7/1/08

Να επανεξετάσουμε τα δημοκρατικά μας δικαιώματα;

Σήμερα άκουγα οτι στη Γερμανία με αφορμή την ιδιαίτερα βίαιη επίθεση δύο νεαρών (ενός Έλληνα και ενός Τούρκου) κατά 75χρονου συνταξιούχου ξαναγίνεται κουβέντα για την «εισαγόμενη» από τους μετανάστες εγκληματικότητα. Ο Τούρκος απ ότι λεει η Deutche Welle εδώ θα απελαθεί, ενώ ο 17χρονος Έλληνας δεν μπορεί να έχει την ίδια μεταχείριση γιατί είναι πολίτης της ΕΕ.

Ταυτόχρονα αρχίζει μια ολόκληρη συζήτηση από τα ακροδεξιά κόμματα και Media για τους μετανάστες και τη βία (ενώ δεν κατάφεραν ακόμα να βρουν απάντηση στα ερωτήματα για τη βία των Γερμανών νεο-ναζί που καινε ζωντανούς μετανάστες σε πολυκατοικίες).

(Ναι ελληνολάτρες και ελληνοπρεπείς κύριοι, ελληνόπουλο προκάλεσε εγκεφαλικές κακώσεις στον συνταξιούχο για πλάκα γιατί ήταν γεμάτος αλκοόλ και ναρκωτικά. Ελπίζω κάποτε να αντιληφθείτε οτι η εγκληματικότητα είναι δημιούγημα συνθηκών και όχι dna).

Είδα επίσης οτι τελευταία αναζωπυρώνεται η κουβέντα στα blogs αλλά και σε κάποια πολιτικά κόμματα για το πως πρέπει να αντιμετωπίζονται οι παιδεραστές και άλλοι εγκληματίες, μέχρι και ερωτηματολόγια για την οπλοκατοχή είδα.

Να προκαλέσουμε λοιπόν τεχνητή ανικανότητα στους παιδεραστές;
Να διώξουμε όλους τους μετανάστες;
Να οπλιστούμε όλοι με όπλα για να αμυνθούμε στην αυξανόμενη εγκληματικότητα;
Να βάλουμε κάμερες μέχρι και στα σπίτια μας για «πρόληψη»;
Να χωρίσουμε τη χώρα σε τμήματα και να απαιτείται ειδικό πάσο για την μετάβαση από το ένα στο άλλο;
Που τραβάμε τη γραμμή ακριβώς και που τοποθετούμε τον πήχη;

Έχουν λόγο οι επιστήμονες, οι κοινωνιολόγοι, οι συνταγματολόγοι, ή οι νόμοι πρέπει να ξαναγραφούν με μπούσουλα το Μωσαϊκό «οδόντα αντί οδόντος» για να κορέσουμε το «περί δικαίου αίσθημα» των ψηφοφόρων (και όχι των Πολιτών); Και αν το κάνουμε ποια είναι η διαφορά μας από τις ακραίες ισλαμικές «σαρίες» με τις οποίες διαφωνούμε σαν δυτικοί που διέπονται από τις αρχές του διαφωτισμού;

Τα περισσότερα από αυτά τα πιο πάνω ερωτήματα έχουν απαντηθεί στις σύγχρονες δημοκρατίες, με νόμους, με λειτουργία ενός ευνομούμενου κράτους δικαίου και το θεσμό της λειτουργίας της δικαιοσύνης. Μόνο όταν διαταράσσεται το αίσθημα ασφάλειας που παρέχει αυτό το ίδιο το δημοκρατικό πολίτευμα, αρχίζει η αμφιβολία, η φοβία.
Έτσι άλλωστε δεν βρήκε πρόσφορο έδαφος για να ριζώσει ο Χίτλερ στην κοινωνία της Γερμανίας του 30;

Να κάνω ένα παραλληλισμό; Η πρακτική του να τίθενται θέματα επανεξέτασης των δημοκρατικών δικαιωμάτων, θυμίζει το Patriot Act των ΗΠΑ, που κατάργησε βασικές ελευθερίες των πολιτών για «να προστατευτεί το κράτος από την τρομοκρατία».

Ποτέ η μάζα -που μοιραία θα είναι επιρρεπής στις κάθε είδους φοβίες- δεν θα αναρωτηθεί για το αν και πόσο πιο εγκληματίας θα γίνει ένας «πειραγμένος» παιδεραστής, δε θα αναρωτηθεί αν ένα έγκλημα θα είχε αποφευχθεί αν το κράτος ήταν στελεχωμένο με κοινωνικούς λειτουργούς, αν η γειτονιά είχε μεγαλύτερη συνοχή, για το αν η επίθεση της 11/9 θα είχε προληφθεί αν δινόταν προσοχή στις αναφορές των υπηρεσιών, για το αν η οπλοκατοχή προωθείται σαν ιδέα από το ίδιο lobby που εκλέγει προέδρους στις ΗΠΑ, για το ποια θα ήταν η κατάσταση στην Ελλάδα αν υπήρχε κάποια ελάχιστη πολιτική για τους μετανάστες. Γιατί η «μάζα» ποτέ δεν θα διακρίνει τις άπειρες ενδιάμεσες λύσεις που μπορούν ενδεχομένως να αλλάξουν μια κατάσταση. Η κατάργηση των δικαιωμάτων φαντάζει ευκολότερη λύση απο την επίτευξη της εύρυθμης δημοκρατίας / κοινωνίας.

Και έτσι οι προτάσεις που έρχονται «στο τραπέζι» κάθε φορά έχουν ένα προσεκτικά επιλεγμένο timing. Γίνονται πάντα σε στιγμές φόβου και ανασφάλειας, σε στιγμές λαϊκής αγανάκτησης. Ο στόχος είναι πάντα ο ίδιος. Η δημιουργία ενός προληπτικού κράτους ή κοινωνίας ασφάλειας με αντάλλαγμα την παραχώρηση βασικών δημοκρατικών δικαιωμάτων.
Κι αυτό εξυπηρετεί όσους έχουν βάλει πορεία σε μια κοινωνία «μεγάλου αδελφού».
Υ.Γ. Η εικονογράφηση είναι από το έργο «V for Vendetta». Σύντομα θα δείτε στις αίθουσες έργα με κεντρική ιδέα την αυτοδικία απέναντι σε δικαιοσύνη που αποτυγχάνει να λειτουργήσει. Αν στη μια άκρη βρίσκεται η κοινωνία της πρώτης ταινίας και απέναντι η "των άλλων προτιμώ να καταφύγω στο αξίωμα «καλύτερα ένας ένοχος ατιμώρητος παρά ένας αθώος μέσα σε (όποιου είδους) φυλακή.

13 σχόλια:

DRN 06 είπε...

Συμφωνώ μαζί σου. Καλύτερη η πρόληψη παρά η "θεραπεία"... Βλέπεις όμως η "θεραπεία" (ακόμη και κυριολεκτικά) συμφέρει περισσότερο τα οικονομικά lobby...

Δεν κατάλαβα την αναφορά σου στο "V for Vendetta". Η ταινία τάσσεται κατά των ολοκληρωτικών καθεστώτων και των "πατριωτικών" (έχει γίνει συνήθεια να βιάζεται η έννοια των λέξεων) νόμων.

ανεστης είπε...

dreamon
Οπως κι εγώ τάσσομαι κατά των ολοκληρωτικών καθεστώτων. Αν γίνει η αρχή των παραχωρήσεων των δικαιωμάτων κανείς δεν εγγυάται οτι δεν θα καταλήξουμε σε μια τέτοια κοινωνία. Το ίδιο λένε και τα "1984" του Οργουελ,, το "Θαυμαστός Νέος Κόσμος" του Χάξλευ και άλλα πολλά. Στην επιστημονική φαντασία όλα σχεδόν τα έργα μια τέτοια κοινωνία περιγράφουν. Μόνο που αρχίζει να μην είναι και τόσο "φανταστικά" πια αυτά τα σενάρια.

Antonios Politakis είπε...

Πάντως όσο προοδευτικοί και να θέλουμε να το παίξουμε, η χωρίς μέθοδος είσοδος μεταναστών σε μια χώρα δημιουργεί προβλήματα. Απο εγκλήματα ρατσισμού μέχρι εγκλήματα απο τους ίδιους τους μετανάστες.

Βλέποντας το Ντιμπέιτ των αρχηγών παρατήρησα οτι μόνο ο καρατζαφέρης αντιμετώπισε το μεταναστευτικό τεχνοκρατικά, όλοι οι υπόλοιποι βασίστηκαν στην κλασική ρητορεία, για όλα φταίει η παιδεία.

ο δείμος του πολίτη είπε...

Ρε, Ανέστη, γιατί με αδικείς; Ή μάλλον γιατί καλύτερα για΄τι με τσουβαλιάζεις; Πότε ζήτημα ιουδαϊκό νόμο; Τόσο καιρό φωνάζω και μαλώνω για τα δικαιώματα όλων με σεντόνια επί σεντονιών. Το έγραψες και σε εμένα, αλλά ουδέποτε προέτρεψα σε ευνουχισμό ή σε δόντια και μάτια. Έχω μάλιστα κατηγορηθεί από συν-bloggers για το λόγο αυτό -μάλιστα με την λιθιότητα του επιχειρήματος ότι δεν ενδιαφέρομαι για τα παιδιά (έχουν ξεχάσει κάποιοι τα διαζύγια και την ενδοοικογενειακή βία που έχω κάνει).

Αν κατάλαβα καλά το ειρωνικό ύφος, το κείμενό σου με βρίσκει σύμφωνο.

ανεστης είπε...

@politakis
Δεν βλέπω κανέναν εδώ που να θέλει "να το παίξει" προοδευτικός. Το πρόβλημα των μεταναστών είναι διαφορετικό απο αυτό των λαθρομεταναστών. Τα μέτρα και η πολιτική αφορούν νόμιμους μετανάστες.

Η Ελλάδα δεν είναι Ελβετία, έχει χιλιάδες χιλιόμετρα αφύλακτες ακτές, βατά σύνορα με άλλες χώρες που θέλουν να ξεφορτωθούν λαθρομετανάστες και άρα ούτε να τους περιορίσεις μπορείς με τοίχους τύπου ΗΠΑ - Μεξικό, ούτε να τους πνίξεις στη θάλασσα. Το θέμα λοιπόν δεν λύνεται έτσι απλά, θέλει διακρατικές συνεργασίες και κοινοτική υποστήριξη.

Η εγκληματικότητα δημιουργείται απο όσους δεν εντάσσονται στην τοπική κοινωνία (για διάφορους λόγους). Η πλειοψηφία των μεταναστών δουλεύει, προκόβει και βοηθάει και την Ελληνική οικονομία (και θα μπορούσε περισσότερο). Ενίοτε τα παιδιά τους είναι και σημαιοφόροι. Και αν κρίνω απο τις δουλειές που κάνουν, δεν άφησαν άνεργο κανέναν απο εμάς.

ανεστης είπε...

@Δείμο
Δεν αναφέρομαι σε σένα, ή μάλλον δεν ανέφερα ότι εσύ υποστήριξες κάτι σχετικό. Το μόνο που μπορώ να σου "προσάψω" είναι ότι αναπαράγεις μια θεματολογία που μόνο το ΛΑΟΣ έχει απασχολήσει. Αλλά πρόσεξε: Μαζί σου είμαι φυσικά, γιατί είναι χρήσιμο το να ξέρουμε γιατί τους καταδικάζουμε μέσα απο την ανάπτυξη της συζήτησης.

Το post αφορά το οτι νοιώθω το πράγμα να παίρνει μια διάσταση στην κοινωνία πέρα απο την θεματολογία των blogs. Ώρες ολόκληρες ανέπτυσε τις αηδίες του ο Πλεύρης στην TV.

Agobooks είπε...

Θερμά παρακαλώ, αυτό εδώ το post, να μην το διαβάσει κάποιος που είναι βουλευτής στο ΛΑΟΣ αλλα ούτε και κάποιος που θεωρεί ότι είναι ελληναράς!
Ο λόγος απλός. Δεν είναι δυνατόν Έλληνας , γιος μεταναστών να κάνει τέτοια πράγματα πρώτον και δεύτερον, να τα κάνει σε συνεργασία με Τούρκο!!!

ανεστης είπε...

@n.ago
Μην ανησυχείς, δεν περνάνε απο δώ αυτοί..

Agobooks είπε...

Ουφφφφφφφφφφ....τότε!

ο δείμος του πολίτη είπε...

Κατ' αρχάς δεν είπα ότι μιλάς για μένα. Έχεις τόσο σεβασμό στους σνυομιλητές σου, που ούτε θα μα κατονόμαζες ούτε και μόνο εμένα είχες στο νου σου -παραείναι εγωιστικό να το νιμίζω τούτο, φρονώ. Δε νομίζω ότι αναπαρήγαγα κάτι που απλά είπε το ΛΑΟΣ, δίνοντάς του αξία. Αναπαρήγαγα -και αποδείχθηκε ολοφάνερα- μια αντίληψη που έχει ο κόσμος και απέχει τόσο πολύ από την αλήθεια και την ουσία της ίδιας της ποινής.

Ανώνυμος είπε...

Για το καλό μας, για το καλό μας,
ώσπου δεν άντεξε στο τέλος το μυαλό μας,
πήρε ανάποδες στροφές κι είναι στο θάλαμο 9 ...
[ή κάπως έτσι]

Α, ρε Aldus ... τουλάχιστον εκεί τους μοίραζαν και τζάμπα soma. Εμάς μόνο κακής π(γ)οιότητας TV μας δίνουν τζάμπα.

ανεστης είπε...

@espoir
Που να ξέρει τώρα ο Μηλιώκας ότι "τσιτάρεται" παρέα με τον Huxley...

Ανώνυμος είπε...

Έχουν ήδη υπάρξει ταινίες με θέμα την αυτοδικία, ενώπιον της αδύναμης δικαιοσύνης, μάλιστα, μία είχε ως πρωταγωνιστές δικαστές (δε θυμάμαι πώς τη λένε, έπαιζε ο Michael Douglas). Πάντως, το "V For Vendetta" -τουλάχιστον το κόμικ- δεν έχει να κάνει με την αυτοδικία, όσο με την πολιτική/ιδεολογική αντιπαράθεση του φασισμού με την αναρχία, ακόμα και σε επίπεδο άσκησης της βίας...