18/1/11

Τα τεράστια "μικρά" και ανώνυμα σκάνδαλα

Σε περίπτωση που δε διαβάσατε το "ΒΗΜΑ" της Κυριακής 16/1, δείτε αυτό εδώ το άρθρο που αφορά στον ΟΣΕ και τις θυγατρικές του. Θα χάσετε πιθανότατα την ψυχραιμία σας με τα σκάνδαλα που περιγράφονται.

Αποσπάσματα για να πάρετε μια γεύση:

Το πουλόβερ άρχισε να ξηλώνεται από την εταιρεία «Πρόοδος», την οποία είχαν συστήσει συνδικαλιστές του ΠαΣοΚ με διευθυντικές θέσεις στον ΟΣΕ το 1995. Το σύστημα με το οποίο δούλευε η εταιρεία ήταν απλό: όταν ένας πελάτης ενδιαφερόταν για μεγάλες μεταφορές, οι αρμόδιοι του ΟΣΕ του έλεγαν ότι ο Οργανισμός δεν έχει την κατάλληλη υποδομή και τον έσπρωχναν προς τους ιδιώτες. Αυτοί έπαιρναν τη δουλειά και στη συνέχεια ο ΟΣΕ... έβρισκε την υποδομή και διακινούσε τα εμπορεύματα με έκπτωση που έφθανε ως 87%! Η «Πρόοδος» είχε κέρδη περί τα 70 εκατ. ετησίως και ο ΟΣΕ συσσώρευε ζημιές.




(Ο νέος Πρόεδρος) ...Περπάτησε μόνος του τα τρία χιλιόμετρα έξω από τη Θεσσαλονίκη, το μοναδικό τμήμα της γραμμής που συνδέει τα Σκόπια με την Αθήνα που δεν είναι ηλεκτροφόρο και έλυσε το μυστήριο των «βαγονιών-φαντασμάτων». Τα βαγόνια οδηγούνταν σε μια αποθήκη έξω από τη Θεσσαλονίκη και χρησίμευαν ως αποθήκες, τις οποίες το κύκλωμα μίσθωνε σε ιδιώτες για τη φύλαξη των εμπορευμάτων αντί 50 ευρώ την ημέρα ανά βαγόνι. Συνολικά στην αποθήκη βρέθηκαν 700 βαγόνια.



Χαρακτηριστικό παράδειγμα θεωρείται η σύμβαση με το «11888» του ΟΤΕ. Προκειμένου να δίνει η υπηρεσία του ΟΤΕ πληροφορίες για τα δρομολόγια των τρένων ο ΟΣΕ κατέβαλλε 1,5 εκατ. ευρώ τον χρόνο. Το ποσό αυτό κάλυπτε τις ανάγκες μισθοδοσίας 60 τηλεφωνητών και τηλεφωνητριών, δηλαδή ολόκληρου του προσωπικού που απασχολούσε η υπηρεσία «11888». Η σύμβαση καταγγέλθηκε. Με την αγορά ενός τηλεφωνικού κέντρου αξίας 35.000 ευρώ και με 10 υπαλλήλους του ΟΣΕ οι πληροφορίες δρομολογίων λειτουργούν άψογα χρησιμοποιώντας τον αριθμό 1110. Το «11888» όμως δεν έμεινε με σταυρωμένα χέρια. Εχει στείλει δύο εξώδικα καταγγέλλοντας τη διακοπή της σύμβασης. Επιπλέον, οι τηλεφωνητές έδιναν στους ενδιαφερόμενους πολίτες το προσωπικό τηλέφωνο στο γραφείο του διευθύνοντος συμβούλου. Η κατάσταση είχε γίνει αφόρητη ώσπου να βρεθεί λύση. Δύο γραμματείς ανέλαβαν να δίνουν πληροφορίες για τα δρομολόγια. Επίσης, έφτιαξε υπηρεσία web ticketing αντί 300.000 ευρώ χρησιμοποιώντας το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και σπάζοντας μια σύμβαση 8 εκατ. ευρώ με ιδιωτική εταιρεία.

Τι λέτε;

4 σχόλια:

ο δείμος του πολίτη είπε...

Τι να πούμε, ρε φίλε; Χαμός και σπατάλη. Αυτό θα πει καμένη γη...

Θανασης Ξ. είπε...

Γιατί, λοιπόν, να δεχθούμε σήμερα τα 9 δις του ΟΣΕ να ενσωματωθούν στο Δημόσιο Χρέος (όπως και έγινε); Δεν είναι τόσο μα τόσο εύκολο να εντοπιστούν όλοι αυτοί οι ένοχοι, αφού ήταν συνδικαλιστές (δεν με ενδιαφέρει προσωπικά ποιανής παράταξης), και πάντως υπάλληλοι του οργανισμού;; Τί παίζεται τάχα εδώ;; Μήπως πρόκειται για ακόμη μια 'περαίωση'; Πάω στοίχημα πως οι κλέφτες αυτή τη στιγμή και υπό την αιγίδα της 'εξυγιανσης-Ρέππα', συνταξιοδοτούνται, μάλιστα θα τους χρωστάμε και το εφ' άπαξ !!!.....

ανεστης είπε...

@Δήμο
και το μόνο που χρειάστηκε ήταν να φέρουν έναν επιστήμονα έξω απο το κομματικό κατεστημένο.
Γιατί λοιπόν να μη στελεχωθεί όλος ο δημόσιος τομέας με τέτοιος μανατζερς και με ΥΨΗΛΟΥΣ μισθούς;

ανεστης είπε...

@Θανάση
Κατ αρχή Χρόνια Πολλά!
Νομίζεις πως είναι εύκολο να πας συνδικαλιστές στη δικαιοσύνη; Νομίζεις οτι μόνο οι βουλευτές χαίρουν ασυλίας;