Έκανα μια πολύωρη περιήγηση χτες στα blogs και ξόδεψα πολύ χρόνο να διαβάζω posts και σχόλια για το θέμα του προσβλητικού και βέβηλου έργου τέχνης.
Πρώτο εύρημα:
Οι αντιδρώντες «εθνικόφρονες» εκφράζονται βίαια, προσβλητικά υβριστικά με σαφή σκατολογική διάθεση και απλοϊκότητα επιχειρήματα (τύπου «θες να δείξω το μουνί της αδερφής σου και να το βαφτίσω τέχνη;» κλπ), όπου αυτά υπάρχουν.
Δεύτερο εύρημα:
Την πατήσαμε αδέρφια!
Οι αντιδρώντες «εθνικόφρονες» εκφράζονται βίαια, προσβλητικά υβριστικά με σαφή σκατολογική διάθεση και απλοϊκότητα επιχειρήματα (τύπου «θες να δείξω το μουνί της αδερφής σου και να το βαφτίσω τέχνη;» κλπ), όπου αυτά υπάρχουν.
Δεύτερο εύρημα:
Την πατήσαμε αδέρφια!
Σε περίοδο ουσιαστικά προεκλογική πλέον, η υστέρω του ΛΑΟΣ μυρίστηκε ψητό και αποφάσισε να δημιουργήσει νταβαντούρι που θα τους φέρει στο προσκήνιο, που θα τους δώσει φωνή και εγκυρότητα. Και δικαιώθηκαν γιατί είναι πρώτη μούρη σε όλα τα κανάλια που φυσικά έκαναν την τύχη τους με το θέμα που άνοιξε. Κι εμείς τσιμπήσαμε παιδιά σαν πρωτάρηδες. Βρεθήκαμε να προσπαθούμε να εξηγούμε το προφανές, να διαχωρίσουμε την τεχνοκριτική από την αστυνομική δίωξη.
Περνάμε μια περίοδο βαριάς ασθένειας των κοινοβουλευτικών θεσμών. Τα δύο κόμματα εξουσίας δείχνουν να παραπαίουν ανάμεσα σε ανύπαρκτες ιδεολογίες, σκάνδαλα με πολύ μαύρο χρήμα και πολύ-πολύ ανεπάρκεια.
Εσείς δηλαδή τι ακούτε από τους γύρω σας όταν κάνετε συζητήσεις; Ακούτε επιχειρήματα τύπου «να μπουν περισσότερα κόμματα στη βουλή», «να μην υπάρξει αυτοδυναμία» κλπ ή επιχειρήματα «μια χούντα μας χρειάζεται»; Γιατί εγώ δυστυχώς ακούω το τελευταίο. Ακούω όλο και περισσότερο κόσμο να απογοητεύεται από την μη λειτουργία θεσμών, κράτους και τελικά δημοκρατίας και δυστυχώς ανησυχητικά συχνά, την επίκληση μιας χούντας.
Η ρήξη που επιχειρείται λοιπόν είναι προκάτ. Όπου όσο εσύ υπερασπίζεσαι το δικαίωμα της διαφορετικότητας, της έκφρασης, της δημοκρατίας, όσο αναφέρεσαι σε διαφωτισμό και «τσιτάρεις» αποσπάσματα φιλοσόφων και ορισμών, αυτοί φαίνονται στο κοινό στόχο τους να υπερασπίζονται τα «όσια και ιερά», τη σημαία και τον εθνικό ύμνο, τα κόκαλα των Ελλήνων τα ιερά και γενικά τις αξίες πάνω στις οποίες πατάει η οποιαδήποτε αληθινή ή θεωρητική χούντα που ο περίγυρος αρχίζει εντω μεταξύ να επικαλείται. Ξέρουν λοιπόν ότι αφυπνίζουν με τα κόλπα αυτά τα πιο συντηριτικά ανακλαστικά της κοινωνίας που ήδη έκανε τα πρωτα της βήματα με την αύξηση των μεταναστών, πράγμα που τους κάνει να ονειρεύονται γαλλικά μοντέλα και λεπενικές δόξες.
Ποιος περιμένετε να συμμεριστεί την υπεράσπιση ενός προσβλητικού έργου εκτός από το κοινό των blogs και μερικούς «αριστεροκουλτουριάρηδες» και «μειοδότες» όπως έχουμε πλέον επίσημα βαφτιστεί; Ο καυγάς λοιπόν είναι σικέ όσο κι αν έχει ενδιαφέρον. Κι εμείς το τυράκι το είδαμε αλλά τη φάκα όχι.
Περνάμε μια περίοδο βαριάς ασθένειας των κοινοβουλευτικών θεσμών. Τα δύο κόμματα εξουσίας δείχνουν να παραπαίουν ανάμεσα σε ανύπαρκτες ιδεολογίες, σκάνδαλα με πολύ μαύρο χρήμα και πολύ-πολύ ανεπάρκεια.
Εσείς δηλαδή τι ακούτε από τους γύρω σας όταν κάνετε συζητήσεις; Ακούτε επιχειρήματα τύπου «να μπουν περισσότερα κόμματα στη βουλή», «να μην υπάρξει αυτοδυναμία» κλπ ή επιχειρήματα «μια χούντα μας χρειάζεται»; Γιατί εγώ δυστυχώς ακούω το τελευταίο. Ακούω όλο και περισσότερο κόσμο να απογοητεύεται από την μη λειτουργία θεσμών, κράτους και τελικά δημοκρατίας και δυστυχώς ανησυχητικά συχνά, την επίκληση μιας χούντας.
Η ρήξη που επιχειρείται λοιπόν είναι προκάτ. Όπου όσο εσύ υπερασπίζεσαι το δικαίωμα της διαφορετικότητας, της έκφρασης, της δημοκρατίας, όσο αναφέρεσαι σε διαφωτισμό και «τσιτάρεις» αποσπάσματα φιλοσόφων και ορισμών, αυτοί φαίνονται στο κοινό στόχο τους να υπερασπίζονται τα «όσια και ιερά», τη σημαία και τον εθνικό ύμνο, τα κόκαλα των Ελλήνων τα ιερά και γενικά τις αξίες πάνω στις οποίες πατάει η οποιαδήποτε αληθινή ή θεωρητική χούντα που ο περίγυρος αρχίζει εντω μεταξύ να επικαλείται. Ξέρουν λοιπόν ότι αφυπνίζουν με τα κόλπα αυτά τα πιο συντηριτικά ανακλαστικά της κοινωνίας που ήδη έκανε τα πρωτα της βήματα με την αύξηση των μεταναστών, πράγμα που τους κάνει να ονειρεύονται γαλλικά μοντέλα και λεπενικές δόξες.
Ποιος περιμένετε να συμμεριστεί την υπεράσπιση ενός προσβλητικού έργου εκτός από το κοινό των blogs και μερικούς «αριστεροκουλτουριάρηδες» και «μειοδότες» όπως έχουμε πλέον επίσημα βαφτιστεί; Ο καυγάς λοιπόν είναι σικέ όσο κι αν έχει ενδιαφέρον. Κι εμείς το τυράκι το είδαμε αλλά τη φάκα όχι.
29 σχόλια:
Μπλε, μπλε βαθύ... σχεδόν μαύρο!
Είμαστε που είμαστε λαός με μνήμη χρυσόψαρου, περνώντας και τα χρόνια τα ωραιοποιήσαμε.
"- Παιδί μου αν θα έρθει ο "ένστολος " θα γλυτώσουμε από τα "λαμόγια"!
- Άσε παππού... δεν έχουν ακόμα βρει να μας αλλάξουν το γονίδιο από το DNA... "
:D
Να μου το θυμηθείς ο παππούς θα ξαναψηφίσει. Και ξανά και ξανά...
Μόλις μου έδωσες τη λύση σε μια απορία που με βασανίζει χρόνια...
Γιατί καμία κυβέρνηση δεν ανεβάζει τις συντάξεις!
Είναι σχέδιο να ξεφορτωθούν τους βασιλο-χουντικο-φρονες παππούδες!
Αλλά αυτοί εκεί... ΚΟΡΑΚΟΖΩΙΤΟΙ!
:p
υ.γ. ακόμα δεν έχω ενημερωθεί για το θέμα... τώρα διαβάζω χημεία.
ο γεωργιαδης,ειναι καθα μερα στην τι βι,ανεξαρτητου θεματος.
Ανέστη,έχουμε ότι ακριβώς αξίζουμε.Θα πρέπει να αλλάξουμε πολύ σαν άνθρωποι για να έχουμε κάτι καλύτερο...........
Zouri
αυτό τον καιρό όσο πιο πολύ φωνάζει κάποιος, τόσο πιο πολύ "παίζει". Η Κανέλλη τι γίνεται;
Πρίγκιπα
Δεν μπορώ να διαφωνήσω. Αν συνδυάσουμε όμως και την προηγούμενη απάντηση (όσο πιο πολύ φωνάζεις...) τότε εμείς πρέπει να αρχίσουμε να φωνάζουμε περισσότερο, να επικοινωνήσουμε τις προσδοκίες μας περισσότερο στο περιβάλλον μας (και όχι να τα λέμε μεταξύ μας στα blogs), να περάσουμε στον ακτιβισμό, να ξυπνήσουμε τον κόσμο.
Τι λέτε;
Απ'όσα Blogs σχετικά με το θέμα έχω διαβάσει μέχρι τώρα, είσαι ο μοναδικός που ασχολήθηκε με την ουσία του θέματος.
Ακόμα και η χειρότερη μορφή έκφρασης της τέχνης είναι τέχνη. Κακή τέχνη. Άρα λοιπόν ο εθνικόφρων τεχνολάτρης μας, τελικά μας απέδειξε με την επίσκεψή του πως ακύρωσε τον εαυτό του. Δεν πήγε για να δει την τέχνη. Σε εντεταλμένη αποστολή ήταν ο άνθρωπος. Και καλά έκανε αφού έκανε τη δουλειά του. Αλοίμονο όμως στους κοντόφθαλμους εθνικόφρονες μπανιστηρτζήδες κατακριτές και πολιτικάντηδες που παρασέρνουν το κόσμο χρησιμοποιώντας τεχνάσματα που βασίζονται στη ψυχολογία της μάζας. Έχουν σκεφτεί άραγε πόσοι από μας έχουν να πουν κάτι που βίωσαν με αυτούς υπαίτιους και να το καταμαρτυρήσουν; Μήπως βασίζονται στο ρητό 'τα εν οίκο μη εν δήμο'; Μήπως στην ασυλία τους; Ή μήπως στη σιωπή μας; Αλλά βέβαια δεν φταίνε ολοκληρωτικά αυτοί. Οι ηθικοί αυτουργοί είναι μέρος της μάζας. Είναι αυτοί οι κολημμένοι, στενοκέφαλοι, δεινόσαυροι, των οποίων το είδος τους χαρακτηρίζεται από παντελή έλλειψη εγκεφάλου. Ίσως σήμερα ο Δαρβίνος να κατέτασε την ανθρωπότητα σε περισσότερα είδη.
Δυστυχώς! οπως τα λές είναι και οπως τα λέει και η Σβετλάνα στο πρώτο σχόλιο. Πέρασαν πολλά χρόνια και ξεχάσαμε. Αυτές οι ρήξεις τώρα, οι γραμμές, είναι που οριοθετούν το γήπεδό τους. Χρειάζονται τέτοια θέματα, σαν αυτό, σαν το βιβλίο ιστορίας...
Κι εμείς, ανύπαρκτοι τουλάχιστον για τους καταναλωτές τηλεοπτικού χρόνου.
Ανέστη, υπέροχο κείμενο. Βλέπεις η λογοκρισία αποτελεί βασικό στοιχείο της σύγχρονης δημοκρατίας. Απλά διαφέρει ο τρόπος με τον οποίο λειτουργεί. Η πολιτική λογοκρισία λειτουργεί πολυφωνικά (κρύβουμε, καλύπτουμε τη φωνή της διαμαρτυρίας, την αιρετική άποψη μέσα σε φωνές συμφωνίας). Η καλλιτενμική λογκρισία -που στηρίζεται στην αμάθεια και την πατριδοκαπηλία- λειτουργεί λίγο πιο βάναυσα, πιο απροκάλυπτα.
Ειλικρινά,
σφαιρικότατη και πολύ ψύχραιμη τοποθέτηση.
Ουσία εν ολίγοις.
Όσο για τις εξηγήσεις στο προφανές, μεγάλη και χαίνουσα πληγή, φίλε...
Καλησπέρα...
-Ποιος περιμένετε να συμμεριστεί την υπεράσπιση ενός προσβλητικού έργου εκτός από το κοινό των blogs και μερικούς «αριστεροκουλτουριάρηδες» και «μειοδότες» όπως έχουμε πλέον επίσημα βαφτιστεί-
Ποιός μας βάφτισε έτσι ρε Ανέστη και στη τελική ποιός τους χε..όποιοι και αν είναι αυτοί;;;;
Παρεπιπτόντως ο Λεπέν δεν πήγε ιδιάιτερα καλά σε τούτες τις εκλογές.
Δεν ξέρω γιατί αλλά δεν μου φαίνεται πως είναι ο καρατζαφέρης το κύριο πρόβλημα τούτη στιγμή.
φασαρία κάνει πρώτη μούρη στα κανάλια είναι αλλά πάντα με τη στάμπα του γραφικού.
Η Γιάννα έχει πλέον τον ''ελέυθερο τύπο'' δικό της Γιατί κάτι μου λέει πως ετοιμάζεται να είναι η επόμενη πρωθυπουργος;
Κέλλυ μου, βάζεις πολλά θέματα μαζί αλλά θα μείνω στο τελευταίο. Η Γιάννα είναι καμμένη, δεν μπορεί να διεκδικήσει πλέον ψήφους (πλουτοκρατία γαρ). Τα υπόλοιπα θα απαντηθούν στη συνέχεια
θα το γράψω σε όλα τα blog σήμερα
μην ξεχνάτε τον καρπουζογάμη σύντροφοι των εικαστικών
ΥΓ thanx for the link
και πάντα ευπρόσδεκτος στο παραμάγαζο του dirty
Οι επικινδυνοι δεν ειναι οι Γεωργιαδηδες και οι λοιποι σκοταδιστες αλλα εμεις οι ιδιοι, εγω, εσεις που απαντατε εδω, ο φιλος ο Ανεστης...Δεν υπαρχει αυτοι και εμεις παρα μονο ο ελιτιστικος σταρχιδισμος μας ( λυπαμαι για την εκφραση) που προσπαθει να αναλυσει αυτο που εγινε ως οι θιγομενοι της ελληνικης πνευματικοτητας και υπερασπιστες του πλουραλισμου και των δημοκρατικων αρχων.Πολυ λυπαμαι οτι μεσα απο τους ιντερνετικους πυρηνες μας και με την αναλωση μας σην υπερ-αναλυση θα ξεχασουμε το πολυ απλο...ποιος επετρεψε να φτασουμε ως εδω?
Ουάου! Έχουμε σχεδόν ολόιδια blogs. Η αριστερή στήλη σχεδόν με μπέρδεψε.
Μήπως ξέρεις το link για αυτό το περιβόητο βίντεο;
Ως ζωγράφος που «επιδίδεται» στο αφηρημένο θεωρώ ότι δεν μπορώ να έχω άποψη για την Τέχνη. Έχω όμως για τη δηθενιά, την δημιουργία εντυπώσεων και το πως δημιουργείται θόρυβος γύρω απ' το όνομά μας με ένα ψευτοσκανδαλάκι.
Μην μας φανή παράξενο αν αύριο η... εκλεκτή «συνάδελφος» γίνη πρώτη φίρμα και χτυπάει τρελή μονέδα από τη τζάμπα διαφήμιση που της κάνουν οι συμπλογκαδόροι μας, όπου εν ονόματι της ελευθερίας της εκφράσεως, της αντίστασης σε κάθε μορφή λογοκρισίας και άλλα τερπνά και ωφέλιμα προσπερνούν αβασάνιστα το αυτονόητο, που είναι το γεγονός ότι όπως αυτοί δεν γουστάρουν την «φίμωση» του όποιουδήποτε και οι άλλοι έχουν κάποια ιδανικά και θεωρούν ομοίως αυτονόητο το δικαίωμά τους να γίνονται σεβαστά, αφού ζούμε -λέει- σε δημοκρατική κοινωνία.
Δεν μπορούμε να... διαρρηγνύουμε τα υπερδημοκρατικά ιμάτιά μας για τα δικαιώματα ορισμένων, αψηφώντας παράλληλα το Σύνταγμα και τις ευαισθησίες άλλων συμπολιτών μας, άσχετα αν αυτοί είναι λίγοι ή πολλοί, ιδίως αν οι πρώτοι καταφανώς το κάνουν επίτηδες για να δημιουργήσουν θόρυβο, καταπατώντας κατάφωρα και Σύνταγμα και νόμο και κάθε έννοια αισθητικής σε τελική ανάλυση (το είδατε το δημιούργημα της εν λόγω;)
Το να απορρίπτης τον Γεωργιάδη (θεμιτό) και τις παπαριές του (ακόμα θεμιτότερο) δεν είναι λόγος ικανός να υποστηρίζης την υστερόβουλη πρόκληση και τις εικονογραφήσεις των -κυριολεξί- αυνανιστικών δραστηριοτήτων της κάθε λαμογίτσας, που μυρίστηκε ψητό από τα προηγούμενα και θέλει κι αυτή αίγλη «αντιστασιακής» κατά του μικροαστικού κατεστημένου (ποιανού;)
Μήπως όμως, ρε παιδιά, υπάρχει και κάτι άλλο που μου διαφεύγει; Μπορεί!..
Εν πάσει περιπτώσει...όπως δέν υπάρχει λογοκρισία στο γραπτό λόγο, έτσι δέ γίνεται και να υπάρχει σε οποιαδήποτε Έκθεση...απλά και ξάστερα, δέ στέκει ρέ παιδί μου, είναι τρελλό.
Αλήθεια, τον mister αυτισμό δέν τον πείραξε το μεσημέρι που ένας Κύπριος τόλμησε να θαφτεί έχοντας τυλιγμένη γύρω από το φέρετρό του την Σημαία μας και ο κόσμος τραγουδούσε τον Εθνικό μας Ύμνο????
Αίσχος κύριοι, αίσχος, τί πατριώτες είμαστε!
BioLogos
όπως είδες ειδικά στο post αυτό προσπαθώ να απεμπλακώ απο την όποια "υπεράσπιση" και να πω οτι παίζουμε ήδη στο εκτός έδρασς γηπεδο. Κατα τα λοιπά θα ήθελες να μοιραστείς μαζί μας την δική σου διαπίστωση για το πως φτάσαμε ως εδώ;
aggelos
http://www.youtube.com/watch?v=YMx3ErhZTIU
Λυκάωνα
Θεμιτές οι ανησυχίες σου αλλά απο τη στιγμή που το θέμα μου το θέτει ο ΛΑΟΣ αρνούμαι πλέον να το συζητώ επι της ουσίας. Αφου σταματήσει το θέμα να αφορά εισαγγελείς και δικαστές, να κουβεντιάσουμε ότι θες (και το λέω γιατί θα χάσουμε τη μπάλα, μια και δεν με ενδιαφέρει η εισθητική της τέχνης, αλλά η δίωξή της).
patsi
XXX
Αααααχ! Τί είχες Γιάννη; Τι 'χα πάντα...
Γνωστό το έργο κι επειδή το 'χουμε δει κι άλλες φορές, είδαμε και τη φάκα.
Δε λέω ότι τη βλέπουμε πάντα, αλλά εδώ έλαμπε. Άστραφτε.
Δεν πειράζει παιδιά. Γηράσκω αεί διαδασκόμενος, καλέ μου φίλε. Καλά να είμαστε.
Και εκεί που εγώ πίστευα ότι η υπόθεση της Αμαλίας μας ένωσε στα σημαντικά, ότι πάει να δημιουργήσει ρεύμα ομογένειας και ακτιβισμού στα ελληνικά blogs έρχεται το επουσιώδες η λεπτομέρεια να μας διχάσει και πάλι, να κάνει την τριχα σκοινί προα μεγάλη τέρψη αυτών που θα έπρεπε να απολογηθούν στην κατακραυγή.
Ε Γητεύτρια;
Εξαρτάται τι εννοείς τρίχα και τί τριχιά(έτσι είναι το χοντρό σκοινί στην παροιμία ;)).
Δεν είμαι υπέρ του διχασμού. Με τίποτα. Αλλά δεν ανέχομαι να παλεύουμε για την ελευθερία και την ανεξαρτησία ιδεών και άποψης και το παιχνίδι να είναι στημένο...
Δεν επιλέγεις εσύ πλέον... αμύνεσαι υπερασπιζόμενος την αξιοπρέπειά σου. Κατάλαβες γιατί το 80% των θεμάτων μου είναι μουσική και ποίηση; Το 'πε κι ο Καρυωτάκης. Ποίηση είναι το καταφύγιο που φθονούμε. Καταφυγή φίλε... αν χρειαστεί και απομόνωση. Κωλώνουν τ' αλάνια; :))))))))
Ξαναδιαβαζοντας το σχολιο μου βλεπω πολυ το απολυτο στοιχειο και σαν να κουναω το δαχτυλο προς τους παντες θυμωμενος.Πιο χαλαρος λοιπον και ολιγον πιωμενος λεω το εξης.Κατι κανουμε εμεις (και το εμεις ας το εννοησει ο καθενας οπως θελει) λαθος ωστε τετοιου ειδους κινησεις, καπελωματα κτλ να ξεπεταγονται σαν τα μανιταρακια (ερχονται κ εκλογες βεβαια οπως πολυ σωστα ειπες).Ισως τελικα λιγο μοιρολατρικα να επρεπε να φτασουμε και σε τετοιου ειδους καταστασεις...δεν εχω ιδεα.Την καληνυχτα μου.
Καλα, έχω πάθει πλάκα! Σε δύο σχόλια υλικό για συγγραφή βιβλίου!
Καλοί μου Γητεύτρια και Βιολόγε.
Όταν ένα θέμα ξεκινάει απο τη λογοκρισία ενός έργου, η θέση μου είναι απόλυτη, απολυτότατη! Πρώτα θα υπερασπιστώ μέχρι κεραίας το δικαίωμα του έργου να εκτίθεται, να μπορώ να το δω ΚΑΙ ΜΕΤΑ θα αποφασίσω αν θα το απορρίψω, αν θα αποφασίσω ότι είναι αντιαισθητικό, οτι είναι μια μαλακία και μισή, οτι η καλλιτέχνης είναι ψώνιο ή οτιδήποτε άλλο.
Είμαι ξεκάθαρος. Αρνούμαι να κουβεντιάσω για την αισθητική ή για τον ορισμό της τέχνης όσο το έργο (ή "έργο") είναι λογοκριμένο. Και μέσα απο την υπεράσπιση της ελευθερίας της τέχνης, μοιραίο είναι να υπερασπίζομαι το δημιούργημα αυτό το οποίο μπορεί να είναι προσβλητικό, άσχημο αλλά έχει την υποστήριξή μου μέχρι να σταματήσει να λογοκρίνεται.
Το θέμα μας λοιπόν είναι ένα. Το οτι ένα κόμμα εκμεταλεύεται την επικοινωνιακή του αβάντα και δημιουργεί ένα θέμα στην ελληνική κοινωνία η οποία είναι ΑΝΙΚΑΝΗ να δει την ιεράρχηση των θεμάτων, την ατζέντα που της επιβάλλεται μέσα απο την ομιχλώδη θεματολογία των ΜΜΕ.
Καλημέρα.
Με άλλα λόγια η διαφωνία σου είναι να μη συζητιέται η αισθητική του έργου, όσο αυτό είναι λογοκριμένο. Να υποθέσω ότι αυτό είναι προσωπικό άγχος μη μας ταυτίσουν με τους λογοκριτές ή μήπως επηρεαστούν αυτοί που θα βγάλουν απόφαση, έτσι;
Η δική μου θέση πάλι είναι άλλη.
Υπερασπίζομαι την ελευθερία της Τέχνης με νύχια και δόντια, αλλά μπορώ να κρίνω και το έργο ταυτόχρονα. Γιατί αν δεν το κάνω, μπορεί οι λογοκριτές να με χρεώσουν στους κολλητούς του καλλιτέχνη, που υπερασπίζονται τον καλλιτέχνη και όχι την ελευθερία της Τέχνης. Όπως και συνέβη εν προκειμένω, με το φασιστικό σβήσιμο των σχολίων στο μπλογκ που άνοιξε για να υπερασπιστεί την ελευθερία της άποψης!(μπουχαχαχα)Κι εγώ είμαι ξεκάθαρη. Υπερασπίζομαι την ελευθερία στην Τέχνη, αλλά και το δικαίωμα μου στην κριτική, κυρίως όταν θεωρώ ότι το έργο προσβάλλει την αισθητική και τη νοημοσύνη μου.
Επίσης να σου πω ότι η άποψή σου είναι πρωτοφανής. Πουθενά στον κόσμο δε γίνεται αυτό. Όταν υπάρχουν απαγορεύσεις, τότε είναι που γίνονται παντού και από κάθε μέσον, κριτικές και αναφορές στο έργο, ώστε ο κόσμος να ενημερωθεί. Και μη φαντάζεσαι ότι όσοι κουβαλούν γραμμή επηρεάζονται από την κριτική των τεχνοκριτικών ή τη δική μας.Επηρεάζονται όσο επηρεάστηκα κι εγώ όταν λογοκρίνανε το Θεοδωράκη, το Ρίτσο, τον Ξυλούρη, το Μεγάλο μας τσίρκο επί χούντας ή την ταινία του Σκορτσέζε ή με τους αφορισμούς του Καζαντζάκη και του Λασκαράτου. Καλημέρα σε όλους! :)
Λοιπόν
για να συζητηθεί η αισθητική του έργου θα πρέπει αυτό να είναι ορατό. Αν σου το εξαφανίσουν πως μπορείς να ξέρεις απο τι σε¨"προφυλάσσει" ο μεγάλος αδελφός; Θα μας χρεώσουν στους κολλητούς του καλλιτέχνη λες; Και γιατί είναι πρόβλημά μου αυτό; Γιατί να φοβηθώ να υποστηρίξω το δίκαιο επειδή -νομοτελειακά- θα υποστώ άδικη επίθεση; Ο συμβιβασμός να μην το κάνω για να μη χρεωθεώ σχέση είναι πολύ χειρότερος. Αν ζούμε σε μια κοινωνία που υποστηίζει ότι οι θέσεις και απόψεις μας υπαγορεύονται απο συτεροβουλία, το πρόβλημα δεν το έχω εγώ, το έχει η κοινωνία. Ο T.S. Elliot έγραφε στο "Οικογενειακή Συγκεντρωση": Σε ένα κόσμο φυγάδων, αυτός που πάει αντίθετα, φαίνεται σαν φυγάς". Αυτό ισχύει και για την παρατήρησή σου ότι η άποψή μου είναι καινοφανής / πρωτοφανής. Δεν με πειράζει καθόλου να έχω πρωτοφανείς απόψεις. Το να σου απαγορεύουν ένα έργο επειδή είναι βλάσφημο παραπέμπει σε ταλιμπάν και μουλάδες. Επαναστατήσαμε όταν για τα σκίτσα του μωάμεθ ξεσηκώθηκαν οι κουσουλμάνοι (βλάσφημο ήταν κατ αυτούς το έργο).
Αν η αντίρρησή σου είναι σε σχέση με την αισθητική, τότε δεν είμαι τόσο περίεγος όταν λέω ότι πρέπει να υπερασπιστούμε το δικαίωμα να βούμε, να κρίνουμε και να απορρίψουμε ΕΜΕΙΣ και όχι ενας εισαγγελεύς. Όταν υπερασπίζεσαι ελευθερίες, πρέπει να το κάνεις χωρίς όρους γιατί τότε καταλήγεις να παραποιείς την περίφημη ρήση και να την κάνεις "Υπερασπίζομαι μέχρι θανάτου το δικαίωμά σου να λες οτι θες, φτάνει να συμφωνείς μαζί μου"
Η απάντησή σου είναι ολίγον κομπλικέ. Σαφέστερη δε θα μπορούσα να γίνω, απ' ότι το πρωί που ήμουνα και ξελαμπικαρισμένη και με τον καφέ στο χέρι.
Μάλλον στην προσπάθειά σου να τεκμηριώσεις την άποψή σου, τα μπερδεύεις ολίγον.
Πού κολλάει το τσιτάτο του Έλλιοτ σ' αυτά που σου είπα;
Πού κολλάει το παράδειγμα Μωάμεθ;
Πού κολλάει να απορρίψουμε εμείς και όχι ο εισαγγελέας;
Πάμε πάλι. Αλλά πάρτα αλλιώς ρε μεγάλε, μη με εξαντλήσεις. :Ρ
Υπερασπίζομαι την ελευθερία της Τέχνης με νύχια και δόντια, αλλά μπορώ να κρίνω και το έργο ταυτόχρονα. Μέχρι το κόμμα συμφωνούμε. Από το κόμμα και μέχρι και την τελεία διαφωνούμε. Γιατί πιστεύεις ότι είναι σωστή η δική σου θέση και όχι η δική μου; Τι διάολο Παρθένος είσαι στο ζώδιο; Πες ναι, να πέσω κάτω απ' την καρέκλα απ' το γέλιο και να πάψω να εξηγώ, αφού δεν έχει νόημα έτσι κι αλλιώς...
Αν το έκρινα θετικά θα σε χάλαγε; Γιατί δεν σχολίασες τις θετικές κριτικές με τον ίδιο τρόπο, αλλά κολλάς στις αρνητικές;
Δε σου σηκώθηκε η τρίχα κάγκελο όταν η Ροδιά συνέκρινε την Οδαλίσκη με το λογοκριθέν δημιούργημα; Η Τσίτα φρίκαρε...
Και ξαναφρίκαρε όταν είδε τα σχόλια κομμένα στο μπλογκ που ανοίχτηκε για την υπεράσπιση της ελευθερίας της έκφρασης!!!!!!!!!!!
Και ξαναματαφρίκαρε όταν ξαναδιάβασε τη Ροδιά, να λέει ότι το τσαμενούλι διέγραψε τα σχόλια από ταραχή και απειρία ή κάπως έτσι. Έλεος...
Αν δεν με καταλάβεις κι αυτή τη φορά, παραδίνομαι... :ΡΡΡΡΡΡΡ
Ζυγός είμαι. Και οι ζυγοί βαριόμαστε εύκολα.
Του Έλλιοτ κολλάει παντού, δεν είναι τσιτάτο, είναι τσιρότο!
Μου ήρθε, μου άρεσε και το έγραψα ως απάντηση στο ότι οι απόψεις μου είναι πρωτοφανείς. Στο ότι ο κόσμος θα μας προσάψει... Πιο νιανιά δε γίνεται.
Το τι έκανε η ροδιά τι αφορά την κουβέντα;
Τα άλλα που δε σου κολλάνε είναι επειδή πέρασε ώρα και ξεθύμανε η κόλλα.
Σε φιλώ στα ματάκια σου
Α! και...
"Δεν πρόκειται για την καλλιτεχνική αξία ενός έργου Τέχνης, η οποία μπορεί να είναι μικρή ή μεγάλη. Γι’ αυτήν υπεύθυνος και υπόλογος είναι ο ίδιος ο καλλιτέχνης και αυτή η ευθύνη είναι συνάρτηση της ελευθερίας του. Πρόκειται για πράξη λογοκρισίας που επιχειρεί να βάλει την ελεύθερη καλλιτεχνική δημιουργία στον «γύψο ορίων», παραβιάζει και προσβάλλει το πολίτευμά μας. Η εναντίωση στην πράξη λογοκρισίας δεν υπερασπίζεται την καλλιτεχνική αξία ενός συγκεκριμένου έργου Τέχνης. Την ελευθερία της καλλιτεχνικής δημιουργίας υπερασπίζεται και μαζί το δημοκρατικό μας πολίτευμα, που μόνο όταν μας λείπει, καταλαβαίνουμε τη μεγάλη του αξία."
(Καρκαγιάννης - Καθημερινή)
Πες το βρε αγορίνα τόση ώρα να μην παιδευόμαστε! Ξέρεις τί είναι να παλεύουν δυο ζυγοί να συνεννοηθούν;
Κόλαση σου λέω!:)))))
Το τσιρότο έγραψε! Το κρατάμε! Φιλιά στα μαλλάκια!
Γιατί απ' τα χρόνια τα παλιά
στα μάτια, λένε, χωρισμός είν' τα φιλιά.
Απόστολος Καλδάρας
Δημοσίευση σχολίου