Τα άνομα κέρδη που απεκτήθησαν με την είσπραξιν μισθών και σιτηρεσίων για στρατεύματα που ουδέποτε είχαν στρατολογηθή και η απονομή του βαθμού του συνταγματάρχη σε φαρμακοποιούς και του καπετάνιου σε ιπποκόμους και τσιμπουξήδες, αποδιοργάνωσε τις στρατιωτικές δυνάμεις της Ελλάδος.
Θαρρούσες πως οι στρατιώτες είχαν ξεχάσει τον πόλεμο με το Σουλτάνο, και μοναδική τους σκέψις, λες και ήταν η εντρύφηση στην πολυτέλεια των φανταχτερών αμφιέσεων και των λαμπρών όπλων.
Τα χρήματα που εισρεύσανε στην Ελλάδα από τα δάνεια, δημιουργήσανε ξαφνικά μια ζήτηση αλβανικών ειδών. Τα παζάρια της Τριπολιτσάς και του Ναυπλίου, του Μεσολογγίου και των Αθηνών, είτανε γεμάτα απο χρυσοκέντητα γελέκια, επίχρυσα γιαταγάνια και ασημοκεντημένες πιστόλες. Απο τα Γιάννενα και τη Θεσσαλονίκη, συρρέανε διαρκώς ραφτάδες. Πάλες, πιστόλες και καρυοφίλια πλούσια στολισμένα διαμετακομίζονταν συνεχώς απο τα Επτάνησα σαν αντικείμενα εμπορίου μεταξύ Αλβανίας και Μοριά. Τα άρματα και η φορεσιά ενός παλληκαριού, μίμηση της φορεσιάς των Τόσκηδων της νοτίου Αλβανίας, συχνά στοιχίζανε 50 λίρες. Η στολή του Χιλίαρχου ή του στρατηγού με τα φανταχτερά φάλαρα του αλόγου του, κατά κανόνα ξεπερνούσε τις 300 λίρες.
Τα ποσά αυτά προέρχονταν από τα δάνεια, που τα αφαιρούσαν από τις ανάγκες της πατρίδος. Ήτανε γενική κατακραυγή ότι η Ελλάδα κινδύνευε να καταστραφεί από τις απίθανες αυτές σπατάλες.
G. Finley, «Ιστορία της Ελληνικής Επαναστάσεως»
Και όμως δεν είχε περάσει ούτε έτος αφ’ ότου ήλθον εις την Ελλάδα τα χρήματα του δεύτερου δανείου, όταν την 7ην Απριλίου 1826 η εθνική Γ΄ Συνέλευσις των Ελλήνων, εψήφιζε να ανοιχτεί νέον δάνειον 1000.000 ταλλήρων, δια να χρησιμεύσει δια το μέλλον μόνον εις τροφάς και μισθούς του στόλου, εις επισκευήν και τροφάς δια το Μεσσολόγγιον και εις τα έξωθεν αυτού συστηθησόμενα στρατόπεδα. Αλλά πριν ξηρανθή η μελάνη δια της οποίας εγράφη το ψήφισμα τούτο, το Μεσσολόγγιον έπεσε.
Εκατόν χιλιάδες τάλληρα λοιπόν ήσαν αρκετά δια να σωθεί το προπύργιον εκείνο.
Η ελληνική κυβέρνησις αν και διεχειρίσθη κατα το δωδεκάμηνον που επέρασεν, ένα εκατομμύριον περίπου ταλλήρων, δεν ημπορούσε να εξοικονομήση εξ αυτών εκατόν χιλιάδας απο τα οποίας εξηρτήθη η τύχη της Ελλάδος.
Κ. Παπαρρηγόπουλος «Ιστορία του Ελληνικού Έθνους»
Τα αποσπάσματα είναι απο το βιβλίο του Β. Τσιμπιδάρου "Το 1821 χωρίς δάφνες και στέφανα"
Θέλετε να μιλήσουμε για ιστορία; Ας μιλήσουμε λοιπόν! Σε ποιο σχολικό βιβλίο ή σε ποια τάξη διδάσκονται αυτές οι ιστορικές αλήθειες που θα μας βοηθούσαν να εντοπίσουμε τα κακά της ράτσας μας και να καταφέρουμε να αλλάξουμε κι εμείς οι ίδιοι; Μέχρι πότε το μέλημα του μαθήματος της ιστορίας θα είναι να συντηρούμε τις δάφνες μας και το πόσο αδικηθήκαμε από τους ξένους, τους άλλους όταν εμείς οι ίδιοι διαχρονικά είμαστε οι χειρότεροι εχθροί μας;
Τίποτα δεν άλλαξε, παρά το γεγονός ότι μεγαλώσαμε με τα μυαλά φουσκωμένα από ηρωισμούς.
Απλά τα δάνεια του τότε, τώρα λέγονται ΚΠΣ, οι πιστόλες Porche Cayenne και οι ιπποκόμοι που έγιναν στρατηγοί, τώρα λέγονται "δικά μας παιδιά".
10 σχόλια:
ase re files pios se kouei
gemisan oi platies
me protomes agalmaton me tsekouria xatzares kai toufekia
exeis dei kana agalma ellhna episthmona
oso kai na milame orismenoi
kammena ladia tha vriskoume brostamas
Είχα κι εγώ την ίδια απορία με εσένα. Γιατί στα βιβλία ιστορίας μας διδάσκουν μόνο τις στιγμές που μας κάνουν περήφανους? Γιατί ο Μπαμπινιώτης στο έργο που ετοιμάζει τώρα απαγορεύει στους μεταφραστές να μεταφράσουν/γράψουν τις ιστορίες που δείχνουν τον άσχημο χαρακτήρα των Ελλήνων?
Η απάντηση που μου δόθηκε, από συντηρητική, βαθειά θρησκευόμενη φιλόλογο με μικρή αυτοπεποίθηση (σαν τη Λουκά ένα πράγμα) ήταν η εξής. Οι ξένοι (που για μερικούς θέλουν να μας εξαφανίσουν από τη Γη) ήδη μας έχουν στη μπούκα για κάθε τί λάθος που κάνουμε (δεν τους αδικώ). Αν αρχίσουμε και βγάζουμε τα άπλυτά μας στη φόρα μόνοι μας, τότε ο φιλλεληνισμός που υπάρχει χάρη στην Αρχαία ιστορία μας και την ανδρεία μας στους πολέμους (βλ. Επανάσταση του 21) θα εξατμιστούν και μαζί τους και κάθε φιλική στάση των ξένων απέναντί μας.
"...Αν αρχίσουμε και βγάζουμε τα άπλυτά μας στη φόρα μόνοι μας, τότε ο φιλλεληνισμός που υπάρχει χάρη στην Αρχαία ιστορία μας και την ανδρεία μας στους πολέμους (βλ. Επανάσταση του 21) θα εξατμιστούν και μαζί τους και κάθε φιλική στάση των ξένων απέναντί μας."
Συγνώμη, αλλά αυτό σαν πολύ αφελές μου ακούγεται... Δηλ. οι ξένοι που είναι φιλέλληνες, έγιναν φιλέλληνες γιατί διάβαζαν τα βιβλία ιστορίας που γράφαμε εμείς και αν αλλάξουμε αυτά που γράφαμε ως τώρα, θα τους χάσουμε;
Και, εν τέλει, η διδασκαλία της ιστορίας στα σχολειά πού στοχεύει; Στους φιλέλληνες;
Μήπως πρέπει επιτέλους να αρχίσουμε να βγάζουμε τις παρωπίδες;
ΨΖ
Ο ρημάδης ο ελληνισμός που πρέπει να είναι εξαγώγιμο προϊόν, να πουλάει, να μη μας κακοχαρακτηρίσουν οι «ξένοι άνθρωποι». Λες και δεν μας ξέρουν, δεν ξέρουν τι κουμάσια είμαστε, θα τους παραμυθιάσουμε με ψεύτικη επίπλαστη ιστορία ενώ τους χρωστάμε ένα σωρό λεφτά από επιδοτήσεις που πήγαν σε λαμόγια και τώρα πρέπει να επιστρέψουμε.
Θα τους πείσει η λαλακία του Τσώτσιλ ότι «οι ήρωες πολεμούν σαν έλληνες» ενώ δεν ξέρουν ότι στην Αθηνά οι ταξιτζήδες κλέβουν σαν πορτοφολάδες».
Να δούμε μ΄ αυτά και μ’ αυτά, πότε αυτή η ρημάδα η Ελλάς θα περάσει κάθαρση, πότε θα φτάσει στην αυτογνωσία, πότε θα καταλάβουμε ότι είμαστε φορτίο αβάσταχτο στον πολιτισμένο κόσμο, πότε θα σταματήσουμε να φωνάζουμε σαν υστερικές πουτάνες ότι μας σκοτώνουν κάθε φορά που μόνοι μας πυροβολάμε το πόδι μας.
Ας φαμε κάτι ελαφρύ απόψε, μια Μακεδονική σαλάτα ίσως...
Ανέστη, εγώ ξέρω ότι ασχολιόνται με το αν "συνοστίζονταν" ή όχι ή αν υπήρχε "κρυφό σχολειό" ή τέλοσπάντων αν υπάρχουν λάθη στο βιβλίο (εγώ κάπως που το διάβασα μια χαρά μου φαίνεται, αλλά δεν είμαι και ιστορικός μία η άλλη για να κρίνω) και δεν ασχολιόνται πχ. με το γεγονός ότι πέρυσι δεν κάναν ούτε τις μισές ώρες μάθημα ιστορίας και φέτος δεν υπάρχουν βιβλία ένα μήνα τώρα.
Ελλάς γαμώ το μπουρδέλο σου!!
(και βγαίνει και ο κάθε Τριανταφυλλόπουλος και έχει και άποψη για όλα.. ο παλιομαλάκας.. αστο γιατί αρπάζομαι τώρα..)
Κι όμως διδάσκονται στις μεγάλες τάξεις. Το ζήτημα είναι ότι πάντα μιλάμε για ένα εγχειρίδιο και όχι για εγκυκλοπαίδεια και μάλιστα για το δημοτικό. Λυπάμαι, πολύ για την απόσυρσή του και ακόμα περισσότερο που αριστεροί και κεντρώοι χάθηκαν στη δίνη της διαφωνίας και πέταξαν στα σκουπίδια ένα παιδαγωγικό όπλο.
Σωστός.
Περνώντας στον κόσμο των cliche, θα ήθελα να επισημάνω ότι η διδασκαλία της Ιστορίας στα σχολεία αποτελεί βασικό "εργαλείο" για τη δημιουργία "εθνικής συνείδησης" στους νέους. Πέραν αυτού, αν θέλουμε να μιλήσουμε επί της ουσίας, το μάθημα της Ιστορίας δεν είναι δυνατόν να εξαντλεί κάθε πιθανή -...και απίθανη- πηγή προκειμένου να αποκτήσει "αντικειμενικότητα", έτσι; Αυτό δε σημαίνει ότι εγκρίνω τις "αγιογραφίες" που περνάν για Ιστορία, ή τις αθλιότητες που γράφονται στα σχολικά εγχειρίδια (και συμπεριλαμβάνουν και τους "συνωστισμούς", αλλά και την εξαιρετικά κακή απεικόνιση, π.χ. της αρχαίας Σπάρτης). Συμφωνώ, πάντως, ότι η κατά το δυνατόν unbiased (συγνώμη για την αγγλικούρα...) παρουσίαση των ιστορικών γεγονότων θα ήταν η καλύτερη δυνατή προσέγγιση. Αν αυτό σημαίνει ότι πρέπει να βγουν και κάποια "άπλυτα στη φόρα", καλώς να γίνει...
Σύμφωνοι Δείμο και Khlysty αλλά...
δεν μπορώ να πιστέψω οτι φτιάχνεις "εθνική συνείδηση" σε παιδιά δημοτικού με το να αφηγείσαι αυτά που σε θυμώνουν με τους άλλους. Πρέπει να σε θυμώσουν και με τον κακό σου εαυτό. Μια ζωή τα ίδια και γι αυτό έχουμε αναπτύξει τη νοοτροπία οτι για όλα μας τα κακά μας φταίνε οι άλλοι.
fusmoker
Μπορεί να μη γίνεται μάθημα, να υπάρχουν χιλιάδες αδιόριστοι καθηγητές, να μην υπάρχουν χρήματα με αποτέλεσμα να είμαστε στον πάτο της Ευρώπης, αλλά αποσύρθηκε το βιβλίο και σωθήκαμε...
Ήρθαν όλα στη θέση τους.
Είχα διαβάσει κάποτε τα "Απομνημονεύματα του Δημητρίου Υψηλάντη" (έτσι επιγράφεται, δεν είναι 100% βέβαιο όμως ότι πράγματι το έγραψε ο Δ.Υ.), για τα χρήματα που συγκέντρωνε η Φιλική Εταιρεία. Όταν σε κάποια πόλη άνοιγε 'εφορία' (=ταμείο της Φ.Ε.), έπεφτε αμέσως σύρμα: "Παιδιά, λεφτά!". Ορμούσαν κατόπιν διάφορα κοράκια και ξόδευαν τα χρήματα 'για τις ανάγκες του αγώνα': σε ταξίδια, γυναίκες, χρυσαφικά κ.α. μέχρι που ένα κλάσμα μόνο των αρχικών χρημάτων απέμενε (πώς χρηματοδοτήθηκε τελικά αυτή η Επανάσταση;)
Όταν τα διάβαζα σκεφτόμουν: "τίποτα δεν άλλαξε μέχρι σήμερα στον τρόπο που ο Έλληνας διαχειρίζεται τα ξένα χρήματα".
Δημοσίευση σχολίου