώτι τέλος, μας τόφαγε το όρνιο. Απο σπληνάντερο κάτι γίνεται...

@ght
Να σε προβοκάρω λίγο;
Εκτιμώ πολύ περισσότερο τους ιερείς-αγωνιστές που κάνουν δουλειές στις ενορίες καταπολεμώντας τη φτώχια που καλύπτουν πνευματικές αναζητήσεις -έστω και έτσι- ενώ δε μου λέει τίποτα ο ορόδοξος ψευτο-αναχωρητισμός της διαχείρησης των τεράστιων περιουσιών των μονών.

natasha hassiotis είπε...

Δεν ήταν όρνιο ρε Ανέστη, αητός καθόμενος και λιαζόμενος ήτανε...
Ωραίος ο τίτλος, συμφωνώ. Σκέφτεσαι τους ρασοφόρους τους δικούς μας στο δρόμο; Τα Χάρε Κρίσνα, γκλιν γκλιν γκλιν, Χάρε Ράμα, είναι και πιο χαρούμενα στο χρώμα.
Υ.Γ. Είναι ρατσιστικό και αποικιοκρατικό να λέμε τη Μιανμάρ (που μοιάζει με νιαούρισμα-νιαρνιαρνιαρ) Βιρμανία;

μαριάννα είπε...

Καθόλου δε διαφωνώ Ανέστη. Καθόλου. Έμαθα όμως από εμπειρία, να είμαι πιο επιεικής με τις ανθρώπινες επιλογές. Ήμουν πολύ σκληρή κάποτε. Με όσους αυτοκτονούσαν ή με όσους άφηναν τα εγκόσμια, με πρόφαση να υπηρετήσουν το Θεό ασκητεύοντας ή δεν ξέρω τι άλλο. Με τα χρόνια έμαθα, ότι όλοι οι άνθρωποι δεν έχουν τη δύναμη που επειδή τη διέθετα, τη θεωρούσα δεδομένη και αυτονόητη. Είναι εύθραυστοι τόσο πολύ ψυχικά κάποιοι, που είναι ακόμα και αυτοκαταστροφικοί, δεν είναι μόνο βολεψάκηδες. Σαφώς και υπάρχουν και τα γνωστά παρατράγουδα των σφετεριστών της πίστης και της αγνότητας των αφελών. Και δυστυχώς είναι οι πολλοί. Μιλώ για τις εξαιρέσεις των μοναχών, όπως ο Συμεών δε λα Χάρα, ο Περουβιάνος ποιητής του Αγίου Όρους και κάποιους άλλους τέτοιους, οι οποίοι με τον ψυχισμό που έχουν και εκτός Μοναστηριού πάλι θα ήταν κλεισμένοι στη μοναξιά τους και θα εργάζονταν πνευματικά και μόνο.
Δεν είναι εύκολοι οι συνδυασμοί. Δεν μπορούν πολλοί να πιάνουν τη ζωή απ'τα κέρατα Ανέστη μου!
Καλό σου ταξίδι και καλή επιστροφή μάτια μου!

Σε φιλώ...

ανεστης είπε...

@highvoltagepress
Μια χαρά είναι να τη λέμε Βιρμανία όπως θα διάβασες ήδη και στο σημερινό post.

@ghteytria
Πάσο!
Δεν έχω να προσθέσω τίποτα, με κάλυψες (ως συνήθως), απλά επέλεξα μεταξύ των δύο, αυτό που μου ταιριάζει στον ψυχισμό μου, που νοιώθω οτι με αοφρά περισσότερο. Που θαυμάζω. Και οι βουδιστές μοναχοί πνευματικοί αναχωρητές είναι αλλά...