17/7/07

Η ομολογία της παρανομίας απο την Wind

Η ιστορία με τους όρους που επιβάλουν οι εταιρίας κινητής τηλεφωνίας που ξεκίνησε εδώ, συνεχίζεται με νέες «ομορφιές».

Στις 26/6 λοιπόν έστειλα το ακόλουθο email διαμαρτυρίας στην Wind:

“Σήμερα Τρίτη 26/6 επισκέφθηκα το κατάστημά σας εντός του εμπορικού κέντρου Mall. Εκεί πληροφορήθηκα ότι για να συνάψω συμβόλαιο συνδρομητή πρέπει να σας προμηθεύσω με τον αριθμό του Φορολογικού Μητρώου μου για να εξακριβώσετε την πιστοληπτική μου ικανότητα. Παρακαλώ να με πληροφορήσετε την διαδικασία που ακολουθείτε για να εξασφαλίσετε την πληροφορία αυτή (ποιος οργανισμός θα σας παρέχει αυτά τα στοιχεία), προκειμένου να αποφασίσω εάν επιθυμώ τη συνέχιση της διαδικασίας εγγραφής.”

Χθες λοιπόν, 16/7, (είκοσι περίπου μέρες μετά), είχαν την καλοσύνη να μου αποστείλουν το ακόλουθο μήνυμα:

Aγαπητέ κύριε,
Βάσει του συμβολαίου που υπογράφεται κατά την ενεργοποίηση της σύνδεσης σας αναφέρεται μεταξύ άλλων το εξής: “ Η Εταιρία έχει το δικαίωμα να πραγματοποιήσει έλεγχο στο πιστωτικό παρελθόν του Συνδρομητή και να απαιτήσει πριν την έναρξη της παρούσας σύμβασης ο Συνδρομητής να καταβάλλει στην Εταιρία εγγύηση μέχρι ποσού 900 EURO για κάθε σύνδεση”.
Δυστυχώς, δεν μπορεί να σας δοθεί καμία περαιτέρω πληροφορία για το συγκεκριμένο θέμα.
Με εκτίμηση,
ΤΜΗΜΑ ΓΡΑΠΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ WIND

Δηλαδή;

Όταν λένε ότι δεν μπορεί να μου δοθεί καμία περαιτέρω πληροφορία…;
«Δεν μπορούμε να σου πούμε γιατί θα καρφώσουμε την «Τειρεσίας Α.Ε.» που μας δίνει τα στοιχεία παραβιάζοντας την απόφαση της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων»; Αυτό εννοούν;

Στην απάντησή μου τους έγραψα εκτός των άλλων ότι
«…στα πλαίσια μιας αξιοπρεπούς εταιρικής διακυβέρνησης δεν θα έπρεπε να καταφέυγετε σε φράσεις όπως "δεν μπορεί να σας δοθεί καμμία περαιτέρω πληροφορία για το θέμα αυτό"».
Και το πιστεύω αυτό!

Η φράση αυτή είναι απαράδεκτη, δεν μπορεί να λέγεται σε μια υγιή σχέση καταναλωτή-προμηθευτή. Θυμίζει άλλες εποχές, θυμίζει αποικιοκρατία και πάντως απέχει πάρα πολύ απο το να δείχνει διαφάνεια και τήρηση κανόνων. Δηλώνει παρανομία και τακτικές πεζοδρομίου!

Όταν μια εταιρία ενεργοποιείται σε ένα κράτος-πορνείο, το να καταφύγει σε παράνομες τακτικές δεν φαίνεται δα και τόσο σημαντικό, ειδικά όταν ο ταλαίπωρος πολίτης έχει να αντιμετωπίσει μονοπωλιακές πολιτικές από γαλακτοβιομηχανίες, απίστευτη ακρίβεια γενικά, τράπεζες που ουσιαστικά εξαπατούν, κλπ κλπ. Έχεις να αντιμετωπίσεις πολύ σημαντικότερα θέματα.

Θα είδατε άλλωστε ότι και τα δικά σας σχόλια αγαπητοί φίλοι, στο αρχικό post είναι ανάλογα. Δύσκολα διακρίνατε το πραγματικό ζήτημα, ανάμεσα σε παράνομες κεραίες, ανάμεσα σε «όλοι το ίδιο κάνουν».

Αν όμως οι εταιρίες αυτές λειτουργούσαν σε μια ευνομούμενη πολιτεία με κανόνες που εφαρμόζονται και κυρίως με ένα οποιοδήποτε ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ, αν οι πολίτες είχαν καταναλωτική συνείδηση, τα πράγματα θα ήταν διαφορετικά.

Θα έβρισκαν άλλες λύσεις όπως πιθανά το να προπληρώνεις το ποσό που επιθυμείς να καταναλώσεις σε χρόνο ομιλίας.

Γιατί να το κάνουν όμως όταν έχουν την έτοιμη για ατιμίες «Τειρεσίας Α.Ε.», όταν έχουν μια «Τράπεζα της Ελλάδος» (προϊστάμενη αρχή των τραπεζών και της Τειρεσίας) που ποτέ δεν επέβαλλε κανόνες και που πάντα χάιδευε τις τραπεζικές απάτες;




Και κάτι ακόμα κύριοι της Wind.


Το ότι ξοδεύετε ένα περίδρομο λεφτά σε διαφημιστικές καμπάνιες σας έχει δημιουργήσει αυτό που οι αγγλοσάξωνες αποκαλούν "delusions of grandeur".
Μπλέξατε την εταιρική κοινωνική ευθύνη με την προώθηση πωλήσεων! Και εντάξει, μπορεί να είναι ψιλά γράμματα σε μια χώρα που φαίνεται ότι ακόμα δεν έχει ανακαλύψει τους κανόνες εμπορικής επικοινωνίας (λες και βγήκαμε από τον κομμουνισμό πριν δέκα χρόνια), αλλά οπουδήποτε αλλού θα σας έπαιρναν με τις τομάτες κα-νο-νι-κό-τα-τα!
Επί της ουσίας δεν νομίζω ότι χρειάζεται περισσότερος σχολιασμός από αυτά που σημειώνονται πάνω στη διαφήμιση. Μία απορία μόνο: Ποιος θα ελέγξει το ποσό και την κατάθεσή του στο «φορέα που θα ορίσει η πολιτεία για το σκοπό αυτό»; Οι ίδιοι που ελέγχουν και την τήρηση των «προσωπικών δεδομένων πιστοληπτικής ικανότητας» και τις άλλες παρανομίες;
Νέα ήθη!

21 σχόλια:

BioLogos είπε...

Τραγικό και αισχρό.
Άντε κοράκια του καταναλωτισμού σε λίγο εκτός από χρόνο ομιλίας θα πουλάτε και κοινωνική πρόνοια...
Έλεος.
Να το δούμε και σε διαφήμιση με ξανθιές στην Πάρνηθα να χαίρονται και να χορεύουν.Λοβοτομή εδώ και τώρα.

Antonios Politakis είπε...

Ο τρόπος που κριτικάρεις και αναλύεις την κατάσταση είναι μοναδικός γιαυτό και είσαι στα αγαπημένβα μου Μπλοκ, να σου πώ την αλήθεια την πρώτη φορά που ανέβασες το θέμα πραγματικά είχα μείνει άφωνος πόσο αφελής είμαστε οι έλληνες καταναλωτές με το ευατό μου συμπεριλαμβανομένου, καθώς περιμένουμε το ίδιο το κ΄ρατος να αντιδράσει σε πράγματα που εμείς περνάμε στο ντούκου.

ανεστης είπε...

Αντώνη ευχαριστώ, όπως βλέπεις γίνεται ουσιαστική συζήτηση, ο biologos απο πάνω έχει πιάσει κι αυτός το θέμα σωστά (σε λίγο η κοινωνική πρόνοια θα αφεθεί στις εταιρικές κοινωνικές ευθύνες).

Τελικά σε τούτο το χώρο του blogging μπορείς να κάνεις συζήτηση επι της ουσίας, ελπίζω να μη τα ακούμε μόνο εμείς που τα λέμε.

Είναι αλήθεια οτι έχουμε απο τη μία πλήρη έλλειψη καταναλωτικών ηθών και απο την άλλη περιμένουμε τα πάντα απο το κράτος, ακόμα και να μας υποδείξει τα δικαιώματά μας αλλά και να τα προασπίσει κιόλας σε διμερείς σχέσεις καταναλωτών-επιχειρήσεων. Αυτά αλλού έχουν λυθεί προ καιρού.
Το μπουκοτάζ εμείς το φυλάμε για τη Μακεδονία!

Νάσαι καλά!

Βασίλειος Περαντζάκης είπε...

Ο Τειρεσίας σύμφωνα με τον νόμο δίνει μόνο την πληροφορία αν κάποιος είναι ή όχι στο σύστημα. Δεν μπορεί να δώσει άλλη πληροφορία.

ανεστης είπε...

Βασίλη
Είναι μεγάλη η απόσταση ανάμεσα στο "σύμφωνα με το νόμο" και το τι γίνεται πραγματικά. Προτείνω να παρακολουθήσεις το αρχικό post.

Antonios Politakis είπε...

Ακριβώς δεν μπορούμε να περιμένουμε απο τις εταιρίες κοινωνική ευθήνη, κοροϊδευουμε τους εαυτούς μας, μπορούμε όμως να πιέσουμε καταστάσης με μπουκοτάζ. Δυστηχώς το ινστιτούτο καταναλωτή μοιράζει μόνο προστιμα και δεν ασχολείται με την ενημέρωση των καταναλωτών, άλλωστ η έλειψη εσόδων είναι η καλύτερη τιμωρία. Θα ήθελα να δώ εθελοντικές ομάδες να βρίσκονται έξω απο μαγαζία και να κάνουν σωστή ενημέρωση του κοινού, δυστηχώς ο εθελοντισμός είναι και αυτός στα σπράγανα στην ελλάδα(πέρα απο Γιατρούς που είναι μάλλον σε καλό επίπεδο).

Ανώνυμος είπε...

Πολύ ενδιαφέρον!
Σκοπεύεις να κάνεις κάτι παραπάνω μ'αυτό; Θα μπορούσε να ενδιαφέρει την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων...

ΑΠΕΙΡΩΤΑΣ είπε...

Αν το καλοσκεφτείς σε προστατεύουν, αφού μαθαίνοντας το επτασφράγιστο μυστικό θα έπρεπε μετά να σε σκοτώσουν.
Παρεπιπτόντως έχεις και μια πρόσκληση για πιο "φανερά" παιχνίδια.

ανεστης είπε...

aerosol
έχω ήδη κάνει καταγγελία, περιμένω απάντηση για να στήσω show.

arammos είπε...

Την καταγγελία την έκανες στο ΙΝΚΑ; Ρώτησες στην Αρχή προστασίας δεδομένων;

μαριάννα είπε...

Τί να πω... και να φανταστείς την είχα σε μεγαλύτερη εκτίμηση από τις υπόλοιπες εταιρείες κινητής τηλεφωνίας! Η αλήθεια είναι ότι μας πιάνουνε στον ύπνο ή στην απάθεια που τελικά ίσως και να είναι μια επιλογή ανάγκης και όχι απάθεια. Μας κούρασε πια η τόση λαμογιά και αφεθήκαμε. Καλά κάνεις και προσπαθείς να μας αφυπνίσεις. Τουλάχιστον να αντιδρούμε...
;)

Ανώνυμος είπε...

Ευχαριστώ πολύ που το έγραψες και το είδα! Τυχαία έπεσα εδώ αλλά θα ξαναέρθω.
Από καιρό έχω περιορίσει τα πάρε-δώσε με την εταιρεία κινητής τηλεφωνίας μου (δηλαδή την Wind), αλλά θέλω να τα περιορίσω ακόμα περισσότερο στο μέλλον.
Δεν θέλω να δίνω χρήματα από την τσέπη μου σε αυτές τις εταιρείες.
ΓΙΑ ΠΟΛΛΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ.
Ένας από τους οποίους είναι αυτός που μόλις διάβασα.

Unknown είπε...

επειδή είμαι ολίγον άσχετη ωστόσο προβληματισμένη, υπάρχει κάτι στην πατρίδα μας για την προστασία των προσωπικών δεδομένων;
και όταν η προστασία των προσωπικών δεδομένων δεν καταπατάται μόνο στα χαρτιά, αλλά εξαντλείται και περνάει τα όρια και στην προσωπική ζωή κάποιων; ειλικρινά δώστε κάποια πληροφορία, τα σιτεμένα νεύρα μου λένε ότι η εποχή της δικτατορίας μπορεί να ήταν πιο διάφανη από τούτην εδώ...

ανεστης είπε...

@arammos
Το ΙΝΚΑ είναι μια μεγάλη φάρσα, έχω επιχειρήσει στο παρελθόν να επικοινωνήσω, άσε... Αν το καταναλωτικό κίνημα αφεθεί σε φορείς όπως το ΙΝΚΑ, τη βάψαμε. Η ΑΠΠΔ ακόμα δεν έχει απαντήσει στην καταγγελία, φαντάζομαι ψάχνουν την Τειρεσίας ΑΕ η οποία παραβιάζει το νόμο εφόσον παρέχει τέτοιες πληροφορίες το θέμα είναι να αποδειχθεί.

abttha
Υπεύθυνη είναι η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, το έργο τους μέχρι τώρα είναι σημαντικό. Όπως σημαντικό είναι και το έργο του "Συνήγορου του Πολίτη". Φορείς ύπάρχουν και λειτουργούν επειδή έχουν επιβληθεί και απο το Ευρωπαικό διοικητικό μοντέλλο. Δεν είναι χειρότερα τα πράγματα απο τη χούντα, απλά οι πολίτες μετατράπηκαν σε "ιδιώτες". Κάποτε ο κόσμος την έψάχνε περισσότερο (σε πιο χοντρά θέματα φυσικά, άλλα ήταν τα ζητήματα τότε), σήμερα είμαστε σε αφασία. Εχουμε φορείς αλλά δεν τους χρησιμοποιούμε.

Τι πιο εξώφθαλμο απο το να λέει η ΑΠΠΔ ότι τέτοια πληροφορία απο τον Τειρεσία είναι παράνομη, ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΥΤΗ Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ ΣΤΟ INTERNET (στο Site τους) και παρόλα αυτά κανείς(;) να μη την τρίβει στα μούτρα των εταιριών;

Αλλά όπως είπαμε, είναι πολλά τα θέματα, απο που να αρχίσει κανείς;

Ανώνυμος είπε...

Δεν ξέρω εάν είναι αργά να σου δώσω μία έγκυρη απαντήση σε αυτό το θέμα αλλά θα στη δώσω.
Η ΤΕΙΡΕΣΙΑΣ ΑΕ ΔΕΝ ΣΥΝΕΡΓΑΣΤΗΚΕ ΠΟΤΕ, ΔΕΝ ΣΥΝΕΡΓΑΖΕΤΑΙ ΤΩΡΑ ΚΑΙ ΟΥΤΕ ΣΧΕΔΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΤΕΙ ΜΕ ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΚΙΝΗΤΗΣ ΤΗΛΕΦΩΝΙΑΣ.
Το συμπέρασμα που έβγαλες από την απάντηση της Wind είναι ΛΑΘΟΣ.
Οι εταιρίες αυτές συνεργάζονται με παρόμοιες με την Τειρεσίας εταιρίες που όμως δεν διαθέτουν ούτε τα ίδια στοιχεία με αυτή ούτε τα παίρνουν από αυτή !
Καλύτερα θα ήταν να είχες επισκεφτεί την Τειρεσίας να κουβεντιάσεις το θέμα σου είτε με το νομικό γραφείο είτε με κάποιο εκπρόσωπο επικοινωνίας.
Φαντάζομαι όμως ότι θα σου έχει απαντήσει ήδη η ΑΠΔΠΧ στην οποία έχεις ήδη κοινοποιήσει το θέμα σου ....
Εργάζομαι στην Τειρεσίας εδώ και 14 χρόνια και πραγματικά βλέπω ότι οι περισσότεροι Ελληνες έχουν πλήρη μεσάνυχτα για την εταιρία και τη δραστηριότητά της.
Ενημερωθείτε διότι σας αφορά. Μπορείτε να βρείτε αναλυτικές πληροφορίες στο δικτυακό τόπο της εταιρίας www.tiresias.gr

ανεστης είπε...

Αγαπητέ φίλε
Ευχαριστώ για την συνεισφορά σου στο θέμα. Θεωρώ οτι το μήνυμά σου είναι έγκυρο.
Οπότε αν αυτό που λές είναι αλήθεια, τότε το θέμα μας είναι η Wind που συνεργάζεται με "τρίτες" εταιρίες που παρέχουν τέτοιου είδους "υπηρεσίες" και που σαφέστατα είναι παράνομες.
Ακόμα δεν έχω απάντηση απο την ΑΠΠΔ(!) αλλά πιστεύω οτι αν απαιτήσει κάποιος την κατάρτηση συμβολαίου ΧΩΡΙΣ αριθμό ΑΦΜ θα είναι παράνομοι αν του το αρνηθούν.

Μην παραπονιέσαι όμως για την αντιμετώπιση του κοινού για την Τειρεσίας. Είμαστε γενικότερα κακοί καταναλωτές. Να εύχεσαι αντίθετα να υπάρχουν συχνά τέτοια θέματα για να δημιουργείται ενδιαφέρον (αν και καλά θα ήταν να είναι πιο επίσημη η αντίδραση).

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ Ανέστη, ακομα και οι "τρίτες" εταιρίες λειτουργούν με την έγκριση (άδεια) της ΑΠΔΠΧ εφόσον συμμορφώνονται και τηρούν τις διατάξεις του ν. 2472/97. Άρα δεν θεωρούνται παράνομες.
Οι εταιρίες αυτές συγκεντρώνουν τα στοιχεία που διαθέτουν στους πελάτες τους αυτόνομα (από δικαστήρια και υποθηκοφυλακεία) και σε καμμία περίπτωση δεν μπορούν να διαθέσουν στοιχεία που προέρχονται από το τραπεζικό σύστημα (επιταγές, συναλλαγματικές, χορηγήσεις δανείων και καρτών). Την αρμοδιότητα αυτή την έχει μόνο η Τειρεσίας ΑΕ μετά από άδεια και σχετικη νομοθετική ρύθμιση της Τράπεζας της Ελλάδος. Και η Τειρεσίας δίνει τα στοιχεία που συγκεντρώνονται στα αρχεία της ΜΟΝΟ στο τραπεζικό σύστημα και ΠΟΥΘΕΝΑ ΑΛΛΟΥ.

Το ΑΦΜ όμως που μας ζητείται πολλές φορές σε συναλλαγές μας όπως αυτές με εταιρίες κινητής τηλεφωνίας δεν έχει αποκλειστικό σκοπό την έρευνα της φερεγγυότητάς μας. Η κινητή τηλεφωνία έχει χρησιμοποιηθεί (πριν ακόμα έρθει στη χώρα μας) για παράνομες, τρομοκρατικές κ.ά. δραστηριότητες. Πρέπει λοιπόν να γίνεται κατά το μέγιστο καλύτερη "ταυτοποίηση". Όχι τέλεια βέβαια, διότι απάτες εξακολουθούν να γίνονται από επιτήδιους. Και αν δεν κάνω λάθος είναι υποχρεωμένοι από το Υπ. Οικονομίας να έχουν την πληροφορία του ΑΦΜ για τους πελάτες τους.
Έτσι λοιπόν, ο έλεγχος της φερεγγυτότητας έρχεται σε δεύτερη μοίρα.

Η αλήθεια είναι ότι ως οικονομικά ενεργοί πολίτες αυτού του τόπου πρέπει να γνωρίζουμε κάποια πράγματα για το πλαίσιο των οικονομικών δοσοληψιών. Στο πλαισιο αυτό περιλαμβάνεται και η Τειρεσίας ΑΕ για την οποία υπάρχει ΑΣΣΥΛΗΠΤΗ ΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ από ημιμαθείς με αποτέλεσμα την "εικόνα του κακού" στις συναλλαγές. Τα περισσότερα δημοσιεύματα περιέχουν ανακρίβιες, λάθη (? πιθανόν εσκεμμένα ?).

...."επίσημη αντίδραση" είπες. Θυμάσαι έως σήμερα να έχει υπάρξει κάποια αντίδραση της Τειρεσίας γενικότερα ? Δεν αντιπαραθέτεται σχεδόν ποτέ.

Πάντως ακόμα και σήμερα, ο μόνος πραγματικά αρμόδιος να απαντήσει σε ΟΛΕΣ τις ερωτήσεις και απορίες γύρω από την Τειρεσίας είναι η ίδια η Τειρεσίας. Γιαυτό ό,τι θέλετε, ΜΟΝΟ εκεί. Είναι και τζάμπα (χωρίς κανένα κόστος) ΟΛΕΣ οι υπηρεσίες προς το κοινό !
Αυτά

ανεστης είπε...

Αγαπητέ φίλε
όπως πολύ σωστά λες, είναι νόμιμες εφ όσος τηρούν τους νόμους. Ο νόμος που παραθέτεις αν δεν κάνω λάθος προβλέπει οτι ο καταναλωτής πρέπει να ενημερώνεται για την συλλογή των πληροφοριών που τον αφορούν. Στην ανάπτυξη του θέματος θα είδες ότι ρώτησα απο που γίνεται ο έλεγχος της πιστοληπτικής μου ικανότητας και πήρα απο την Wind απάντηση τύπου "Δυστυχώς, δεν μπορεί να σας δοθεί καμία περαιτέρω πληροφορία για το συγκεκριμένο θέμα". Άρα έχω ένα θέμα...

Επίσης σύμφωνα με την απόφαση 1469/2000 της ΑΠΠΔ προβλέπεται πως απο τη στιγμή που ο πελάτης κάνει τη συναλλαγή με πιστωτική κάρτα, ΔΕΝ ΔΙΚΑΙΟΥΝΤΑΙ να ζητούν περισσότερα στοιχεία (ΑΦΜ, εκκαθαριστικό), εφόσον ο σχετικός έλεγχος έχει ήδη γίνει απο τον φορέα της πιστωτικής κάρτας (τράπεζα). Οι τράπεζες έχουν επίσης φροντίσει να κάνουν τον απαραίτητο έλεγχο για "πρόληψη της χρησιμοποίησης του χρηματοπιστωτικού συστήματος για νομιμοποίηση εσόδων απο εγκληματικές δταστηριότητες (23/404/22.11.2006) οπότε δεν νομίζω οτι η τηλεφωνία εξουσιοδοτείται για κάτι τέτοιο.

Τώρα αν η "Τειρεσίας" δεν χαίρει συμπάθειας είναι ένα άλλο θέμα που έχει να κάνει με την έτσι κι αλλοιώς υπερβολική κάλυψη των επισφαλειών απο τις τράπεζες απο τη μία και η υπερβολική δανειοδότηση (μέχρι oikonomik;hw εξόντωσης του δανειολήπτη) απο την άλλη(Trapεζες τις λέω εγώ) που όμως είναι και οι μέτοχοι της Τειρεσίας.

Ανώνυμος είπε...

Ανέστη ... είδες που σου είπα ότι υπάρχει παραπληροφόρηση και ημιμάθεια ; Ο ν. 2472/97 στο Άρθρο 5 παρ. 2 λέει το εξής :
2.Κατ’ εξαίρεση επιτρέπεται η επεξεργασία και χωρίς τη συγκατάθεση, όταν:
α)Η επεξεργασία είναι αναγκαία για την εκτέλεση σύμβασης, στην οποία συμβαλλόμενο μέρος είναι υποκείμενο δεδομένων ή για τη λήψη μέτρων κατόπιν αιτήσεως του υποκειμένου κατά το προσυμβατικό στάδιο.
β)Η επεξεργασία είναι αναγκαία για την εκπλήρωση υποχρεώσεως του υπεύθυνου επεξεργασίας, η οποία επιβάλλεται από το νόμο.
γ)Η επεξεργασία είναι αναγκαία για τη διαφύλαξη ζωτικού συμφέροντος του υποκειμένου, εάν αυτό τελεί σε φυσική ή νομική αδυναμία να δώσει τη συγκατάθεσή του.
δ)Η επεξεργασία είναι αναγκαία για την εκτέλεση έργου δημόσιου συμφέροντος ή έργου που εμπίπτει στην άσκηση δημόσιας εξουσίας και εκτελείται από δημόσια αρχή ή έχει ανατεθεί από αυτή είτε στον υπεύθυνο επεξεργασίας είτε σε τρίτο, στον οποίο γνωστοποιούνται τα δεδομένα.
ε)Η επεξεργασία είναι απολύτως αναγκαία για την ικανοποίηση του έννομου συμφέροντος που επιδιώκει ο υπεύθυνος επεξεργασίας ή ο τρίτος ή οι τρίτοι στους οποίους ανακοινώνονται τα δεδομένα και υπό τον όρο ότι τούτο υπερέχει προφανώς των δικαιωμάτων και συμφερόντων των προσώπων στα οποία αναφέρονται τα δεδομένα και δεν θίγονται οι θεμελιώδεις ελευθερίες αυτών.

Βάσει της παραπάνω παραγράφου του νόμου και συγκεκριμένα του εδ. ε, δεν χρειάζεται η συγκατάθεση των πολιτών για συγκεκριμένα στοιχεία, δικαστηριακά και υποθηκοφυλακείου εν προκειμένη περιπτώσι διότι τα εν λόγω στοιχεία προέρχονται από καταλόγους που απευθύνονται στο ευρύ κοινό. Ακόμα και εσύ εάν πας να πάρεις μια απόφαση για τρίτον στο Ειρηνοδικείο θα πρέπει να στη δώσουνε.

Συγκατάθεση για την επεξεργασία χρειάζεται μόνο για τα στοιχεία που προέρχονται από τις τράπεζες και αφορούν σε χορηγήσεις δανείων και καρτών. Και αυτή δίνεται στις αρχικές αιτήσεις από τους ίδιους τους ενδιαφερόμενους.

Για επιταγές και συναλλαγματικές δεν χρειάζεται συγκατάθεση βάσει της 502/92 απόφαση της ΤτΕ.

Τώρα, για τη χρήση πιστωτικής κάρτας .... μήπως έχεις υπόψη σου τις απάτες με χρήση πιστωτικών καρτών. Ισα ισα που όταν σου ζητάνε το ΑΦΜ και σε ταυτοποιούν δεν έχεις το φόβο να παρουσιαστεί και άλλος "πελάτης" με τη δική σου κάρτα ..... Οι απάτες μέσω πιστωτικών καρτών σε πληροφορώ πως έχουν φεσώσει τράπεζες και επιχειρήσεις με υπέρογκα ποσά. Η απόφαση στην οποία αναφέρεσαι στην παράγραφο β. λέει :
".....Στις περιπτώσεις αυτές δεν απαιτείται η προσκόμιση ή η επίδειξη του εκκαθαριστικού της ΔΟΥ αφού ο έλεγχος της φερεγγυότητας έχει προηγηθεί από την εταιρεία που εξέδωσε την κάρτα".
α) Λέει πουθενά να μη σου ζητάνε το ΑΦΜ ? Λέει να μη σου ζητανε εκκαθαριστικό για τον έλεγχο φερεγγυτότητας.
β) Στα στοιχεία που επιτρέπεται να συλλέγονται βρίσκονται και οι λογαριασμοί ΔΕΗ ή ΟΤΕ. Νομίζω ότι εκεί επάνω ήδη γράφεται το ΑΦΜ μας.....

Επίσης, άλλος είναι ο έλεγχος για ξέπλυμα χρήματος που κάνουν οι τράπεζες (23/404/22.11.2006) και άλλος είναι ο έλεγχος των υπολοίπων εταιριών σχετικά με την ασφάλεια της χρήσης πιστωτικών καρτών. Οι επιχειρήσεις απλώς ταυτοποιούν ότι η πιστωτική κάρτα όντως ανήκει σε σένα με επαλήθευση των προσωπικών σου στοιχείων με την τράπεζα. Έτσι, εάν πάει κάποιος και δώσει τον αριθμό της κάρτας σου και ΑΦΜ άσχετο με το δικό σου, εσύ προστατεύεσαι. Αλλιώς ; Ξέρεις τι θα τραβήξεις ;

ανεστης είπε...

Ναι, ξέρω τι θα τραβήξω, όπως και ξέρω τι τράβηξε κοντινός μου άνθρωπος που τον συνέλαβαν για πλαστές επιταγές. Ένας "καλός" υπάλληλος τράπεζας (προφανώς με συνεργό), εκμεταλλεύτηκε τη φωτοτυπία της ταυτότητας που είχε στην κατοχή της η τράπεζα και εξέδωσε μπλοκ επιταγών. Και γέμισε την αγορά!

Όχι το ΑΦΜ δεν αναγράφεται στους λογαριασμούς.

Επιμένω οτι στοιχεία πιστοληπτικής ικανότητας που διακινούνται μεταξύ "εταιριώ¨" και εμπόρων απαιτούν την συγκατάθεση του πολίτη (όπως σαφώς λέει το εδάφιο ε). Αν οι πολίτες υπογράφουν τέτοια συγκατάθεση εκ προοιμίου, αυτό ίσως να είναι στα όρια της νομιμότητας αφού η συγκατάθεση πρέπει να γίνεται κατά περίπτωση και όχι εκ προοιμίου.

Αλλά αρκετά με τη νομολογία...
Ο ίδιος είπες λίγο πιο πάνω πως το ΑΦΜ το θέλουν για αντι-τρομοκρατική προστασία. Δεν ισχύει.

Η ουσία είναι οτι όλα αυτά τα μέτρα δεν μας προστατεύουν στην ουσία, απλά προστατεύοyν και καλύπτουν νομικά τις τράπεζες, τις εταιρίες και όποιον έχει τον "όγκο" να επιβάλλει μονομερείς όρους. Οι τράπεζες θα μπορούσαν να έχουν μέτρα προστασίας απο τια απάτες αλλά δεν το κάνουν διότι σταθμίζουν το κόστος αυτών των μέτρων.
Σύντομα θα πούμε κι άλλα για καταχρηστικές πρακτικές τραπεζών.

Ανώνυμος είπε...

Σίγουρα ο πρωταρχικός στόχος είναι η προστασία των τραπεζών .... τα λεφτά που δανείζονται οι τράπεζες τα "επενδύουν" σε μας και πρέπει να διασφαλίζουν κατά το δυνατό την "επένδυσή τους".
Με την υφιστάμενη εθνική μας κατάσταση (νομοθεσία-παράθυρα-διαπλοκές κ.ά.) δεν είναι εφικτό από τις τράπεζες να αναπτύξουν ισχυρά, δραστικά και αποτελεσματικά μέτρα προστασίας. Όμως με την πλήρη συμμόρφωσή μας στις οδηγίες της ΕΕ και της Ευρωπαικής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ) - όταν γίνει βέβαια αυτό- το θέμα "ασφάλεια" θα βρει το δρόμο του. Θα δεις. Στο πλειονότητα των κρατών του εξωτερικού δεν υπάρχει ΑΠΔΠΧ ως ανεξάρτητη αρχή, για ευνόητους λόγους. Και όπου υπάρχει, έχει στελεχωθεί από αρμόδιους, όχι ημιαρμόδιους και αναρμόδιους.
Δεν είπα ότι το ΑΦΜ το θέλουν για πάταξη της τρομοκρατίας....αλλά για ελαχιστοποίηση της απάτης (fraud detection) μέσω χρήσης πιστωτικών καρτών. Η Τειρεσίας υποστηρίζει, όσο της επιτρέπεται βέβαια, την προσπάθεια αυτή.
Αναφορικά με τη συγκατάθεση κράτα τις επιφυλάξεις σου ... διότι υπάρχει η απόφαση 26/2004 της ΑΠΔΠΧ (http://www.dpa.gr/Documents/Gre/Apofaseis/26-04.doc) όπου στην παρ. ΙΙ και ΙΙΙ τα εξηγεί.