30/4/07

Μας την "επεσαν" για το βιβλίο ιστορίας

Ένας ανώνυμος φίλος άφησε σχόλια-σεντόνια (το ένα έτοιμο από site που αντιτίθεται στο βιβλίο, οπότε και το αφαίρεσα για τους λόγους που εξηγώ στο post), ένας άλλος φίλος μου έστειλε email και γενικά υπάρχει μια κάποια αναστάτωση.
Το εντυπωσιακό είναι ότι οι περισσότερες απόψεις παραθέτουν κομμάτια από την ιστορία μας, όπου «αποδεικνύεται» ότι οι Ελληνισμός ταλαιπωρήθηκε στην διάρκεια των αιώνων. Λες και όσοι δεν έσπευσαν να καταδικάσουν το βιβλίο είναι απάτριδες, ανιστόρητοι κλπ. Και αριστεροκουλτουριάρηδες να μην ξεχάσω!
Κι όλα αυτά επειδή όλοι πρέπει να διαβάζουμε την ιστορία με τον ίδιο τρόπο. Ο φίλος που μου έστειλε το email αναφέρεται στην ΜΙΑ, εθνική αλήθεια. Ανατρίχιασα όταν το διάβασα. Τα ίδια λένε και οι Γκρίζοι Λύκοι στην από κει μεριά του Αιγαίου και σκοτώνουν τον Ντινκ, διώχνουν τον Παμούκ, ενίοτε σφαγιάζουν και αλλόθρησκους. Οι μετριοπαθείς φωνές υπάρχουν τόσο στην Τουρκία, όσο φανατικοί νταήδες υπάρχουν και από εδώ μεριά. Ελληναράδες! Και τι αποδεικνύει αυτό; Ότι αν ερμηνεύσεις την ιστορία με γνώμονα το ότι υπάρχουν καλοί και κακοί λαοί (ο ελληνισμός είχε πάντα το δίκιο με το μέρος του!) έχασες. Φυσικά και σφαγιαστήκαμε, φυσικά και αδικηθήκαμε. Διότι ήμασταν ανίσχυροι και λίγοι. Και πολύ συχνά τρωγόμαστε μεταξύ μας όπως λέει και ο Σολομός στον «Ύμνο στην Ελευθερία», ακόμα και τις στιγμές που απαιτούσαν ομόνοια. Μην έχετε καμία αμφιβολία ότι αν μπορούσαμε θα κάναμε τα ίδια στους άλλους (και το κάναμε μερικές φορές). Για εμάς -ας πούμε- ο Μέγας Αλέξανδρος έφερε τον πολιτισμό στην Ασία, ενώ οι άλλοι είναι βάρβαροι κατακτητές.
Εγώ λοιπόν διαφωνώ κάθετα με την κυρία Ρεπούση και τους άλλους συγγραφείς του βιβλίου. Έπρεπε να γράψουν ακόμα περισσότερες αλήθειες, έτσι όπως είναι καταγεγραμμένες στο Μακρυγιάννη, στον Κανέλο Δεληγιάννη και σε άλλους. Θα σας τα παραθέσω με τον πάροδο του χρόνου για να θαυμάσετε…
Θα ήθελα πάντως να δω όλους αυτούς που τώρα βρήκαν θέμα με το βιβλίο να ξεσηκώνονται και για άλλα θέματα εξίσου ή περισσότερο σοβαρά. Για τα σκουπίδια που τους ταΐζουν, για τη δημόσια διοίκηση, τα λαδώματα, το γιατρό με το φακελάκι, τα φροντιστήρια, τις προμήθειες εξοπλισμών, την καθημερινή κοροϊδία, την ανύπαρκτη ποιότητα ζωής…

21 σχόλια:

rodoula-kelly είπε...

Καλή σου μέρα! κοίτα η αντικειμενική ματιά στην ιστορία ως αξία, αργεί ακόμη στην Ελλάδα..
Προϋποθέτει μία πνευματική ωριμότητα που δεν μας έχει προκύψει ακόμη.. Ισως κάποια στιγμή αργότερα.. ισως.

ανεστης είπε...

Ναι, "προσεχώς καλύτερα" που έλεγε και ο Χατζηχρήστος...
Να αποστασιοποιηθούμε λίγο απο την ιστορία μας για να τη δούμε αντικειμενικότερα. Άρα; Χρειαζόμαστε πιο "αποστασιοποιημένη ματιά" σαν αυτή του βιβλίου; Θυμίζω δε οτι είναι βιβλίο που απευθύνεται σε παιδιά 12 ετών στην Ελλάδα του 2007.

rodoula-kelly είπε...

Εμένα η αποστασιοποίηση είναι κάτι που μου πάει,σαν τρόπος να κοιτάς τα πράγματα,βοηθάει την καθαρότητα της σκέψης.

ο δείμος του πολίτη είπε...

Πολύ ωραίο κείμενο. Κι εμένα με χτύπησαν γιατί είχε γίνει ένας πολύ δυνατός διάλογος τότε με δύο πολιτικά (τους
αυτόκλητους προστάτες μου
και το στο
πλησιάζει η 25η Μάρτη
) και ένα εκπαιδευτικό κείμενό μου για
τη διδασκαλία της Ιστορίας
. Σχόλιο σεντόνια ακόμα και τώρα έρχονται κατά καιρούς. Ο εθνικισμός και η μισαλλοδοξία είναι αρρώστιες που δύσκολα φεύγουν. Χρειάζονται σανατόριο και καραντίνα από ΜΜΕ ηλεκτρονικά και Ζουράριδες.

ανεστης είπε...

Εχεις κάνει πολύ δουλειά! Τα πονήματά σου είναι έξοχα, δεν τα είχα δει...
Πως γίνεται όμως και η άλλη άποψη που μας ανιπαλεύει, γίνεται πιο ορατή (κάνει πιο πολύ θόρυβο);

μαραμενα σύκα είπε...

Σ'αυτά τα πράγματα δεν υπάρχει αργότερα,είναι σαν τον καρκίνο.Όσο τα αφήνεις τόσο περισσότερες πιθανότητες μιας κακοήθης υποτροπής έχεις.
Για εμένα δεν έπρεπε καν να διδάσκονται,ας τα μάθει ο ΄κοσμος από όποια πηγή γουστάρει.
έχει γεμίσει το σύμπαν από φανατικούς παντός είδους.

ο δείμος του πολίτη είπε...

Είναι πιο φωνακλάδες. Αυτό είναι το ζήτημα. Έχουν και μερικές επαφές σε εφημερίδες και σε κανάλια. Πόσοι από εμάς επιδιώκουν επαφή με εφημερίδες για να εκθέσουν την άποψή τους; Προσωπικά, αδιαφορώ.

ανεστης είπε...

Δεν έχω κανένα πρόβλημα να αδιαφορήσω κι εγώ Δέιμε αλλά υπάρχει ένα πρόβλημα: Έχουμε -τα τελευταία χρόνια- κυβερνήσεις που παίρνουν αποφάσεις με βάση τη θεματολογία των δελτίων ειδήσεων. Η κυβενρητική ατζέντα υπαγορεύεται απο τον Μάκη, και τους Νίκους. Αν λοιπον μείς σωπάσουμε οι φανατικοί που λέει και ο Σύκα θα πλασαριστούν ως κυρίαρχη άποψη. Και δεν μου αρέσει η ιδέα να μεγαλώνω παιδιά σε μια χώρα που οι αποφάσεις παίρνονται με βάση το πιος κάνει πιο πολύ φασαρία.
Όσο για τους φανατικούς, είναι γεγονός οτι τον τελευταίο καιρό έχουν αρχίσει να πληθαίνουν ανησυχητικά

ΣΒΕΤΛΑΝΑ είπε...

Θλιβερό...

καθόμαστε και κοπτόμαστε για ΤΟ βιβλίο αλλά δεν μπαίνουμε καν στον κόπο να στηλιτεύσουμε την μέθοδο διδασκαλίας, μέσα στις γκρίζες αίθουσες, με δασκάλους κουρασμένους δημόσιους υπάλληλους που το μόνο που τους νοιάζει είναι αν οι αργίες πέφτουν πριν ή μετά το σ/κ για να κάνουν τριήμερο.
Που δεν αφήνουν το πνεύμα το παιδικό να πετάξει, να ψάξει, να εμπλουτιστεί.

ΑΙΣΧΟΣ!

Κανείς δεν μιλάει για το σύστημα το ανιαρό, βαρετό και άθλιο γενικότερα. Μέσα σε μια χρονική συγκυρία που η τεχνολογία καλπάζει εμείς μιλάμε για ΕΝΑ βιβλίο.

Φυσικά και είναι ανεπαρκές! ΠΑΝΤΑ ένα εκπαιδευτικό ΒΙΒΛΙΟ είναι ανεπαρκές αλλιώς δεν θα χρειαζόταν να πηγαίνουμε καν σχολείο. Χρειάζεται τον σωστό εκπαιδευτικό που θα το συμπληρώσει, θα το κάνει εύπεπτο και ελκυστικό που θα του δώσει ΜΙΛΙΑ! Χρειάζεται έρευνα μέσα από την οποία το παιδί θα μπορέσει να δει αντικειμενικά και να επιλέξει από μόνο του την ΑΛΗΘΕΙΑ και όχι να του την φυτέψουν κατά το δοκούν...

Και αναρωτιέμαι: Που είναι τα οπτικοακουστικά μέσα Κα Υπουργέ?

Ναι να αποκτήσουν τα παιδιά κριτική σκέψη αλλά να τους παρέχετε τα μέσα . Αυτή είναι η δουλειά σας!

Να γίνει το μάθημα με προβολές video, να δούνε ντοκυμαντέρ, να δούνε έργα τέχνης που απεικονίζουν τις χρονικές στιγμές, να μοιράστουν βιβλία να γίνουν εργασίες...

Γι' αυτό δεν θα πάμε ΠΟΤΕ μπροστά, γι'αυτό δεν θα μάθουμε ποτέ να ΑΚΟΥΜΕ, να είμαστε αντικειμενικοί είναι θέμα ΠΑΙΔΕΙΑΣ και από αυτό πάσχουμε. Δυστυχώς από τότε που η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ έγινε ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ έχασε την ψυχή της.
(Να φτύσω το σύστημά σας μέσα!)

ανεστης είπε...

Ετσι μπράβο! τώρα αρχίζουμε να ακουμπάμε την ουσία!
Το συνολικότερο επίπεδο εκπαίδευσης δεν αλλάζει με ένα βιβλίο. Κι όπως έχεις δει, με απασχολέι το θέμα και σε άλλα posts.


ΥΓ Έτσι σε θέλω. Ανάλαφρη στο βλογ soy, θυμωμένη, εξοργισμένη εδώ!
Χώσε!

ΣΒΕΤΛΑΝΑ είπε...

Και που τα χώνω ποιος θα φιλοτιμηθεί?

Η καλύτερη μου φίλη ξενιτεύτηκε. Είχε περάσει μέσα στους 10 πρώτους στην σχολή της (Φιλοσοφική Αθήνας) και κατέληξε να δουλεύει γραμματέας σε βιοτεχνία.
Δεν μπορώ να περιγράψω την πίκρα μου όταν την είδα να "καίει" το πτυχίο της, ήθελε να γίνει φιλόλογος (όχι ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ να το ξεκαθαρίσω) από το δημοτικό, το είχε μέσα της. Πέρασε από τα μεγαλύτερα φροντιστήρια και τα παιδιά την λάτρεψαν. Οι ιδιοκτήτες όμως της απομύζησαν κάθε όρεξη για όνειρα, την έκαναν αυτόματο με στόχους και παραγωγικότητα.
Στο τέλος την κατέβαλε η άρνηση, τι την παρακαλούσα να πάει να δώσει ΑΣΕΠ... ήταν κάθετη

"ΔΕΝ ΔΙΝΩ ΣΕ ΑΛΛΟΥΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥΣ ΚΟΥΡΑΣΤΙΚΑ"

Τελικά την έσπρωξα να φύγει ελπίζοντας ότι κάποια μέρα θα την ακολουθήσω και εγώ.
Τώρα δουλεύει σε δημόσια βιβλιοθήκη της Αγγλίας. Της αναγνώρισαν την αξία της εμένα όμως μου λείπει και ας κάνουμε τις χαρούμενες όποτε τηλεφωνιόμαστε.
Όταν κλείνω το τηλέφωνο σιχτιρίζω την Ελλάδα μετά σιχτιρίζω την τύχη μου γιατί όσο το παλεύω να φύγω από εδώ, τόσο οι συγκυρίες με ριζώνουν σε αυτό το τόπο.

Αλλά όσο μένω εδώ εγώ θα ΦΩΝΑΖΩ!


(και ας μην με ακούει κανεις)

ανεστης είπε...

Είναι όπως τα λές (και λίγα λες). Όποιος θέλει να σωθεί ας φύγει απο αυτή τη καριόλα χώρα που τρώει τα παιδιά της (και γι αυτό δεν πεθαίνει). Όσοι μας διαβάζετε και σπουδάζετε στο εξωτερικό μείνετε εκεί, κάνετε οικογένεια και δουλειές εκεί. Σωθείτε!

Ανώνυμος είπε...

***Μερικά παραδείγματα συμφωνίας μου και διαφωνίας μου με το βιβλίο:
1. Συμφωνώ για τα περί υπερβολών στο παρελθόν στο θέμα του κρυφού σχολειού.
2. Διαφωνώ στην αποσιώπηση της Αρμενικής και της Ποντιακής Γενοκτονίας οι οποίες είναι και αναγνωρισμένες από το Ευρωπαικο Κοινοβούλιο
3. Διαφωνώ στην αναφορά "περί συνωστισμού" και στη μη αναφορά έστω και των Οθωμανικών Στατιστικών για τους ελληνικούς πληθυσμούς στη Μικρά Ασία και Ανατολική Θράκη το 1914 και στη μη αναφορά του αριθμού των προσφύγων στην σχετική απογραφή τους το 1928.
4. Διαφωνώ στην απλή και χλιαρή αναφορά των καταστροφών της Χίου των Ψαρών της Κάσου και της Εξόδου του Μεσολλογγίου τα οποία τα "ξεπετάει".
5. Διαφωνώ στον τρόπο "αναλυτικής περιγραφής" των δεινών την περίοδο της Τουρκοκρατίας τα οποία αναλύονται "διεξοδικά" στην σελ. 18 και παράγραφο 2,3 και στην σελ. 19 υπάρχει η πηγή Ντε Μπρεβ που λέει ότι μια χαρά ζούσαν οι κατεκτημένοι λαοί οι οποίοι είχαν τα αγαθά τους και θρησκευτικη ελευθερία...Ανέκδοτο;; όλοι ξέρουμε για τους βίαιους εξισλαμισμούς κυρίως τον 16ο 17ο αιώνα αλλά και τον κεφαλικό φόρο αν ήθελαν να ζήσουν..Πλήρη σύγχιση δημιουργεί ακόμα και σε έναν ενήλικα πόσο μάλλον σε ένα 11χρονο παιδί..
6.Διαφωνώ με την αποσιώπηση και παραλειψη των τουρκικών αντιποίνων για την Επανάσταση του 21 ιδίως στους αμάχους της Κωνσταντινούπολης και της Μικράς Ασίας..μέσα σε αυτά τα πλαίσια δολοφονήθηκε ο Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως Γρηγόριος ο Ε΄. Ο ρόλος της Εκκλησίας και των κεφαλών της σίγουρα δεν ήταν και ο καλύτερος και σε αρκετά σημεία χαρακτηρίζεται σκοτεινός και ίσως και εχθρικός για την Επανάσταση αλλά δεν είναι δυνατό να παραβλέπουμε ότι ο Πατριάρχης θεωρούνταν από τους Ρωμιούς της εποχής εκείνης η Κεφαλή του Έθνους και η δολοφονία αλλά και ο τρόπος της είχε συμβολικό και παραδειγματικό χαρακτήρα..
7. Αν βρείτε έστω και μια, μια αναφορά στο βιβλίο για την ημερομηνία της Επανάστασης (η οποία ναι σωστά δεν έγινε στις 25 ντε και καλά ίσως στις 21-22-23 αλλά ορίστηκε επί Οθωνα να εορτάζεται η 25η για να συμπίπτει με τον Ευαγγελισμό) πείτε μου. Αν το θεωρείται σωστό να μην υπάρχει αναφορά ούτε καν στην ημερομηνία του σημαντικότερου ιστορικού γεγονότος τα τελευταία 186 χρόνια τι να πώ..
8. Σίγουρα ο ελληνικός στρατός στην Δυτική Ανατολία κατά την προέλαση στο εσωτερικό αλλά και κατά την αποχώρηση δε θα ταν "αγγελάκια". Συμφωνώ ότι σίγουρα θα έγιναν βιαιπραγίες στα πλαίσια του κάθε πολέμου και από εμας είναι λάθος να μην παρουσιάζεται αλλά όχι και να βαφτίζουμε τη σφαγή της Σμύρνης συνωστισμό. Αν διαβάζατε το τεύχος του Νάσιονάλ Τζεογκράφικ του Νοεμβρίου του 1925 που ήταν αφιερωμενο στην καταστροφή της Σμύρνης γραμμένο από αυτόπτη μάρτυρα το δικό μας βιβλίο εμφανίζεται να ναι γραμμένο από ανθρώπους άχρηστους έως γελοίους ή εντολοδόχους ιστορικούς. Καμία αναφορα στην οθωμανική στατιστική του 1914 που υπολόγισε τους ελληνικούς πληθυσμούς σε Ανατολική Θράκη και Μικρασία σε 2.600.000 περίπου (ανέκαθεν τα κράτη με μειονότητες προσπαθούν πόσο μάλλον η τότε Οθωμανική Διοίκηση να εμφανίσει μικρότερους κατα το δυνατόν αριθμούς)..η δική μας στατιστική το 1928 υπολόγισε τον προσφυγικό πληθυσμό σε 1.228.000..οι υπόλοιποι 1.400.000 που λείπουν τι έγιναν;; Κάναμε και εμείς εκεί εγκλήματα όπως και εκείνοι αλλά δεν είναι δυνατόν να μπούν σε συμψηφησμό και στην ίδια ζυγαριά.Θα μπορούσα να παραθέσω και άλλα..Αν όλα αυτά τα παραπάνω τα οποία είναι κεφαλαιώδη σημεία στην ιστορία εκείνης της εποχής τα οποία είτε παραλείπονται είτε αποσιωπώνται σας καλύπτουν και θεωρείται ότι αυτή η ιστορία όπως καλύπτεται από την κα Ρεπούση και τους χρηματοδότες-πολιτικούς-δημοσιογράφους υποστηρικτές της είναι για σας πιο αντικειμενική για μένα δεν είναι καθόλου..όχι ότι τα βιβλία του παρελθόντος ήταν καλύτερα. Απλά παρατηρώ ότι πάμε στην Ελλάδα από το ένα άκρο στο άλλο..απο το στερεότυπο του καλού έλληνα και του κακού Τούρκου πάμε στο άλλο άκρο πια να τους κάνουμε και "αγιοποίηση" στο βωμό πολιτικών και οικονομικών σκοπιμοτήτων.***
Φίλε Ανέστη τα παραπάνω 8 ενδεικτικά σημεία αφορούν στη δική μου καθαρά προσωπική και υποκειμενική άποψη ότι έχουν γίνει λάθη στο βιβλίο τα οποία χρήζουν διόρθωσης..Δεν είναι βέβαια τα μόνα κατ εμέ. Αυτό δε σημαίνει το ότι διαφωνόντας με το βιβλίο ο καθείς είναι και "θερμοκέφαλος, εθνικιστής" κλπ. Εγώ έχω δικαίωμα να ομιλώ μόνο για τον εαυτό μου και σας έστειλα το μηνυμα σεντόνι για να "δείτε" που δεν το βλέπετε ότι πίσω απ τις λέξεις δεν βρίσκεται πάντα ο Αλέξης και να μαστε λίγο πιο επιφυλλακτικοί σε πράγματα που μας πασάρονται και απ΄οπου και αυτά και αν πασάρονται ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ. Τέσπα αν με θεωρείται "φανατικό" δικαίωμά σας δεν μπορώ να κάνω κάτι γι αυτό. Οσό για τα υπόλοιπα που λέει η ΣΒΕΤΛΑΝΑ είναι ακριβές και δυστυχώς διαχρονικό γεγονος. Το σχόλιο σεντόνι είναι δικό μου απο το ντιφενςνετ. Και όπως γράφω και εκεί είναι αποτέλεσμα προσωπικής διαδικτυακής έρευνας γιατί έβλεπα ότι δεν μπορεί όλα να ναι τυχαία και οι πηγές που παρέθεσα το επιβεβαίωσαν. Και σαν συμπέρασμα υποκειμενικό προσωπικό δικό μου το χαρακτήρισα προιον πολιτικο-οικονομικής διαπλοκής με αποδείξεις που τις σχολιάσατε ως λομπίστικο κατεβατό. Και κλείνοντας επαναλαμβάνω αν τα 8 ενδεικτικά σημεία που αναφέρω πιο πάνω διορθωθούν θα θεωρείται τη Ιστορία της ΣΤ ως εθνικιστική;;

Ανώνυμος είπε...

*Να μου συγχωρεσετε να διορθώσω ξανά το σχόλιο περί αναγνωρισης της Ποντιακής Γενοκτονίας από το Εθνικό Κοινοβούλιο και όχι Ευρωκοινοβούλιο*..αν εννοείται πέσιμο την εμφάνιση όλο και περισσοτέρων ανθρώπων που διαφωνούν με επιχειρήματα σοβαρότητα και ευγένεια (οι περισσότεροι τουλάχιστον-υπάρχουν φυσίκά και εξαιρέσεις) στις δικές σας απόψεις τότε να μιλάτε μόνοι σας και να αλλάζετε τις προσωπικές γνωμες που προσομοιάζουν. Αν εννοείται τον πλουραλισμό ως την ανταλλαγή ιδεών τότε τα παραπάνω περί πεσίματος θα πρεπει να τα ανακαλέσετε

Ανώνυμος είπε...

Όσο για τα άλλα θέματα που βάζεις στο τέλος αποδεικνύεται και έχεις απόλυτο δίκιο ότι στην Ελλάδα πια δεν υπάρχει τίποτα όρθιο και να σας πώ την αλήθεια απορώ πώς και υπάρχουμε σαν κράτος.
1. Δικαιοσύνη; είδατε με το παραδικαστικό;; λαδώματα, διαπλοκές, Κεδίκογλου κλπ
2. Αστυνομία; τα μαυρα της τα χάλια λόγω άκρατης κοματικοποίησης και βολεψιάς των εκαστοτε ημετέρων σε προστασία υψηλών προσώπων-στόχων άρα λιγότεροι μάχιμοι για περιπολίες κλπ.
Στρατός;; Να μην πώ για τους φυγόστρατους και την αρχή προστασίας προσωπκών δεδομένων που προστατεύει ΠΑΡΑΝΟΜΟΥΣ οι οποίοι με πλαστά δικαιολογητικά απέφυγαν την στράτευση κάνοντας εμάς τους υπόλοιπους να νοιώθουμε κορόϊδα.
Εκκλησία;; εδώ τι να πρωτοπούμε για "στριγκάκια" ιερές κρουαζιέρες, πλουτισμό ρασοφόρων κλπ.
Δημόσια διοίκηση;; οι μισοί δουλεύουμε για να πληρώνονται οι άλλοι μισοί που είναι στο δημόσιο και κάνουν πως δουλεύουν και εν τέλει μας δουλεύουν όλους μαζί. Να μην πούμε για τα "άντρα" ακολασίας Εφορίες και Πολεοδομίες και άλλές δημόσιες υπηρεσίες.
Συνδικάλιστές;; πρώτοι στις απεργίες και στην εξυπηρέτηση των κομματικών συμφερόντων.
Φοιτητικές παρατάξεις;; μια απο τα ίδια με τους συνδικαλιστές. Αγώνας για τον αγώνα και βουρ για την εξυπηρέτηση των κοματικών πατρώνων τους.
Πολιτικοί;; αφήνουν την χώρα σκόπιμα μες την απαιδευσιά και τη φτωχια και οικονομική καχεξία για να συντηρούν τα μαγαζάκια τους και να τους έχει την ανάγκη ο κοσμος για να βρει το παιδί του δουλειά στο δημόσιο/ιδιωτικό τομέα, να μην πάει το παιδί του να υπηρετήσει στρατό στον Έβρο κλπ.
Δημοσιογράφοι;; τόσα και τόσα έχουν γραφτεί κλαι ειπωθεί..
Καθηγητές, Πανεπιστημιακοί;; τα βλέπετε ΜΕΡΟΣ ΑΥΤΩΝ για το θέμα της Ιστορίας ΣΤ.
Η χώρα αυτή ξύνει εδώ και καιρό τον πάτο του βαρελιού και το θέμα της ιστορίας για μένα το τρύπησε

ανεστης είπε...

Το "μας την έπεσαν" αναφέρεται σε όχι και ιδιαίτερα ευγενικές ή ψύχραιμες φωνές που διατυπώθηκαν και μέσω email. Ποτέ δεν θα αντιδρούσα σε μια θεμιτή αντιπαράθεση απόψεων σαν αυτές που διατύπωσες.

Δεν ξέρω ποιος είσαι και αν έχουμε ξαναμιλήσει αλλά προσωπικά αν χρησιμοποιούσα πρώτο ενικό και παράλληλα μιλούσα ψύχραιμα και αναλυτικά όπως εσύ, θα υπέγραφα.

Ανώνυμος είπε...

DARKY
Καλημέρα. Αναφερθήκατε στο πρόσωπό μου ξεκινώντας το κείμενό σας "Μας την έπεσαν για το βιβλίο ιστορίας" γράφοντας: "ένας ανώνυμος φίλος άφησε σχόλια-σεντόνια...αναστάτωση"..η λέξη "σχόλια-σεντόνια" επαναλαμβάνεται πολλές φορές και από εσάς και από έτερους της συζήτησης απαξιωτικά..αν θεωρείται το "σχόλιο-σεντόνι" (ευρηματικός τίτλος)"πέσιμο" το οποίο μάλιστα όπως σας επανέλαβα είναι προιόν προσωπικής διαδικτυακής έρευνας άρα πολύτιμου χρόνου, το οποίο περιλαμβάνει πηγές-αποδείξεις, και το οποίο για τους καθαρά προσωπικούς λόγους θεμυτούς κατ εσάς κατ εμένα όχι δεν το επιτρέψατε να υπάρχει ως παραπομπή δεδομένου μάλιστα ότι και πάνω σε αυτό το συγκεκριμένο κάναμε ολόκληρο σχολιασμό τι να πώ..Μην αρχίσουμε πάλι να το αναλύουμε γιατί θα καταντήσουμε καρτούνς όπως εσείς είπατε και απαξιώσατε μονομιάς όλο αυτό το "τερατώδες" μήνυμα από τη μια κρίνοντάς το ως τέτοιο αρχικά, "σχόλιο-σεντόνι" στη συνέχεια και χαρακτηρίζοντάς με καρτούν αν συνέχιζα να αναφέρομαι και να επιμένω στην άποψή μου πάνω στο στο συγκεκριμένο θέμα της διαπλοκολογίας (για το οποίο σας έδωσα πάρα πολλές παραπομπές, ήταν στο κείμενο που διαγράψατε και εξηγήσατε το γιατί) για το οποίο ήταν φανερό ότι οι απόψεις μας επί του συγκεκριμένου ήταν αποκλίνουσες. Στη συνέχεια σας έχω ρωτήσει (η συγκεκριμένη είναι η 5η φορά)αν το βιβλίο επί παραδείγματι αλλάξει στα συγκεκριμένα 8 σημεία τα οποία εντελώς ενδεικτικά παραθέτω ποιό πάνω αν θα το θεωρείται πλεόν ως βιβλίο εθνικιστικό πράγμα για το οποίο ακόμα περιμένω την άποψή σας.

ανεστης είπε...

Έχω κι εγώ μακρόσυρτα κείμενα που θα μπο΄ρούσα να κάνω copy/paste και να "μπουκώσω" τη θεματολογία ενός σχολιασμού. Δεν το κάνω επειδή δεν πιστεύω ότι μπορούν να είναι παραγωγικά όταν η συζήτηση αρχίζει και εκτρέπεται σε εν πολλοίς άσχετη θέματολογία. Αυτή η τακτική της πολυδιάσπασης είναι απαξιωτική μιας συζήτησης. Το ίδιο γίνεται και τώρα όπου αντι να συζητάμε το ζητούμενο (το θυμάται κανείς;) συζητάμε τον ορισμό του "πεσίματος".
Επι της ουσίας τώρα:
Δεν συμφωνώ με τον τρόπο που αντιμετωπίζετε γενικά το βιβλίο σαν αυτό να είναι μια αυτοτελής ιστορία του Ελληνισμού. Είναι ένα απο τα βιβλία που θα χρησιμοποιηθούν στη δωδεκαετή "εκπαίδευση" ενός μαθητή. Το να προσπαθήσουμε να ικανοποιήσουμε όλα τα "εθνικά ζητούμενα" σε ένα τέτοιο βιβλίο, δείχνει ότι είμαστε αμετροεπείς και άσχετοι με την εκπαιδευτική διαδικασία.
Κι εγώ θα ήθελα κάποια πράγματα να αναφέρονται διαφορετικά αλλά το που ρίχνει ο καθένας το βάρος, εξαρτάται απο τα ζητούμενά του. Χρησιμοποιούμε το πόρισμα της Ακαδημίας η οποία επικεντρώθηκε περισσότερο στο αν είναι εκπαιδευτικά επαρκές και το ανεμίζουμε για να αποδείξουμε ότι είναι "αντεθνικό". Υπάρχουν κι άλλα βιβλία για τα οποία ζητήθηκε η γνώμη της ακαδημίας; Και πόσο αποδεκτά έχουν γίνει απο όσους φωνάζουν για αυτό το ένα; Ζητήθηκε π.χ. η γνώμη της ακαδημίας για τα πρηγούμενα "καλά" βιβλία;
Εσείς φρίττετε που δεν περιγράφονται αρκετά ιστορικά γεγοόντα με την ένταση και τη φόρτιση που θα επιθυμούσατε. Εγώ φρίττω που στα βιβλία της πληροφορικής αναφέρεται ότι οι ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές είναι ακόμα σε πρώιμο στάδιο λόγω μεγάλου κόστους της μνήμης.
Τι να κάνουμε τώρα; Να κρίνουμε το εκπαιδευτικό μας σύστημα συνολικά ή να αλλάξουμε το βιβλίο της ιστορίας με ένα άλλο και να είμαστε όλοι ικανοποιημένοι ότι λύσαμε το πρόβλημα;
Τελος, ήθελα να σας πω ότι και οι δύο εμείς, μεγαλώσαμε προφανώς με τα ίδια βιβλία ιστορίας. Το ότι αναπτύξαμε διαφορετική αντίληψη για τα πράγματα και είμαστε εδώ να διαφωνούμε, δείχνει ένα απλό γεγονός. Ότι κανένα σχολικό βιβλίο δεν διαμορφώνει μονολιθικές αντιλήψεις. Η ατομική μας πραγματικότητα διαμορώνεται απο τον περίγυρο, το περιβάλλον, τις μετά και έξω απο το σχολείο εξωτερικές επιρροές, τη μετέπειτα ενασχόληση.
Μην ανησυχείτε λοιπόν ότι ένα σχολικό βιβλίο θα παράξει "λιγότερο" Έλληνες του επιθυμητού.
Ευχαριστώ για το διάλογο.

Ανώνυμος είπε...

Κι εγώ ευχαριστώ για το διάλογο και όσο για το εκτός θέματος για τον όρο πέσιμο και τα παρελκόμενά του επιτρέψτε μου να σας υπενθυμίσω την επικεφαλίδα του άρθρου σας: "Μας την έπεσαν για το βιβλίο ιστορίας"..την καλημέρα μου και δεν πρόκειται να ξαναχαλάσω την "αρμονία" των άρθρων σας φέρνοντας μια διαφορετική άποψη για το επίμαχο θέμα της ιστορίας.

ανεστης είπε...

Ξεχασατε τα εισαγωγικά στο "έπεσαν".
Μικρή αλλά ουσιαστική διαφορά!

Ανώνυμος είπε...

Εκ παραδρομής τα εισαγωγικά και συγχωρέστε μου το "κατωσέντονο", καταπληκτικό άρθρο του Χρ. Λαζαρίδη

"Η διδασκαλία της Ιστορίας σε μικρά παιδιά είναι τελείως διαφορετικό πράγμα από την Ιστορική έρευνα στα Πανεπιστήμια. Κι αν αυτό δεν το έχουν αντιληφθεί οι κύριοι και οι κυρίες της Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, τότε κάνουν λάθος επάγγελμα...

Στα Πανεπιστήμια η έρευνα της Ιστορίας έχει ως στόχο την ανακάλυψη της αλήθειας. Στα δημοτικά σχολεία η διδασκαλία της ιστορίας έχει πολύ διαφορετικό σκοπό: Να διαμορφώσει την ιστορική συνείδηση και την κοινωνικότητα του παιδιού. Δηλαδή να δημιουργήσει φρόνημα. Το επιτάσσει και το Σύνταγμα, άλλωστε, στο άρθρο 16 παράγραφος 2: «Η Παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του κράτους κι έχει σκοπό... την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης...».
* Στα παιδιά των 11 ετών δεν μαθαίνεις «μέθοδο ιστορικής έρευνας». «Μέθοδο» μαθαίνεις σε πρωτοετείς φοιτητές, άντε και σε τελειόφοιτους Λυκείου. Σε παιδιά 11 ετών δίνεις απαντήσεις και διαμορφώνεις προσωπικότητα.

* Τα περί «διδασκαλίας της μεθόδου χωρίς απόπειρα φρηνηματισμού» σε παιδιά 11 ετών, δεν είναι «σύγχρονη παιδαγωγική». Είναι ακραία άπόψη, που κυριάρχησε πρίν 40 χρόνια, δοκιμάστηκε σε πολλές χώρες και απέτυχε παντού. Σήμερα εγκαταλείπεται παντού: Στη Βρετανία (επί κυβερνήσεων Εργατικού Κόμματος) ανακαλύπτουν ξανά τη «βρετανικότητα». Εμείς αποδομούμε την «ελληνικότητα»! Στη Γαλλία, τόσο η Σοσιαλίστρια Σεγκολέν Ρουαγιάλ, όσο και ο Κεντροδεξιός Νικολά Σαρκοζύ διακηρύσσουν την ανάγκη επιστροφής της πειθαρχίας και των «γαλλικών αξιών» στα σχολεία. Εμείς απορρίπτουμε τις αξίες, και τις υποκαθιστούμε με «πολιτικώς ορθή» διαφώτιση.

* Το νέο βιβλίο ιστορίας της ΣΤ? Δημοτικού γράφει ελάχιστα για την κήρυξη της ελληνικής επανάστασης του 1821, ή για την Έξοδο του Μεσολογγίου. Γράφει όμως πολλά για την...ανάπτυξη του εργατικού κινήματος στο μεσοπόλεμο. Σχεδόν τίποτε για το ΌΧΙ του 1940, πολλά όμως για το... «Πολυτεχνείο»!

Για όνομα του Θεού! Όσοι κλειστήκαμε μέσα στο Πολυτεχνείο, το Νοέμβριο του 1973, είχαμε διδαχθεί τον Κολοκοτρώνη και τον Παπαφλέσσα και την έξοδο του Μεσολογγίου. Ίσως γιʼ αυτό νιώσαμε μέσα στο Πολυτεχνείο ως «ελεύθεροι πολιορκημένοι».

Είμαστε υπερήφανοι για ό,τι κάναμε τότε. Αλλά δεν μπλέκουμε τα σώβρακα με τις γραβάτες...

Κυρία υπουργέ, παρακαλώ ανακαλέστε το ανεκδιήγητο αυτό «πόνημα». Δεν παίρνει «βελτίωση». Πετάξτε το σκουπίδια. Θα εξιλεωθείτε κι εσείς και θα ανακουφίσετε τη μεγάλη πλειοψηφία του Ελληνικού λαού.

Ανακαλέστε το... "