5/11/07

Αδιέξοδο οι καταλήψεις

Σήμερα το πρωί ρώτησα δυο γνωστούς μαθητές Λυκείου που περνούσαν έξω από το σπίτι και μου είπαν ότι συνεχίζεται η κατάληψη στο σχολείο τους. Ρώτησα γιατί, ποια είναι τα αιτήματα. Ο ένας μου απάντησε «για το αν οι τυρόπιτες πρέπει να είναι στρογγυλές ή τρίγωνες» και ο άλλος απάντησε ότι το θέμα είναι «εάν οι πιγκουίνοι έχουν γόνατα». Προφανώς τα παιδιά είναι αντίθετα με τις καταλήψεις.

Σ αυτή τη χώρα είμαστε καταδικασμένοι να ζούμε ένα συνεχές Deja vu. Κάθε φορά, κάθε χρονιά έχουμε τα ίδια θέματα. Θα έχουμε αλλοδαπούς σημαιοφόρους; Θα πρέπει να γίνονται ή όχι οι μαθητικές παρελάσεις; Θα τελειώσουν επιτέλους οι καταλήψεις;

Οι καταλήψεις για τις παρατάξεις της αριστεράς είναι πρώτης τάξεως σημάδι επιρροής στο μαθητικό κόσμο, εξασφαλίζουν μια ροή κομματικής πελατείας σε όλη τη διάρκεια της σουδαστικής ζωής των νέων. Μέχρι που ο φοιτητής αργότερα ανακαλύπτει ποιο είναι το πραγματικό αφεντικό όταν θα μπει στη σχολή του και θα διαπιστώσει ότι αντί για γραμματεία για γραφείο υποδοχής, θα πρέπει η είσοδός του να γίνει μέσα από τις κομματικές νεολαίες που έχουν πλήρως αντικαταστήσει τις λειτουργίες των ΑΕΙ!

Αλλά... όσο συνεχίζονται αυτές οι κινητοποιήσεις με τα ομιχλώδη αιτήματα, πολλές φορές άσχετα με το μαθησιακό περιβάλλον, όσο χάνεται το μέτρο και η "αναλογικότητα", τόσο η κοινή γνώμη στρέφεται τελικά εναντίον των μαθητών, των καταλήψεων και των παρατάξεων που τις υποβοηθούν. Όσο συνεχίζονται οι καταλήψεις και η κοινή γνώμη αγανακτεί, τόσο αυτό γίνεται αντιληπτό από την κυβέρνηση η οποία πλέον δεν έχει κανένα απολύτως λόγο να σπεύσει είτε να σταματήσει τις καταλήψεις είτε να ικανοποιήσει αιτήματα.

Όσο γενικά και αόριστα είναι τα αιτήματα, τόσο πιο πολύ αχρηστεύεται αυτός ο τρόπος αγώνα και η δικαιολογημένη κινητοποίηση. Τι πρέπει να κάνουν δηλαδή οι μαθητές στη Φιλιππιάδα της Πρέβεζας που κάνουν μάθημα σε πραγματικό στάβλο; Πόσο μπορεί να είναι αποτελεσματικός ο αγώνας τους ή η κατάληψη για να βελτιώσουν τισ συνθήκες σε μια περίοδο γενικευμένων καταλήψεων;

Τόσο περισσότερο αναποτελεσματικός γίνεται ο τρόπος αυτός του αγώνα λοιπόν, τόσο περισσότερο θα σκάσει στα μούτρα των «εγκεφάλων». Όχι κύριοι, δεν εκπαιδεύται ο έφηβος στην διεκδίκηση των αιτημάτων του, εκπαιδεύεται στο γενικό και αόριστο "ετσι γουστάρω" που θα τον οδηγήσει μετά σαν επαγγελματία στις ανάλογες συνεχείς απεργίες που κουράζουν και ταλαιπωρούν το κοινωνικό σύνολο, πολλές φορές για ψύλλου πήδημα.


Αν λοιπόν τώρα στόχος είναι η μη αναθεώρηση του άρθρου 16, η μη είσοδος ιδιωτικών ΑΕΙ, τότε ο αγώνας και ο στόχος του είναι απόλυτα υποκριτικοί, διότι ήδη έχουμε ιδιωτική παιδεία είτε στην Ελλάδα μέχρι και Λύκειο και στο εξωτερικό για τα ΑΕΙ. Αυτό που φοβούνται μερικοί είναι ότι με την είσοδο των μη κρατικών ΑΕΙ θα χάσουν την κομματική πελατεία που σήμερα αποκομίζουν μέσω των καταλήψεων...


Και για όσους βιαστούν να με πουν αντιδραστικό, σας παραπέμπω σε παλαιότερο post όπου αναρωτιέμαι γιατί μεγαλώνουμε "άρρωστα" παιδιά.

21 σχόλια:

ΠΡΕΖΑ TV είπε...

Αυτο που δεν μπορω να καταλαβω σε αυτη τη χωρα ειναι το τι πραγματικα μπορει να φταιει και εχουμε φτασει σε αυτο το επιπεδο....

BioLogos είπε...

Τα ίδια και τα ίδια.
Από το ποστ σου ένα σημείο μου τράβηξε πιο πολύ την προσοχή.Αυτό το έτσι γουστάρω, σήμα κατατεθέν του Ελληνάρα και από ότι φαίνεται οι αγωνιστές της κλανιάς καταφέραν να ξεφτιλίσουν την έννοια του διεκδικώ.

Έτσι γουστάρω και το κλείνω το μπουρδέλο.
Έτσι γουστάρω και σε βρίζω.
Έτσι γουστάρω και σε χρεώνω διπλή ταρίφα.
Έτσι γουστάρω και ανεβάζω το ΦΠΑ 21%.
Έτσι γουστάρω...

Όταν όμως το παιχνίδι θα γυρίσει και δεν θα μπορεί να γουστάρει πια ο Ελληνάρας να δούμε τι θα κάνει.Θα κλαίγεται στη μάνα του?

Ανώνυμος είπε...

Αφού εδώ είμαστε μην μας θίξουν τα ιερά και τα όσια. Και η παιδεία είναι ιερό αγαθό, ανεξάρτητα από την μορφή της και τους στόχους της...
@ βιολόγος
Θα κλαίγεται γενικά και αόριστα νομίζω και δεν θα ξέρει τι του φταίει...

MenieK είπε...

Συντηρούμε (όλοι εμείς οι ενήλικες και οι εκπαιδευτικοί ακόμα πιο πολύ) ένα σχολείο που μισεί και εξοντώνει τα παιδιά μας και αναπόδραστα κι αυτά το μισούν, το υπονομεύουν και σε κάθε ευκαιρία, το καταλαμβάνουν, το κλείνουν, το βανδαλίζουν.
Αν δεν καταλάβουμε ότι το εκπαιδευτικό αυτό σύστημα έχει εκμετρήσει το ζειν και θέλει ΆΜΕΣΕΣ αλλαγές, οι καταλήψεις θα πληθαίνουν, οι εξαγριωμένοι, βαριεστημένοι, ημιμαθείς, απογοητευμένοι έφηβοι θα πληθαίνουν, το τέλμα μια κοινωνίας σε παρακμή θα βαθαίνει...

ανεστης είπε...

@ Πρέζα
Μπορεί να φταίει το οτι στην Ελλάδα δεν περάσαμε ποτέ κομουνισμό και άρα η αριστερά είναι απενοχοποιημένη και άρα παίζει μπάλα πιο χαλαρά απο ότι αλλού. Ποιός ξέρει...

@biologos
Κι εγώ βαριέμαι αλλά η ρημάδα η καθημερινότητά μας είναι η πηγή της κακοδαιμονίας μας (και τούμπαλιν). Εκπαιδεύουμε φραπογαλορουφούντες σταρχιδιστές νεόπλουτους ελληναράδες γαμώτο με την ευλογία των συνδικαλιστών δασκάλων.

@meniek
κι όμως υπάρχουν και οι δάσκαλοι που ακόμα ιδεολόγοι επιμένουν να αγαπούν τη δουλειά τους. Αλλά αυτοί συνθλίβονται μέσα στο σύστημα των επαγγελματιών και δεν υπάρχει ΚΑΝΕΙΣ να τους επιβραβεύσει, να τους αναδείξει να τους σώσει.


ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΣΤΙΓΜΗ στην Αθήνα και την Θεσσαλονίκη γίνεται έκθεση Αγγλικών πανεπιστημίων. Πηγαίνετε μια βόλτα να δείτε χιλιάδες κόσμου να ψάχνει απεγνωσμένα μια "σχεδία" απόδρασης, τους εκπαιδευτικούς μετανάστες της Ελλάδας του 2007...

KourtGeo είπε...

welcome to greece!!!The land of παράνοια!!!
Έχω ασχοληθεί και γω με το θέμα και η αληθεία ειναί οτί δεν θέλει κανείς να βγάλει άκρη.

Ψυχάκιας είπε...

"Η Δημοκρατία μας αυτοκαταστρέφεται διότι κατεχράσθη το δικαίωμα της ελευθερίας και της ισότητας, διότι έμαθε τους πολίτες να θεωρούν την αυθάδεια ως δικαίωμα, την παρανομία ως ελευθερία, την αναίδεια του λόγου ως ισότητα και την αναρχία ως ευδαιμονία."

Ισοκράτης (436 π.Χ-338 π.Χ.)

Thodoris είπε...

Αν ψάξει κανείς στο Google τη λέξη Ισοκράτης θα βρεί μία ρήση του επίκαιρη όσο ποτέ. Πέντε αράδες όλες κι όλες που περιγράφουν τη....δικτατορία της δημοκρατίας.
Έτσι ακριβώς όπως τα λέτε είναι...

Ψυχάκιας είπε...

Ο Ισοκράτης ήταν πολύ μπροστά ή εμείς πολύ πίσω;;

Ψυχάκιας είπε...

@ drteddy

..ούτε συνεννοημένοι να ήμασταν!!!

Ανώνυμος είπε...

ΟΚ, ας μιλήσουμε για καταλήψεις: εξαιρώντας το γεγονός ότι, όντως, μεγάλη μερίδα των μαθητών/φοιτητών τις κάνει για "χαβαλέ", έχει σκεφθεί κανείς απ' όσους τις καταδικάζουν ότι, παρά την πλάκα και την άγνοια, τα σχολεία έχουν σοβαρά προβλήματα; Ότι το μπουρδέλο που ονομάζεται Κράτος σε αυτή τη χώρα, όχι μόνο δεν ασχολείται με την επίλυση αυτών των προβλημάτων, αλλά συνήθως με τις παρεμβάσεις του στο χώρο της εκπαίδευσης -και ΟΧΙ της Παιδείας, άλλο τό'να, άλλο τ' άλλο- τα επιδεινώνει; Και ότι, επί της ουσίας, αφήνει την εκπαίδευση να πελαγωδρομεί και να πέφτει διαρκώς πάνω σε τοίχους; Ανέστη, ναι, ο κόσμος τρέχει στις εκθέσεις των αγγλικών πανεπιστημίων. Των ιδρυμάτων εκείνων που στις θετικές σχολές παρακαλούν τους έλληνες φοιτητές να κάνουν υπομονή, διότι, ναι, σε λυκειακό επίπεδο έχουν διδαχθεί π.χ. μαθηματικά που τα αγγλικά πανεπιστήμια χρειάζονται μισό εξάμηνο για να διδάξουν... Δεν διαφωνώ ότι η κατάσταση είναι μπάχαλο, αλλά, διάολε, και τι να γίνει; Ξέρεις, μέσω των καταλήψεων -αν ο όγκος τους είναι μεγάλος-, ίσως ο κ. Στυλιανίδης, έστω και μόνο για λόγους προφίλ,παραδεχθεί ότι τα πράγματα είναι χάλια και -ίσως...- επιχειρήσει να διορθώσει ένα μικρό κάτιτι. Δεν λέω ότι οι καταλήψεις είναι καλές, αλλά ότι, αφού αλλιώς δεν ιδρώνει το αυτί κανενός, ας ιδρώσει έστω και μ' αυτό τον τρόπο, έστω και για επικοινωνιακούς λόγους. Και, βέβαια, όταν η κατάσταση είναι χάλια, βεβαίως, η λάθος Αριστερά βρίσκει θρεπτικό υπόστρωμα για να δράσει. Όμως, αυτό δεν σημαίνει ότι το σχολείο δεν είναι μπάχαλο. Και, βέβαια, δεν είναι λύση η κατάργησή του ή το φτιάξιμο "ρεμπέτικων εφάμιλλων των ευρωπαϊκών", ε;...

Ανώνυμος είπε...

Συμφωνω με τον meniek.
Προταση μου ειναι να κλεισουν οριστικα τα σχολεια.Αχρηστα εχουν καταντησει εξαλλου και αυτο το ξερουν ολοι.

Xrysostomos είπε...

Το ποστ σου ανέστη σηκώνει πολύ κουβέντα, δυστυχώς όμως δεν προλαβαίνω (υπόσχομαι όμως σχετικό ποστ). Θα σταθώ μόνο σε ένα σχόλιο σου:

"υπάρχουν και οι δάσκαλοι που ακόμα ιδεολόγοι επιμένουν να αγαπούν τη δουλειά τους. Αλλά αυτοί συνθλίβονται μέσα στο σύστημα των επαγγελματιών και δεν υπάρχει ΚΑΝΕΙΣ να τους επιβραβεύσει .

Ευθαρσώς θα βάλω τον εαυτό μου σε όσους επιμένουν να αγαπούν τη δουλειά του εκπαιδευτικού και θα πω το εξής. ΥΠΑΡΧΕΙ ο κόσμος που επιβραβεύει τον εκπαιδευτικό και ο κόσμος αυτός ονομάζεται "μαθητές".

Καλύτερος από οποιοδήποτε σύστημα αξιολόγησης, με μια ματιά σε αφήνει άυπνο για δυο μέρες. Αλλά εξίσου γενναιόδωρα σε κάνει θεό άν το αξίζεις. Πραγματικά η "αξιοκρατία" αυτή με έχει εντυπωσιάσει. Βέβαια η επιβράβευση σταματά εκεί, δεν έχει την υλική υπόσταση που όλο και περισότεροι επιζητούν τελευταία.

Σκασίλα μου όμως ρε ανέστη. Εμένα μου φτάνει.

ανεστης είπε...

@ψυχάκια / drteddy
Ούτε μπροστά ήταν ούτε πίσω είμαστε. Η ιστορία κάνει κύκλους και νομοτελειακά μετά την διαπίστωση του Ισοκράτη ακολουθεί η εξαφάνιση λόγω παρακμής της "πολιτείας" μας, του "πολιτισμού" μας.

@khlysty
Λίγο καιρό πριν, υπερασπιζόμουν τις καταλήψεις και το ότι είναι μια μορφή διεκδίκησης. Όχι πια. Η κοινωνία είναι διχασμένη γιατί φαίνεται ότι ακόμα δεν είναι δεόντως αγανακτησμένη με τις ελλείψεις που τις θεωρεί πιά καθεστώς. Αυτό το πρόβλημα να λυθεί πρώτα...

@xrysostomos
Σ ευχαριστώ φίλε για την κατάθεση της αλήθειας σου. Θαυμάζω τη δουλειά σου γιατί ελάχιστοι αποφασίζουν να την κάνουν για τα λεφτά που πάντα είναι λειψά. Αποφασίζετε να κάνετε αυτή τη δουλειά γιατί την αγαπάτε και αυτό κάνει τη μεταστροφή που ακολουθεί πολύ πιο τραγική. Αυτό το γαμημένο "κάτι" που αφαιρεί το μεράκι και το πάθος τι είναι; Και πόσο καιρό μετά εμφανίζεται;

Μπράβο σου που επιμένεις πάντως.

Xrysostomos είπε...

Να' σαι καλα.

Δεν έχω ιδέα τί είναι αυτό το "κάτι" που λές ουτε πόσο καιρό μετά εμφανίζεται, γιατί προς το παρόν δεν με έχει ακουμπήσει. Ελπίζω να με ξεχάσει για λίγο καιρό, για "να κάνω κι εγώ τη δουλειά μου". Αν πάντως εμφανιστεί, το πιθανότερο είναι να το καταλάβεις στο μπλογκ μου...

K-Top είπε...

Τα ιδιωτικά σχολεία κάνουν είναι καθεστώς, τα πανεπιστήμια τι μας πειράζουν? Στην τελική δεν πρόκειται καν για υποχρεωτική εκπαίδευση!

Στα δημόσια σχολεία δεν δουλεύει τίποτα γιατί οι καθηγητές βαριούνται να κάνουν μάθημα (με το δίκιο τους) αφού οι μαθητές πηγμένοι από τα φροντιστήρια πηγαίνουν σχολείο για χαβαλέ. Γιατί είναι μεγαλύτερο πρόβλημα τα πανεπιστήμια? Γιατί δεν αντιδρά κανένας για τα σχολεία? Θα μου πεις εκεί δεν έχει ούτε έδρες, ούτε κονδύλια έρευνας, ούτε νεολαίες...

Γι'αυτό μένουν στο εξωτερικό οι μεγαλύτεροι έλληνες επιστήμονες, γι'αυτό φεύγουν στο εξωτερικό όσοι θέλουν να κάνουν διδακτορικά χωρίς να περιτρυγιρίζονται από υποψήφιους δόκτωρες που θα πάρουν διδακτορικό συστημένο από το κόμμα τους κλπ.

Όλοι ξέρουμε τι χρειάζεται για να περάσεις καλή θητεία στον στρατό, για να πάρεις θέση σε πανεπιστήμιο, για να επιλεγείς από δημόσιο για μεταπτυχιακό, για να κλείσεις μία δουλειά με το δημόσιο κλπ. Στον σημερινό κόσμο ΔΕΝ είμαστε όλοι ίσοι. Όσο γρηγορότερα το καταλάβουμε αυτό τόσο το καλύτερο για όλους μας.

ανεστης είπε...

@atron
Μην τα πεις αυτά όμως έτσι απότομα στην Αριστερά μας, θα της προκαλέσεις ντουβρουτζά!

FuSmOKer είπε...

Τι αντιδραστικό ρε Ανέστη..
καλά τα λες και πολύ κομψά θα λεγα..
Για να μην τα ξαναλέω, τα λέω γενικά στο τελευταιο post στο blog μου.
Καλά να 'σαι

ttsok είπε...

Βγήκε μία έκθεση προχθές για τις ελλείψεις στα σχολεία. Λείπουν βιβλία, καθηγητές, αίθουσες ...

Το σχολείο μου ήταν σχεδιασμένο να γίνει φυλακή, το άφησαν έτσι, και στη συνέχεια το έκαναν σχολείο. Είχε "κίτρινη" γραμμή μετά τους σεισμούς του 96. Την έβαψαν όμορφα όμορφα και συνεχίσαμε να κάνουμε μάθημα ...

Στο σχολείο κάνουμε χημεία χωρίς εργαστήριο, φυσική χωρίς εργαστήριο, γυμναστική χωρίς γυμναστήριο ...

...

Για τα παραπάνω που είναι υποκινούμενα από την αδιαφορία του κράτους για την παιδεία δεν έγινε τόσος ντόρος.

Πόσο πολύ συμφέρει αυτό το κράτος σήμερα να μετακινηθούν παιδιά προς τον ιδιωτικό τομέα.

Πόσο υγιές είναι μία νεολαία που φωνάζει και αντιστέκεται και αυτό κανείς δεν το βλέπει. Όπως είπες και ο Λαζόπουλος στο τελευταίο τσαντίρι "ποτέ δεν θα έχει δίκιο αυτή η νεολαία; ποτέ δεν θα την ακούσουν οι "μεγάλοι"; ".

ανεστης είπε...

@ttsok
Γι αυτό λέω να διαβαστεί και το προηγούμενο post, γιατί είναι εύκολο να παρεξηγηθούν κάποιες θέσεις.
Δε λέει κανένας ότι η κατάσταση δεν είναι απελπιστική. Αλλά στ αλήθεια περιμένεις να λυθούν τα προβλήματα με καταλήψεις που παίζουν ανάμεσα στην πλάκα και στο μηδενισμό;
Σοβαρά πιστεύεις ότι η κινητοποίηση μαθητών μπορεί να αλλάξει κάτι που δεν μπορεί να αλλάξουν οι σύλλογοι γονέων;

Η απλά είναι πιο εύκολο να παρασύρεις πιτσιρικάδες σε μια κινητοποίηση που αποφασίζεται εκτός των άλλων και με αδιαφανείς διαδικασίες;

Η παιδεία είναι μπουρδέλο και φταίνε όλοι γι αυτό (και οι γονείς και οι καθηγητές), ακόμα και οι παρατάξεις που σήμερα σπονσοράρουν τις καταλήψεις με την αδιέξοδη ρητορική που ακολουθούν. Ας καταδειχτεί η κατάσταση, ας γίνει προτεραιότητα στους ίδιους τους γονείς και ας είναι οι καταλήψεις μετά με τη σύμφωνη γνώμη όλων και όχι ετήσιο έθιμο.

Προφανώς το κράτος το συμφέρει να κινηθούν όλοι στα ιδιωτικά όπως και το συμφέρει αν όλοι πάνε σε ιδιωτικές κλινικές. Αυτό όμως θυα σημαίνει ότι θα πρέπει παράλληλα να διεκδικήσουμε και επιστροφή των φόρων που πληρώνουμε.

Κι άσε με επιτέλους με το Λαζόπουλο που ανάγκη του είναι να διευρίνει ηλικιακά το target group του υποστηρίζοντας άκριτα ότι πει η κάθε του συμπάθεια...

ttsok είπε...

Πες με ονειροπόλο ή χαζό, αλλά ναι πιστεύω ότι κάτι μπορεί να αλλάξει απ' όλ' αυτά. Κι αν δεν πάει πίσω η κυβέρνηση, σίγουρα πάει μπροστά η νεολαία που ζυμώνεται σε μία νοοτροπία του να μην μασάει κουτόχορτο.

Η παιδεία ει΄ναι μπουρδέλο όπως λες, αν οι μαθητές δεν πάνε στο μπουρδέλο για 2 μήνες δεν χάνουν και πολλά μάλλον. Ας δούμε τί κερδίζουν.

Δεν καταλαβαίνω γιατί είναι αντιδημοκρατικές οι διαδικασίες και γιατί ντε και καλά παρασύρονται οι πιτσιρικάδες. Γίνονται κανονικά εκλογές και συνελεύσεις. Είναι κακό δηλαδή αν κάποιοι από τους μαθητές είναι πιο ώριμοι πολιτικά και μπουν μπροστά κάνοντας τοποθετήσεις, προτάσεις, κτλ κτλ. Κι αυτό κακό ειναι; Υπήρχαν και συμμαθητές μου σαν τους μαθητές του παραδείγματος που φέρνεις. Δεν σημαίνει ότι όλοι είναι έτσι όμως.
Όπως είχα γράψει και σε ένα ποστ μου, όλοι λένε "ε νταξ, οι δικές σας καταλήψεις δεν είναι σαν του τότε". Έτσι έλεγαν και σε μας το '98-'99. Δεν είστε σαν το '90.

Γι' αυτό έφερα και το παράδειγμα του Λαζόπουλου. Ποτέ δεν θα έχει δίκιο αυτή η νεολαία, τουλάχιστον να αναγνωριστεί το δίκιο στην ώρα του;

Δεν υποστηρίζω άκριτα τον Λαζόπουλο, διαφωνώ μαζί του σε αρκετά, και πάντα το παρελθόν ενός ανθρώπου και οι επιλογές του τον κυνηγούν μία ζωή. Απλά πιστεύω ότι όχι απλά είναι όαση στην σημερινή τηλεόραση, αλλά είναι και πολύ καλός σε αυτό που κάνει και επιτέλους υπάρχει ένας άνθρωπος στα σκατένια ελληνικά ΜΜΕ που λέει 5-10 πράγματα σωστά. Γι' αυτό ναι τον γουστάρω και τον υποστηρίζω.