Πρωταγωνιστές:
Το "κίνημα κατά των διοδίων" που σηκώνει τις μπάρες και περνάει με το "έτσι θέλω", ο Γκλέτσος ως δήμαρχος Στυλίδας που γκρέμισε τα διαχωριστικά με μπουλντόζα για να περνάει ο λαός, ο Σουφλιάς που έδωσε σε ιδιώτες την εκμετάλλευση των διοδίων και πολύ-πολύ φιλολογία για το αν πρέπει να πληρώνονται ή όχι τα διόδια.
Οι απόψεις υπέρ του να πληρώνονται τα διόδια κυμαίνονται από τη "νομιμότητα έναντι μαγκιάς"μέχρι το "ποιός θα πληρώσει για τους
Για τις αντίθετες απόψεις δε χρειάζεστε links, είναι γεμάτο το διαδίκτυο
Προσωπικά νομίζω πως η αλήθεια είναι κάπου στη μέση. Αλλά ως συνήθως η "μέση" δεν ευνοεί τις κραυγές, τους τσαμπουκάδες και τις μελοδραματικές ή τις γραφικές κραυγές
("ελεύθερα Μάλγαρα" και "καταγγέλλουμε το ξεπούλημα των εθνικών μας δρόμων").
1ον: Θεωρώ οτι η Ελλάδα αξίζει επιτέλους δρόμους γρήγορους και ασφαλείς που εκτός του να σώζουν ζωές, θα βοηθούν στη γρήγορη μετακίνηση ανθρώπων και αγαθών και άρα την οικονομία. Δρόμους με υπηρεσίες, με σταθμούς ανάπαυσης, με, με...
Ναι, αυτοί οι δρόμοι πρέπει να αποπληρώνονται.
Με διόδια, από τους χρήστες.
2ον. Ναι, θεωρώ οτι ήδη ο Έλληνας κάτοχος αυτοκινήτου πληρώνει πανάκριβα βενζίνες, πετρέλαια, τέλη κυκλοφορίας, ΦΠΑ και πολλές άλλες επιβαρύνσεις και άρα δικαιούται ένα κανονικό και ασφαλές δίκτυο δρόμων που να μπορεί να χρησιμοποιήσει χωρίς διόδια.
Άρα μέχρι τώρα έχουμε ένα ζητούμενο: Το κράτος με τα υπερβολικά τέλη που εισπράττει οφείλει να δημιουργήσει εναλλακτικούς δρόμους και πλήρεις προσβάσεις για όσους δεν επιθυμούν να πληρώσουν διόδια. Είναι απαράδεκτο να πρέπει να πληρώσει διόδια ο κάτοικος του οικισμού δίπλα στην εθνική οδό για να πάει οπουδήποτε. Αν αποφασίσει κάποιος να πάει Θεσσαλονίκη - Αθήνα χωρίς διόδια απο που πρέπει να περάσει ακριβώς; Πόσων ετών θα είναι όταν θα φτάσει στον προορισμό του;
Άρα:
3ον: Τα διόδια θα πρέπει να πληρώνονται για μεγάλες αποστάσεις και γρήγορες ταχύτητες. Αναλογικά με την απόσταση που διανύει το όχημα. Επομένως η είσπραξη των διοδίων θα πρέπει να γίνεται στις εξόδους και όχι στην είσοδο. Αυτό επίσης θα μπορούσε να είναι μια λύση σε περίπτωση που το κράτος δεν έχει τη δυνατότητα να κατασκευάσει εναλλακτικό δίκτυο (αλλά όχι ΚΑΙ πανάκριβα τέλη ΚΑΙ πανάκριβα διόδια).
4ον: Θεωρώ αίσχος το να ζητείται η πληρωμή διοδίων για τον δρόμο-καρμανιόλα Κορίνθου-Πατρών. Περνάω πολύ συχνά από εκεί και δυστυχώς μέχρι σήμερα ποτέ δεν σήκωσα τη μπάρα να περάσω με το "έτσι θέλω". Βρέθηκα λοιπόν να πληρώνω για να είμαι στοιχισμένος πίσω από φορτηγά, να οδηγώ για ατέλειωτα χιλιόμετρα σε μια λωρίδα και να κινδυνεύει η ζωή μου σε ένα καρόδρομο που είναι ο ίδιος από τότε που τον έφτιαξε η χούντα και τα αυτοκίνητα των 900 κ.ε. ταξίδευαν με 70 "ΧΑΩ".
Σύμφωνα λοιπόν με τους κοινοτικούς νόμους είναι παράνομο να πληρώνω προκαταβολικά για έργο που θα γίνει αργότερα, δεν πληρώνω διόδια για δρόμους που δεν τηρούν ένα μίνιμουμ προδιαγραφών. Και κακώς τα πλήρωνα ακόμα και όσο την εκμετάλευση την είχε το Τ.Ε.Ο.
Αλλά εκτός από παράνομο είναι και ανήθικο διότι δεν εμπεριέχεται το θεμιτό επιχειρηματικό ρίσκο που λέει "χρηματοδοτώ και περιμένω να εισπράξω". Με την προκαταβολική καταβολή διοδίων για να μου χρηματοδοτήσουν το έργο γίνομαι κι εγώ μεγαλοκατασκευαστής.
Αυτά τα κατορθώματα ο Σουφλιάς τα πλήρωσε και είναι ήδη στα αζήτητα, αλλά οι συμβάσεις συνεχίζουν να ισχύουν. Κακώς! Αλλά οι οδηγοί δεν διαπράττουν παρανομία όταν περνούν "τζάμπα", απλά υπακούν σε νόμους κοινοτικούς κι όχι σε υπουργικές αποφάσεις αμφιβόλου νομιμότητας.
Άρα: Ναι, να πληρώσω για ένα άρτιο αυτοκινητόδρομο ένα λογικό διόδιο, αλλά όχι αυτά που στοιχίζει σήμερα η διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη (45€!).
Και όσοι καλοθελητές κάνουν σύγκριση με την Ευρώπη, ας μας πουν πόσα πληρώνεις ανα χιλιόμετρο σε Γερμανία και Ελβετία και επίσης αν παρατήρησαν οτι ακόμα και οι τουαλέτες για τους ταξιδιώτες "εκεί" όχι μόνο υπάρχουν, αλλά είναι πεντακάθαρες και θερμαινόμενες!
Όχι δεν θα πληρώσω ούτε σέντσι για Κόρινθο - Πάτρα, αλλά θα ζητήσω και αποζημίωση που παίζω τη ζωή μου κορώνα-γράμματα.
Μερικές φορές, όσο κι αν στην Ελλάδα έχουμε πρόβλημα σεβασμού των νόμων (είναι μεγάλη αλήθεια), ο μόνος τρόπος να αντιμετωπίσεις τις λαμογιές και αυθαιρεσίες των νομοθετών που βάζουν το χέρι στην τσέπη σου ξεδιάντροπα, είναι να πάρεις τα πράγματα στα χέρια σου αναλαμβάνοντας και την ευθύνη της πράξης σου. Αυτό κάνουν σήμερα οι οδηγοί.
Οι αριθμοί πινακίδων είναι στη διάθεση των υπευθύνων κι αν νομίζουν πως έχουν άδικο οι τόσοι οδηγοί δεν έχουν παρα να κινηθούν νομικά εναντίον τους.
Υ.Γ. Και που να διαβάζατε και όσα προβλέπονται να γίνουν στον Κηφισό να φρίξετε: Μέσα στο 2011 μπαίνουν διόδια από Λυκόβρυση και πάνω και θα πρέπει να πληρώσεις ηλεκτρονικά διόδια για να πας ακόμα και Κηφισιά από τη Φιλαδέλφεια!
Υ.Γ.2: Δεν έχω κανένα απολυτως πρόβλημα με την εμπλοκή ιδιωτών στην κατασκευή δρόμων. Ένα παράδειγμα θα πω μόνο: Αττική οδός έναντι δρόμων που παραλάμβανε(!) μέχρι πρόσφατα το αρμόδιο υπουργείο και που έκαναν τα αυτοκίνητα να κουνάνε σα βάρκες, ενώ μερικούς μήνες μετά είχε φύγει σχεδόν όλη η άσφαλτος.
Όταν το κράτος λοιπόν είναι διεθφαρμένο (και ο αρμόδιος παραλαμβάνει προφανώς μετά απο συναλλαγή), ας δουλέψει ο ιδιώτης-μεγαλοεργολάβος. Μαγκιά του!
8 σχόλια:
Aνεστη χαιρεται και καλη σου χρονια.
Βιαστηκες να υμνησεις τους ''φιλους'' σου απο την ιδιωτικη πρωτοβουλια, με το εργο της Αττικη οδου, αλλα σου διαφευγει οτι η ιδιωτικη πρωτοβουλια [μπομπολας] το υπερκοστολογισε με το ''φιλαρακι'' του το ''θειο'' βρεφος του Πασοκ και δεν εχει προβλεφθει μεσα στις σηραγγες, σημειο ελεγχου για την τροχαια---η τροχαια τα ''λεει''---τα 2,80 ευρω που μας παιρνει η ''καλη'' ιδιωτικη πρωτοβουλια, ειναι για να μπεις στην Κυμης και να βγεις στην Κηφισιας η στην Πεντελης, αυτο στην κοινη γλωσσα της πιατσας λεγεται, λαμογια, κλεψια, τα τοσα χρονια διοδια εχουν αποσβεσει, αλλα και αφησει τεραστιο κουμπαρα στο κρατος, που ειναι τα λεφτα?
Εσυ μπορει να το βλεπεις ''τσαμπουκα'', αλλα ο κοσμος που δεν εχει τις δικες σου οικονομικες απολαβες, τα 10 ευρω να τα δινει σε ημερησια βαση για να κυκλοφορει ''μεσα'' στην πολη του τα θεωρει, απατη, οσο για το τι θα γινει στην Αθηνα, ασε να δουμε αν θα γινει, ''ενορχηστρωμενο'' σε διαβαζω με τις ΕΝΤΟΛΕΣ της ε.ε και οτι πει η ε.ε, Ανεστη μην τ'''αλλαξεις'' μετα, αν εχουμε εκπληξεις.
Ξερεις η ιδιωτικη ''αγαπημενη'' σου πρωτοβουλια, τα εκανε πλακακια με ''καποιους'' διεφθαρμενους κρατικους ''λειτουργους'' και ''εφαγαν'' 1 μετρο απο το πλατος της λεωφορου Μαραθωνα---εκει μενεις, αν δεν κανω λαθος, στις μεζονετες του Γερακα?---Εκει η ''θεαρεστος'' ιδιωτικη πρωτοβουλια, δεν αφηνει να γινει κεντρικη αποχευτευση και ''οικονομαει'' 200 ευρω, για καθε ''επισκεψη'' του ''αχορταγου'', βγηκα ''λιγο'' εκτος θεματος, αλλα κατω απο καθε δρομο υπαρχουν οι αποχευτευσεις, εδω, στην περιοχη σου, η ''αγαπημενη'' σου, ε.ε, ''ξεχασε'' να μας ''εφαρμοσει'' τους ''νομους'' της και τα ''διαταγματα'' της και οταν βγαινεις απο την Αττικη οδο με ανοικτα παραθυρα σε ''πιανει'' το ''αρωμα'' της δουλειας του ''αχορταγου''...
1ον μίλησα για την Αττική οδό σε ότι αφορά την ποιότητα κατασκευής κι όχι για το σύστημα εκμετάλλευσης.
2ον Σημείο ελέγχου τροχαίας μέσα σε σήρραγγα; Μόνο αυτό το πρόβλημα βρήκες; Πάλι καλά...
3ον Αν δεν έχεις τα 2,80 δε χρεάζεται να μπεις στην Ατιτκή οδό για να πας απο Κύμης μέχρι Πεντέλης. Ο δρόμος δεν φτιάχτηκε γι αυτό, αλλά βέβαια θα μπορούσε να κάνει αυτό που λες και να εξυπηρετεί και τη συνοικιακή κίνηση (και να μποτιλίάρει συνέχεια και να βρίζουν όσοι πάνε απο Μεσόγεια, Ασπρόπυργο).
4ον και βασικό: Αρνείσαι να καταλάβεις ποιά θέση παίρνω με το κείμενό μου και κόλλησες με τον όρο "τσαμπουκά". Ξαναδιάβασε΄το!
Για το τι θα γίνει στην Αθήνα ΑΝ κατάλαβες, στέκομαι αντίθετος και όχι ενορχητρωμένος (πως να κάνω ορχήστρα ένα άτομο;). Και που ακριβως με βρήκες σε αρμονία με εντολές της ΕΕ;;;
Η αποχέτευση στο Γέρακα δεν γίνεται γιατί ξεσηκώνονται οι οικοπεδούχοι της Λούτσας εναντίον του βιολογικού καθρισμού για να μη χάσουν αξία τα ακίνητά τους. Δεν κατάλαβα το συσχετισμό με ιδιωτική πρωτοβουλία. Σε κολεκτίβα ανήκουν τα οικόπεδα;
Ξέρεις οτι πληρώνουμε πρόστιμο στην ΕΕ για κάθε πόλη άνω των 10.000 κατοίκων που δεν έχει αποχέτευση; Το έγραψε ο Ριζοσπάστης;
Φαίνεται οτι ο εχθρός σου μας νοιάζεται περισσότερο απο τους δικούς μας.
Καλό είναι το πάθος, το εκτιμώ στους ανθρώπους, αλλά όχι όταν σε εμποδίζει να καταλάβεις τα γραφόμενα. Καλή χρονιά!
Α, και πού' σαι Δημήτρη, Ναι έχω βίλα στο Γέρακα με πισίνες και ελικοδρόμια!
Αν και σου έχω εξηγήσει (χωρίς να χρειάζεται) οτι είμαι ένας ιδωτικός υπάλληλος που έκανα και κάμποσο καιρό άνεργος, σου επιτρέπω να με φαντάζεσαι όπως γουστάρεις εσυ πασά μου για να διευκολυνθείς να με δεις σαν ταξικό σου αντίπαλο (αφου τολμάω ενίοτε να έχω διαφορετικές απόψεις απο τη μία και μοναδική αλήθεια του Μεγάλου Πατερούλη).
Το θέμα είναι ότι τα διόδια αυξήθηκαν με μιας σε τρελά ποσοστά. Εκεί σκοντάφτουν κυρίως.
Aνεστη καλησπερα, βρε συ, μολις σου κανω λιγο πλακα τα παιρνεις, το ειχες ''πει'' και σε παλαιοτερες αναρτησεις σου, οτι ησουν αεργος, μακαρι να εμενες σε μεζονετες και να ειχες ελικοδρομια, αστειο ητανε, αστειο δεν ειναι ομως οτι ενω δεν τα εχεις ολα αυτα, ενω την εχεις ''φαει'' απο το συστημα----αεργος----εσυ πως να στο γραψω ''κομψα'', βγαζεις βρε αδελφε ενα αντικ.......αντε δεν σε πληγωνω, τωρα μου λες πιαστηκες απο εκει η απο εδω, αφου τα εγραψες, στην Αττικη οδο μπαινω 4-5 φορες την εβδομαδα, πηγαινε-ελα 8-10 φορες, παω στο Κορωπι, απο Κυμης και ουτε ειναι λογικο να λες αν δε εχεις μη μπαινεις, γιατι ο δρομος ειναι οικοπεδο του μπομπολα?
Θυμασαι που εγραφαν οι αντιπαλες φυλλαδες του ΕΘΝΟΥΣ για δρακοντειο συμβαση?
Το κοστος το ''ξεπεταξες'', αυτα τα λεφτα ζηταει ''πισω'' η ε.ε.
Ο τσαμπουκας πριν ο αλεκτωρ λαλησει τρις, ''δικαιωθηκε'', πιστευω να τα ακουσες απο τα γ...καναλα τους.
Και οχι μονο το προβλημα με τις σηραγγες, εχει σαμαρακια-μπαλωματα---πηγαινε με 140-160---θα τα νοιωσεις, αναποδες ρησεις του καταστρωματος, στην καμπη πριν τον ΑΛΦΑ, αν δεν προσεξεις θα ''κολλησεις'' στο διαχωριστικο και οι απατεωνες εχουν ''κλεισει'' την εξοδο μετα το αεροδρομιο για να βγεις στην Λουτσα---μιλησα με τον αξιωματικο της τροχαιας του αεροδρομιου---μου ειπε για ασφαλεια και πρασινα αλογα, εφ'οσον μπαινουν τα ι.χ των υπαλληλων των αεροπορικων και οσων εργαζονται εκει, καθως και τα λεωφορεια, παει να υσχυει ο ισχυρισμος για την ασφαλεια του αεροδρομιου, για τα 2,80 γινεται, αν πηγαινα απο το τμημα του αεροδρομιου, σιγουρα θα επαιρνα καρτα εισοδου-εξοδου.
Αττικη οδο και.............αστα να πανε.
Δεν διαβαζεις καθε ημερα τον ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ, σε πιανω αδιαβαστο.
Βρε Ανεστη, αυτα τα περι πατερουλη τα εγραφαν το παλαι ποτε, η..............Ακροπολις και η.................Απογευματινη, η.................Βραδυνη και μετα το πηρε σκοινι-κορδονι η...................Αυριανη, καλησπερα φιλε μου και ονειρα γλυκα, οι ''μπολσεβικοι'' δεν εχουν αποφασισει ακομα εφοδο στα χειμερινα ανακτορα, μην φοβασαι...
Τα ζητηματα ειναι πολλα σε σχεση με το θεμα των διοδιων.
Πολλά απο αυτα τα εγραψες και συ Ανεστη, οπότε ας μην τα επαναλαβω.
Πιστευω οτι δεν πρεπει να πληρωνουμε κανενα διοδιο πουθενα στους κατσικοδρομους που λεγονται Εθνικες Οδοι και κατι πρεπει να γινει με την Αττικη Οδο.
Γιατι εκει κυκλοφορουμε πολλοι περισσοτεροι καθημερινα απο οτι στο εθνικο δικτυο.
@dimitris
Που να το φανταστώ οτι οι κομμουνιστες κάνουν πλάκα με ζητήματα ιδεολογίας... (κι άλλη πλάκα)
@Αντώνης
Νομίζω πως η Αττική οδός έχει συμφωνηθεί να παραχωρηθεί στον δημόσιο όταν αποπληρωθεί και φτάσει σε ένα ποσό το σύνολο των κερδών της κατασκευάστριας εταιρίας. Αλλά βάζεις στοίζημα πως επι "δημοσίου" ΚΑΙ δεν θα φθηνήνουν τα διόδια ΚΑΙ θα πέσει το επίπεδο συντήρησης-υπηρεσιών;
Δημοσίευση σχολίου