Χθες ήταν να αγοράσω ένα κινητό για ένα μέλος της οικογένειας. Το συγκεκριμένο μοντέλο το βρήκα μόνο στο κατάστημα της Wind (πρώην Tim) στο Mall. Η πωλήτρια μου πρότεινε να κάνω συμβόλαιο, γιατί έτσι θα έπαιρνα τη συσκευή περίπου 100€ φθηνότερα. Οι εταιρίες επιδοτούν την αξία της συσκευής λοιπόν προκειμένου να έχουν σταθερούς και «δεμένους» πελάτες οπότε και σταθερό έσοδο. Λογικό!
Σε κάποιο σημείο στην εξέλιξη της συζήτησης μου ζητήθηκε ο ΑΦΜ. Όταν ρώτησα γιατί χρειάζεται, μου εξηγήθηκε ότι η εταιρία θα πάρει πληροφορίες για την πιστοληπτική μου ικανότητα με βάση το ΑΦΜ!
Αντί για συνέχεια λοιπόν σας παραθέτω την διαμαρτυρία που έστειλα στην Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων:
Κύριοι
Χθες 26/6/2007 επισκέφθηκα το κατάστημα της Wind (πρώην Tim) στο εμπορικό κέντρο “The Mall” (Aνδρ. Παπανδρέου 35 Μαρούσι), προκειμένου να αγοράσω ένα κινητό. Η πωλήτρια μου πρότεινε να κάνω συμβόλαιο, γιατί έτσι θα έπαιρνα τη συσκευή περίπου 100€ φθηνότερα. Σε κάποιο σημείο της διαδικασίας μου ζητήθηκε ο Αριθμός Φορολογικού Μητρώου μου. Όταν ρώτησα γιατί απαιτείται ο ΑΦΜ, πληροφορήθηκα ότι θα γίνει από την εταιρία έλεγχος της πιστοληπτικής μου ικανότητας μέσω του ΤΕΙΡΕΣΙΑ.
Επίσης πληροφορήθηκα ότι την ίδια πρακτική εφαρμόζουν όλες οι εταιρίες κινητής τηλεφωνίας και ότι «είναι αδύνατον να γίνει συμβόλαιο χωρίς τη διαδικασία αυτή».
Επειδή σύμφωνα με την απόφασή σας ΑΡ. 24/2004 με θέμα: Προϋποθέσεις τήρησης αρχείου από την ΤΕΙΡΕΣΙΑΣ Α.Ε. προβλέπεται ότι:
«Αποδέκτες των δεδομένων, σύμφωνα με τον σκοπό της επεξεργασίας, δικαιολογείται να είναι μόνο οι τράπεζες, τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα και οι εταιρείες διαχείρισης πιστωτικών καρτών, καθώς και φορείς του δημόσιου τομέα, όχι τρίτοι μετέχοντες στις οικονομικές συναλλαγές και ακόμη λιγότερο μη μετέχοντες.»
Και
«Η περαιτέρω επεξεργασία τους (διαβίβαση σε τρίτους κλπ.) από αυτούς είναι απολύτως απαγορευτική».
Παρακαλώ να με πληροφορήσετε εάν παραβιάζονται βασικά μου δικαιώματα ώστε να προβώ στις ανάλογες ενέργειες».
Περιμένω λοιπόν να πάρω την απάντηση από την ΑΠΠΔ. Μου φαίνεται απίστευτο το πώς καταργείται με αυτές τις παρακάμψεις της νομιμότητας ακόμα και το επιχειρηματικό ρίσκο που θα πρέπει να έχει μια εταιρία που πουλάει απλά «χρόνο ομιλίας».
Γιατί δικαιούνται οι εταιρίες κινητής τηλεφωνίας να παίρνουν αυτές τις πληροφορίες και όχι ο οποιοσδήποτε που πουλά με δόσεις; Από πότε δεχόμαστε ότι το οικονομικό μέγεθος μπορεί να «κυρτώνει» τη νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα;
Πως οι Trap-εζες και η εταιρία ΤΕΙΡΕΣΙΑΣ παρέχουν αυτές τις πληροφορίες; Μα βάση ποιά σύμβαση, επικυρωμένη απο ποιά αρχή;
Επίσης αυτό που δε μου κολλάει με τίποτα, είναι το πώς με τόσες εκατοντάδες χιλιάδες συμβόλαια, δεν έχει δει κανείς καταναλωτής αυτή τη «λεπτομέρεια».
Από το κατάστημα αποχώρησα χωρίς να αγοράσω καν τη συσκευή τηλεφώνου. Αρνούμαι να δώσω χρήματα σε εταιρίες που εφαρμόζουν καταχρηστικούς όρους, επειδή προφανώς έχουν καταλάβει ότι πουλάνε καθρεφτάκια σε ιθαγενείς που έχουν ξεχάσει τα βασικά τους δικαιώματα με αντάλλαγμα φτηνότερο χρόνο ομιλίας.
Αν κάνω κάπου λάθος παρακαλώ να μου το πείτε.
26 σχόλια:
ολες οι εταιρειες και αυτες που πουλαν με δοσεις(οπως λες),παιρνουν οικονομικες πληροφοριες,απο εταιρειες που υπαρχουν αποκλειστικα για αυτον τον λογο.Κανεις δεν σου πουλαει κατι αν δεν σε τσεκαρει οικονομικα.
Δεν είναι έτσι, στις περιπτώσεις δόσεων, καταρτίζεις σύμβαση με την ίδια την trapεζα. Η οποία έχει το δικαίωμα να χρησιμοποιεί τον Τειρεσία.
Συγνωμη για το spam,αλλα δες και αυτο...
http://prezatv.blogspot.com/2006/06/blog-post_06.html
Μπράβο συγχρονισμός...
Όπως λέει κι ο Zouri, υπάρχουν εταιρείες που προσφέρουν τέτοιου είδους ενημέρωση: από το ΑΦΜ μιας επιχείρησης βρίσκουν όλο το οικονομικό της προφίλ και ιστορικό -ακόμα και δεδομένα που υπάγονται στον Τειρεσία.
Δεν το θεωρώ κακό αυτό. Οι κακοπληρωτές και οι μπαταχτσήδες ας βρίσκουν όσο το δυνατόν περισσότερες πόρτες κλειστές. Η Ελλάδα πάσχει από δαύτους.
Μάλιστα... Η ύπαρξη των μπαταχτσήδων δικαιολογεί παραβίαση δεδομένων δηλαδή.
Όπως ας πούμε η ύπαρξη τρομοκρατίας δικαιολογεί patriot act?
Το μείζον όμως που διακυβέβαιεται δεν είναι τα 50€ της εταιρίας, αλλά τα δικά μου δεδομένα.
Ας μην είμαστε αφελείς κάθε μέρα τα δεδομένα μας και οι κινήσεις μας (οικονομικές,διαδικτυακές) ελέγχονται από πάσης φύσεως εταιρίες και οργανισμούς.Με αυτό το σκεπτικό πρέπει να κάνεις μήνυση σε όποιο site εγγράφεσαι και δίνεις προσωπικές πληροφορίες και ύστερα από μερικές μέρες το e-mail σου γεμίζει από διαφημιστικά mails τρίτων εταιριών.Θα μου πεις άλλο το AΦΜ και άλλο το αν προτιμάς τις σοκολάτες ΙΟΝ αλλά η ουσία είναι η ίδια..
Δεν έχω πειστεί ακόμα
Αυτό δηλαδή σημαίνει πως πρέπει με τα χέρια ψηλά να παραδώσουμε ότι θέλουν να μας πάρουν αμαχητί;
Κι ακόμα όταν μας το λένε κατάμουτρα;
Ο Ανέστης έχει δίκιο. Στο κάτω κάτω, αν δεν είναι σίγουροι ότι μπορείς να πληρώσεις, μπορούν να σου προ-χρεώσουν το πάγιο (όπως κάνει ο ΟΤΕ).
Το να απεμπολείς τα δικαιώματά σου απαγορεύεται. Είμαστε *υποχρεωμένοι* από το Σύνταγμα να τα προστατεύουμε (ακόμα κι αν μας κοιτάνε σαν εξωγήινους οι πωλήτριες ...)
Ένα μισο-σχετικό λινκ για τα προσωπικά μας δεδομένα :
http://www.dpa.gr/article_13.htm
Ευτυχώς που το μόνο που λειτουργεί
ως τώρα καλά είναι ο τειρεσίας.
Όλο το υπόλοιπο φακέλωμα χωλαίνει(για την ώρα στην Ελλάδα).
Δεν βγάζεις άκρη με άλλα και άλλα στην χώρα μας,πράγματα που βγάζουν μάτι..πόσο μάλλον να βγάλεις άκρη με κάτι που γίνετε κρυφά και μουλωχτά!
Δεν το είχα σκεφτεί ποτέ με αυτό τον τρόπο.Έχεις δίκι αλλά νομίζω πρέπει να υπάρξει κανονιστικό πλαίσιο στο οποίο να μπορεί να ελέγχει την πιστοληπτική σου ικανότητα αλλα μόνο με την συνενεσή σου την υπογραφή σου κτλπ.
Ετσι είναι espoir! Πρέπει επιτέλους να διεκδικήσουμε. Και καλά να διεκδικούμε ποιότητα ζωής αλλά να διεκδικούμε και τα αυτονόητα; Και οι πωλήτριες να μας λένε "μα είμαστε μεγάλη εταιρία είναι δυνατόν να είμαστε παράνομοι"; (στο σταυρό που σας κάνω, αυτό μου είπε).
Σύκα
Ναι, ότι φέρνει λεφτά είναι καλά οργανωμένο. Εγώ φιλοδοξώ να αποσπάσω αποτέλεσμα όμως.
Αντώνη
Απλό θα ήταν, αλλά στη χώρα του ωχαδερφέ είναι πιο απλό αυτό το λαμογίστικο που στήσανε με την συνέργεια των trapεζών.
ΟΙ εταιρείες κινητής τηλεφωνίας κάνουν πιο χοντρές παρανομίες. Οι περισσότερες κεραίες λειτουργούν χωρίς άδειες.
Καταρχάς δεν είπα ότι πρέπει να απεμπολήσουμα τα δικαιώματά μας,να σηκώσουμε τα χέρια και άλλα τέτοια βαρύγδουπα.Το πρόβλημα δε ξεκινά από το ΑΦΜ που δίνεται στην εταιρία κινητής τηλεφωνίας.Είτε το θέλετε είτε όχι στην (ψηφιακή) εποχή που ζούμε τα περισσότερα δεδομένα μας είναι διαθέσιμα σε μη ελένξιμο αριθμό χρηστών..Η λύση απλή:μη χρησιμοποιείτε Internet,μη κάνετε τραπεζικές συναλλαγές.Αν μπορείτε φυσικά.
Δε νομίζω ότι θα κερδίσεις κάτι με μηνύσεις κλπ,μπορείς απλά να επιλέξεις να μη γίνεις συνδρομητής αυτής της εταιρίας και να διαδώσεις το γεγονός σε φίλους και γνωστούς.Δυστυχώς το σύστημα λέγεται καπιταλισμός και ελεύθερη αγορά,όποιος δε μπορεί ας μετακομίσει στην Κούβα.
Το να αποδεχομαστε ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ σχεδον, χωρίς διαμαρτυρία ή διεκδίκηση, δεν διαφέρει ουσιωδώς απο το να απεμπολουμε το δικαίωμά μας π.χ. στο να υπάρχει η...Παρνηθα.
Παραδειγμα έτερο:
Μα εταιρεία κινητης σου κανει συμβόλαιο για συγκεκριμενη υπηρεσία. Να μπορείς να χρησιμοποιείς το δίκτυό της. Τι γινεται εαν η κεραία που χρησιμοποιεί για την εκπομπή είναι ΠΑΡΑΝΟΜΗ; Δεν σου "πουλά" τότε "παράνομο" προϊόν - δεσμευοντάς σε μαλιστα χρονικα με συμβόλαιο;
Ποιος "Τειρεσίας" θα την εχει καταχωρημένη για να μπορείς εσυ, ο καταναλωτής, να ελέγξεις την ΔΙΚΗ ΤΗΣ αξιοπιστία;
Και τι γίνεται εαν η παράνομη κεραία ΝΟΜΙΜΩΣ καταργηθεί - και παυσει το προϊόν (δίκτυο) να ερχεται στην συσκευή σου;
@Dementia
Το οτι έχουμε ελευθερη αγορά δεν σημαίνει οτι καταργουντε και οι νόμοι. Προσωπικά δεν έχω πρόβλημα να ελέγχουν την πιστοληπτική μου ικανότητα και αλλά αυτό δεν σημαίνει οτι δεν πρέπει να υπάρχει ρυθμιστικό πλαίσιο για όσους θέλουν τα στοιχεία τους να μην είναι δημόσια.
Κάπου έχουμε χάσει το δάσος και κοιτάμε το δέντρο αγαπητοί.Ο Ανέστης έκανε χρήση του δικαιώματός του να μην αποκαλύψει το ΑΦΜ του,καθώς αποτελεί προσωπικό δεδομένο και αυτή η αντίδραση δεν είναι καθόλου παράλογη ούτε παράνομη από ότι φαίνεται.Αλλά είμαι κι εγώ της άποψης ότι ο τειρεσίας και οι συμπράξεις με τις τράπεζες και εταιρίες είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου.'Ηδη τα πρόσωπα όλων μας,ο αριθμός ταυτότητας,η πιστοληπτική ικανότητα καθενός βρίσκονται στα χέρια αυτών που κατέχουν τα μέσα.Δυστυχώς θα συμφωνήσω με το φίλο που είπε ότι η μόνη λύση είναι να μη χρησιμοποιείς κινητό,πλαστικό χρήμα, το ιντερνετ κτλ και να φύγεις για Κούβα.Και όλοι οι Ελληνάρες να αντιδράσουμε είμαστε σταγόνα στον ωκεανό.Για παγκόσμια επανάσταση μου φαίνεται λίγο δύσκολο...
Και κάτι ακόμα επειδή πρέπει να κοιτάμε όλες τις πλευρές.Δεν υπάρχει περίπτωση η πωλήτρια να έλεγε εκείνη τη στιγμή απλά ότι της περνούσε από το μυαλό και όλο αυτό είναι μια ράδιο αρβύλα??Γιατί στο συμβόλαιο για κινητό και αριθμό ταυτότητας δίνεις αλλά και υπογράφεις (προσωπικά δεδομένα).
Κι εσύ και ο espoir τα λέτε μιά χαρά!
Κάνεις. Ζεις στην Ελλάδα.
Δεν το είχα σκεφτεί καθόλυο αυτά. Σωστή η παρατήρησή σου. Κάτσε μόλις κάνω κι εγώ νέα σύνδεση θα κάνω σχετική αναφορά στο συνήγορο.
dementia
Αυτό ακριβώς είπες και αυτό ξαναλές φίλε μου. Η θα ζήσουμε στην Κούβα ή θα ζήσουμε σε ένα περιβάλλον πλήρους ασυδοσίας; Δηλαδή το να ζείς σε μια κοινή εύρυθμη ελεύθερη οικονομία με κανόνες δεν γίνεται; Γιατί πρέπει να ισοπεδώνουμε τόσο πολύ κάθε έννοια;
Στο δρόμο για την Κούβα, περνάμε απο Ιταλία, Ισπανία κλπ. Εκεί μπορούμε να κάνουμε μια στάση; Η μόνο το μπάχαλο της Ελλάδας πρέπει να χρησιμοποιήσουμε σαν πρότυπο "καπιταλισμού" και "ελεύθερης αγοράς";
Να λοιπόν που καμιά φορά τα προφανή είναι και πολύ δύσκολο να γίνουν κατανοητά.
Υπάρχει απόφαση της ΑΠΠΔ που την παραθέτω στο κυρίως post (σε πορτοκαλί χρώμα) και η συζήτηση γίνεται για το αν το κάνουν όλοι, το συνδέουμε με το spam, με την ταυτότητα, τις παράνομες κεραίες κλπ.Αυτά όμως δεν αναιρούν την αποδεδειγμένη παρανομία για την οποία γίνεται ο λόγος.
Όταν το θέμα θολώνει τόσο πολύ, άντε να βρεις το θέμα μέσα στην ομίχλη.
Οι παράνομες κεραίες είναι ένα θέμα που αφρά τον έλεγχο που ασκεί η πολιτεία στις εταιρίες. Να το συζητήσουμε αλλά σε άλλο post.
Μην ξεχνάτε ότι με προσφυγές, με καταγγελίες και με κινητοποίηση μπορούμε να βάλουμε κανόνες σε μια Ελληνική κοινωνία που συμπεριφέρεται λες και μόλις βγήκε απο τον κομμουνισμό και ανακαλύπτει ΤΩΡΑ τους κανόνες της ελεύθερης οικονομίας...
Οι νόμοι υπάρχουν, οι "αρχες" επίσης, αυτό που λείπει είναι η διάθεσή μας να υπερασπιστούμε τα δικαιώματά μας κι αυτό φαίνεται οτι είναι το δυσκολότερο τελικά!
anesti και εσάς όλους που γράφετε αυτά εδώ, οι εταιρείες κινητής σας έχουν γραμμένους κανονικότατα,για τους εξής δύο λόγους:
πρώτον τα ετήσια κέρδη τους είναι 750 εκατ ευρώ!!! Και οι τρεις μαζί, έχουν κέρδη, ΝΑΙ, 750 εκατ ευρώ, άρα δεν τους ενδιαφέρει τι λεει ο ανέστης και η 'περιθωριακή' παρέα του.
Δεύτερον, αυτά που λετε εδώ, ενώ είναι σκέψεις πολλών πελατών εταιρειών κινητής δεν θα δουν πουθενά το φως της δημοσιότητας. Η διαφημιστική δαπάνη των εταιρειών κινητής τους δίνει τη δυνατότητα να μην υπάρχει τίποτε αρνητικό εναντίον τους, εκτός ελαχίστων ακραίων περιπτώσεων (υποκλοπές)...
Δείξτε τους από τα blog ότι οι καταναλωτές έχουν φωνή, έχουν δύναμη και δεν παραμυθιάζονται με τα life-style κόλπα του καρτελ της κινητής.
Ανώνυμε
ναί, όσο εγώ μιλάω-εγώ τ' ακούω. οι εταιρίες θα με έχουν γραμμένο και θα μετράνε κέρδη.
Όσο "φτιαχνόμαστε" και αρχίζουμε να εχουμε πιο κριτική στάση και πιο χειροπιαστή καταναλωτική συμπεριφορά, θα αρχίσουμε να φέρνουμε κάποιο αποτέλεσμα ανεξαρτήτως διαφημιστικής δαπάνης τους.
Περιμένω την απάντηση στη διαμαρτυρία μου, μετά θα πάω να απαιτήσω κατάρτιση συμβολαίου (που φυσικά μετά θα ακυρώσω) χωρίς να καταθέσω ΑΦΜ. Αν μου αρνηθούν θα παω δικαστικά και θα κοινοποιήσω την υπόθεση στις καταναλωτικές οργανώσεις (ποιές;). Αν θέλετε δίνουμε και ραντεβού σε συγκεκριμένο κατάστημα κινητής.
Συμφωνώ απολύτως με τη στάση σου. Και θα έχει μεγαλύτερη αξία, επειδή η Wind νομίζει ότι έχει 'καθαρίσει' με εσένα τον περίεργο, επειδή έδωσε 150.000 ευρώ ως χορηγία του lifiting του Ηλία Ψινάκη και 200.000 ευρώ για χορηγία στον Θέμο Αναστασιάδη. (Οι άλλες δύο εταιρείες έχουν κάνει αντίστοιχες κινήσεις 'κοινωνικής' ευαισθησίας). Με τον Ψινάκη και τον Αναστασιάδη ως πραίτορες, η Wind θεωρεί ότι δεν έχει καμμιά αξία η δική σου διαμαρτύρία... Κάτι μου λέει ότι σε (μας) έχουν υποτιμήσει...
Btw, μιας και αναρωτιόμαστε όλοι αν μπορεί να υπάρχει κάποιος έλεγχος στην ασυδοσία:
στις ΗΠΑ λειτουργεί το Better Business Bureau. Κάτι σαν το ΙΝΚΑ αλλά πιο οργανωμένο και πολύ πιο "δικτυακό". Καταγγέλεις επιχειρήσεις με συγκεκριμένα παραδείγματα και μετά όποιος καταναλωτής ψάξει μπορεί να δει τι πρέπει να αποφύγει.
Δημοσίευση σχολίου