27/6/07

Ναι ή όχι τελικά στο Blog Marketing;

Και τώρα που οι εταιρίες ανακάλυψαν το blog marketing Κινδυνέυουμε να αλλωτριωθούμε;


Πρόσφατα η Toyota διοργάνωσε test drive για τους bloggers. Διοργάνωσε λέει με τη βοήθεια της διαφημιστικής εταιρίας δοκιμαστική οδήγηση για το Auris και μετά οι bloggers έγραψαν τα σχόλιά τους που συγκεντρώθηκαν σε κάποιο site.
Ωραία!

Εγώ δεν πήρα είδηση από αυτή την προωθητική ενέργεια που υποτίθεται ότι «έτρεξε» για 10 εβδομάδες, δεν είδα τίποτα να αναγράφεται κάπου και κάθε μέρα αφιερώνω κάποιο χρόνο για να περιηγούμαι στα blogs.

Το πήρα είδηση μόνο όταν είδα απολογιστικά να αναφέρεται σαν «υπόδειγμα» ή «παράδειγμα» διαφημιστικής καμπάνιας σε περιοδικό marketing.

Άρα πρώτο το κρατούμενο, πιστεύω πως δεν έκαναν καλή δουλειά οι διαφημιστές-συνεργάτες της Toyota.

Το γεγονός ότι αποφασίζεις να χρησιμοποιήσεις ένα νέο μέσο για την επικοινωνία σου, δεν σημαίνει και απαραίτητα ότι το κατέχεις, ότι μπορείς να «πιάσεις» την κρίσιμη μάζα του κοινού σου.


Το δεύτερο είναι ότι δεν θεωρώ ότι είναι απαραίτητα κακό το να χρησιμοποιηθεί ο χώρος των blogs για να γίνει marketing και προώθηση από μια εταιρία. Αντίθετα νομίζω πως σαν καταναλωτές μπορούμε να είμαστε κερδισμένοι.
Προτιμώ να διαβάσω σε ένα blogger που ξέρω, που συνομιλώ μαζί του και τον/την εμπιστεύομαι, το ότι είναι ευχαριστημένος με ένα προϊόν ή μια υπηρεσία, παρά να πρέπει να πιστέψω τις παραδοσιακές διαφημίσεις όπου το μήνυμα εκπέμπεται χωρίς αντίλογο και διάλογο και είναι σε πολλές περιπτώσεις παραπλανητικό.

Δείτε τι γίνεται με το myphone.gr ή με το adslgr.com. Οι χρήστες αυτό-οργανώθηκαν, προβλήματα λύνονται από τους ίδιους εκεί που η ομολογουμένως μόνιμα κακή οργάνωση των εταιριών δεν μπορεί να βοηθήσει, κρυφά μειονεκτήματα βγήκαν στη φόρα, κακά σέρβις επίσης.
Με τον ίδιο τρόπο όπου κάποια εταιρία κάνει το κάτι παραπάνω αξίζει να αναφερθεί, να ανταμειφθεί με την προτίμησή μας.
Αυτά με τη διαφήμιση δεν γίνονται, όπως δεν γίνεται ποτέ όταν μιλάς εσύ ο ίδιος για τον εαυτό σου. Η «έξωθεν καλή μαρτυρία» όμως είναι πολύτιμη.
Η εποχή της μονόδρομης επικοινωνίας άλλαξε και στο marketing πλέον. Ειδικά σήμερα που παράγεται πολύ σκάρτο προϊόν (και ανακαλύπτεις το γουρούνι στο σακί ΜΕΤΑ την αγορά), που προσφέρονται πολύ κακές υπηρεσίες και ΕΙΔΙΚΑ στην Ελλάδα που το καταναλωτικό κίνημα και η αντίστοιχη συνείδηση είναι ανύπαρκτες έννοιες.
Έτσι ένα banner σε ένα blog δεν έχει καμία αξία περισσότερη από ότι ένα πόστερ σε ένα τοίχο. Εκπέμπει ένα μήνυμα που δεν μπορεί να έχει μεγάλη αξία. Αν όμως η συζήτηση γίνει για το ίδιο το προϊόν ή την υπηρεσία, τότε είναι ανεκτίμητη για τον υποψήφιο αγοραστή.
Για παράδειγμα, η φίλη μου η Άννα που μένει μόνη της (και δεν μπορεί να συναλλάσσεται με σέρβις του τύπου «φέρτε το από εδώ να ρίξουμε μια ματιά»), μου είπε πρόσφατα την εμπειρία της: Αγόρασε ένα DVD Player της LG και όταν αυτό παρουσίασε κάποιο πρόβλημα, η εταιρία ήρθε σπίτι της, το παρέλαβε και της το επέστρεψε την μεθεπόμενη με μια ευγενέστατα οργανωμένη διαδικασία με ραντεβού. Της εξήγησαν τι έπρεπε να έχει κάνει (το προϊόν ήταν εντάξει), και μετά από δύο μέρες την πήραν και τηλέφωνο να τη ρωτήσουν αν έμεινε ευχαριστημένη και αν είχε να αναφέρει κάποιο παράπονο! Συγγνώμη αλλά εγώ αυτό θέλω να το μάθω! Γιατί να μην ανταμείψω δηλαδή μια εταιρία που προσπαθεί περισσότερο και με σέβεται επιτέλους;

Γιατί αν βάλω στη ζυγαριά το γεγονός ότι για να σηκώσουν τηλέφωνο στη Sony Hellas πρέπει να περάσει μια βδομάδα (άσε που το ελάχιστο σέρβις ακριβότερα κι από γραφείο «συνοδών»), συν το ότι σήμερα τα περισσότερα προϊόντα είναι παρόμοια, τότε σίγουρα θα επηρεαστεί η απόφασή μου για την επόμενη αγορά.
Τώρα αν κάποια εταιρία επιχειρήσει πλαστά testimonials, αυτά είναι σίγουρο ότι δεν θα μπορέσουν να αλλάξουν μια γενικά κακή εικόνα και ειδικά στο χώρο αυτό όπου η κάθε άποψη περνάει από σαράντα κόσκινα.
Και σίγουρα αν κρίνουμε από την κακή προώθηση της προωθητικής ενέργειας της Toyota, θέλουν ακόμα πολύ δουλειά για να καταφέρουν ακόμα και να παραπλανήσουν.














Και αυτό bonus γιατί "Το sex πάντα πουλάει..."

11 σχόλια:

Я верю в Сталина είπε...

LΛυπάμαι που δεν μπορώ να σου απαντήσω, έχω κολλήσει με τα μαγιώ...

K-Top είπε...

Είναι λογικό να εισχωρήσει το μάρκετινγκ και στα μπλόγκς. Από πότε αγιοποιήθηκαν τα μπλογκς? Γιατί είναι κακό αν κάποιος βγάζει λεφτά από αυτό? Κακό είναι να προσπαθεί κάποιος να με μανιπιουλάρει άσχετα με το αν κερδίζει χρηματικά ή όχι.

Η διαδραστικότητα του μέσου δίνει όμως μεγαλύτερες πιθανότητες να ξεχωρίσεις αυτούς που προμοτάρουν από συμφέρον από αυτούς που λένε την αλήθεια (άσχετα αν τυχαίνει να κερδίζουν κάτι).

Απλά σαν μικρόψυχοι έλληνάρες, αν κάποιος κερδίζει χρηματικά από κάτι, του κολλάμε τη στάμπα ότι "τα παίρνει οπότε είναι εγκάθετος". Το αν είναι σωστά ή όχι σπάνια το εξετάζουμε. Θολώνουμε από τη ζήλεια μας γιατί αυτός βγάζει και εμείς όχι.

Στην χώρα που μεγαλώνουμε μαθαίνουμε πως για να πετύχεις πρέπει να είσαι λαμόγιο, κουτοπόνηρος και αρπαχτάκιας. Και αυτό δημιουργεί καχυποψία απέναντι σε όλα και σκοτώνει κάθε καλοπροαίρετη διάθεση. Επιπλέον, αφήνει και τα λαμόγια να επιβάλλονται στην αγορά σε βάρος των τίμιων (ως γνωστόν, ο κλέφτης φωνάζει πάντα πιο δυνατά...).

zouri1 είπε...

συμφωνω με τον ατρον.Οσο για την ΤΟΥΟΤΑ,πηγε πολυ καλα στα μπλογκς η διαφημιση.
Ετσι στα γρηγορα σου αναφερω 2 που δοκιμασαν το αμαξι ο pestaola,kai oi siteseein.

ανεστης είπε...

Καλά τα λέει ο Atron, μαζι του!
Zouri έριξα μια ματιά στο blog και είδα περι τους 5 blogers να έχουν κάνει test drive. Αν εξαιρέσουμε τον pestaola που είναι και ο μόνος γνωστός product-oriented blogger, θεωρείς ότι αυτό το αποτέλεσμα είναι ικανοποιητικό; Θα ήθελα να ξέρω τους αρχικούς στόχους της εταιρίας...
Μην ξεχνάς οτι τελικό ζητούμενο είναι η μετουσίωση της δημοσιότητας σε πωλήσεις. Και μόνο το γεγονός οτι απο τους περισσότερους πέρασε απαρατήρητο, πρέπει να λέει κάτι. Οι διαφημιστικές εταιρίες μπορεί να προτείνουν στους πελάτες τους να δταστηριοποιηθούν στα blogs επειδή το λέει η μαμα-εταιρία ότι είναι "τάση" αλλά τα ίδια τα στελέχη τους δεν έχουν ιδέα πως δημιουργείς word of mouth στο περιβάλλον αυτό. Δεν ξερω μπορεί να κάνω λάθος, αλλά όλα κρίνονται απο το αποτέλεσμα.

melomenos είπε...

πολύ καλά τα λες αλλά ήταν θέμα χρόνου οι διαφημηστές να πλησιάσουν τα blog
από τον καινούργιο χρόνο είχα προσέξει τέτοιες κινήσεις
τώρα για την TOYOTA κι εγώ δεν το είχα δεί!
καλησπέρα σου

ανεστης είπε...

Μελο
καλωσήρθες, παρακολουθώ το νεραιδοχτυπημένο σου site καιρό τώρα, είναι όαση αισθητικής ;)

BioLogos είπε...

Ρε ανεστη, μηπως θες κι εσυ να κανεις κανενα test drive σε κανα εσωρουχο και μας πεταξες τη φωτο?Αν ειναι ετσι ψηφιζω-στηριζω το δικαιο αιτημα σου!!!Μην πας και κανεις κανα φωτοσοπ με τον αριστερο πισινο ομως!

Ανώνυμος είπε...

Καλώς ή κακώς όμως, υπάρχει μια παράμετρος που δεν άκουσα ακόμα σε όλα αυτά:

Όταν κάποιος βγάζει χρήματα από τις διαφημίσεις του blog του, όχι ανοιχτά όπως ο Titanas αλλά κάπως πιο ... εχμ, ας το πούμε "διακριτικά" ... τότε καταβάλει μεγάλες προσπάθειες για να ανεβάσει την επισκεψιμότητα.

Που σημαίνει ότι παύει να γράφει αυτό που θέλει και αρχίζει να γράφει / δείχνει αυτό που "πουλάει".

Και αυτό που πουλάει μπορεί να είναι το σεξ, το γυμνό, μια αιρετική ως και ερεθιστική άποψη ... ή άλλα παρόμοια.

Άρα, σε όλα πρέπει να υπάρχει κάποιο μέτρο.

Υ.Γ. το pestaola θα μπορούσες να το χαρακτηρίσεις και "διαφημιστική σελίδα με μικρές ειδήσεις". Δεν είδα τον Titana να μιλά για τον εαυτό του. Κάτι που να μην έχει σχέση με προϊόντα, εννοώ.

ανεστης είπε...

espoir
Ας κάνουν λοιπόν τα blog τους εμπορικά. Τα πράγματα θα ακολουθήσουν τη νομοτέλειά τους, όπως λέει και ο atron "απο πότε αγιοποιήθηκαν τα blogs"; Ο καθένας θα κριθεί απο το τι προσφέρει. Ετσι δεν γίνεται και με τα παραδοσιακά ΜΜΕ;

ΑΠΕΙΡΩΤΑΣ είπε...

Tα blogs δεν είναι κάποιος συνεταιρισμός στον οποίο πρέπει κατά πλειοψηφία οι μέτοχοι να αποφασίζουν τι θα γίνει. Όπως πολύ σωστά επισημαίνεται και πιο πάνω είναι ατομική η ευθύνη του καθενός ο τρόπος που θα διαχειριστεί τον χώρο που έχει.

ο δείμος του πολίτη είπε...

Πολύ καλό άρθρο. Το marketing αλλάζει δρόμους και ακολουθεί κάθε νέα οδό που η τενχολογία χαράζει. Δεν μπορώ εύκολα να δεχτώ την τοποθέτηση διαφημισεων σε ιστολόγια -χωρίς να το κατηγορώ. Βλέπεις άλλο να επαινώ ένα προίόν σε ένα άρθρο μου και άλλο να το διαμηφίζω συνειδητά για μερικά δολλαριάκια.