14/12/09

Στην Πάρο και στην Νάξο, την Olympic για να αλλάξω;

Γράφει εδώ:

An Olympic Air Aerospatiale ATR-42-300, registration SX-BPA performing flight OA-6 from Athens to Naxos (Greece), was on a visual approach to Naxos' runway 36 and had been handed off to Naxos tower, when the airplane was seen in full landing configuration on final approach to Paros' runway 35 (length 710 meters/2300 feet) on the adjacent island. Paros tower called the airplane via his frequency and Naxos tower and ordered the airplane to go around. The crew aborted the approach and subsequently landed safely in Naxos (runway length 800 meters/2600 feet).

The daily Olympic Air flight OA-62, a Dash 8 from Athens to Paros had already arrived in Paros about 40 minutes earlier that day.

Ο κυβερνήτης Άγγλος και ο συγκυβερνήτης Ιταλός.

Πάλι καλά που δεν τους έστειλαν σε κανένα ακριτικό νησί, να τους ψάχνουμε στην Τουρκία

8 σχόλια:

ο δείμος του πολίτη είπε...

Καλά γίνονται αυτά; Δεν ήξεραν τίποτα;

Θανασης Ξ. είπε...

Τί Λοζάνη τι Κοζάνη... :)

ανεστης είπε...

Αυτά έχουν οι φθηνοί πιλότοι...
Αν σκεφτείτε όμως το θέμα από άποψη αφάλειας και διαδικασιών είναι τραγικό.

Θανασης Ξ. είπε...

Επανέρχομαι φύλε Ανέστη επειδή έθεσες το ζήτημα της ασφάλειας των πτήσεων, και επειδή έχω ένα μικρό κολληματάκι με τα 'αερόπλανα', να σας 'ενημερώσω': Υπάρχουν δύο είδη πτήσεων. Η μία (vfr) γίνεται υποτίθεται με τον πιλότο να 'κοιτά' απ' το παράθυρο (δεν είναι τόσο απλό, τέλος πάντων). Αφορά πολύ λίγες πτήσεις, κυρίως ιδιωτικών ελαφρών αεροσκαφών, πτήσεις σε χαμηλά ύψη, πάντα τις ώρες της ημέρας ποτέ της νύχτας, ή πτήσεις ειδικών στόχων και συνθηκών, όπως πχ πτήσεις πυροσβεστικών αεροσκαφών για κατασβέσεις.
Ο άλλος 'τρόπος' (ifr) αφορά τις πτήσεις 'βάσει οργάνων'. Πάει να πει, πως σε κάθε αεροδρόμιο, ή στα διάφορα σκέλη μιας από τα πριν προγραμματισμένης πτήσης, υπάρχουν στο έδαφος ειδικά όργανα (ραδιοφάροι κλπ) με τα οποία πρέπει ο πιλότος να ευθυγραμμιστεί, κοιτώντας όχι το τοπίο, αλλά τα όργανα, τα 'ρανταρ' που έχει στο πιλοτήριο.
Οι πτήσεις επιβατικών αεροσκαφών, ακόμη και εάν γίνονται την ημέρα, ακόμη και εάν αφορούν πολύ μικρής διάρκειας ταξίδια, ακόμη και εάν ο πιλότος τις έχει κάνει χίλιες φορές, οφείλουν να γίνονται βάσει οργάνων, να ακολουθούνται συγκεκριμένες πορείες (αεροδιάδρομοι), να τηρούνται συγκεκριμένα για κάθε αεροδρόμιο διαδικασίες προσέγγισης, προσγείωσης αλλά και απογείωσης, ώστε να διασφαλίζεται η ασφάλεια των επιβατών.
Γιατί δεν τηρούνται; Γιατί αυτός ο Εγγλέζος πήγαινε αλλού απ' όπου νόμιζε εμπιστευόμενος το παράθυρο; Γιατί εκείνος ο παλιός στην Σάμο το έριξε μέρα μεσημέρι στο βουνό σκοτώνοντας τους επιβάτες;
Γιατί υπάρχει ένας αθέμιτος ανταγωνισμός και μια πρέσα απ' τις ίδιες τις εταιρείες. Αν ακολουθήσεις ακριβώς τις διαδικασίες θα πας πιό αργά απ' τον άλλο, θα εκνευριστεί ο ξερόλας επιβάτης, την άλλη φορά θα πάει με την Ετζίαν. Εκτός αυτού θα κάψεις και περισσότερα καύσιμα, οπότε διπλή χασούρα για το αφεντικό.
Αποτέλεσμα: Έλα μωρέ που δεν θα βρω τώρα τη Σάμο ! Κι άμα είμαι Άγγλος (αλλά και Έλληνας να ήμουν, όσοι έχετε παίξει λιγάκι flight simulation θα ξέρετε πόσο δύσκολο είναι το 'ανάγλυφο' του Αιγαίου) δεν θέλει καθόλου πολύ να τους προσγειώσω στην Πάρο, να πω και καλές διακοπές, ξαναπετάξτε μαζί μας κλπ κλπ...

ΥΓ Το ελικόπτερο του Παλαιοκώστα ΔΕΝ πετούσε βάσει οργάνων. Από τύχη απέδρασε χα χα χα...

ανεστης είπε...

Θανάση ευχαριστώ για την ανάλυσή σου.
Αλλά νέοι και ξένοι να κάνουν πτήση "εξ όψεως" είναι εξαιρετικά υψηλό το ρίσκο δεν νομίζεις;
Επίσης οι πτήσεις σε νησιά δεν χρειάζονται πολλές εισαγωγές στον υπολογιστή.
Κάνω λάθος;

Θανασης Ξ. είπε...

Δεν τους καθυστερούν οι εισαγωγές στον υπολογιστή. Οι διαδικασίες προσέγγισης είναι εκείνες που δεν τηρούνται κυρίως. Ενώ ας πούμε πρέπει να κάνω κύκλο και να προσγειωθώ απ' τα Ανατολικά (διότι είναι πιό ασφαλές, δεν υπάρχουν λόφοι, εμπόδια κλπ), εγώ επειδή έρχομαι ανάποδα αγνοώ τον κύκλο και το κατεβάζω απ' την δυτική μεριά του διαδρόμου. Γλιτώνω και χρόνο και καυσιμα. Έτσι σκοτώθηκαν τότε στη Σάμο. Πήγε ανάποδα να το προσγειώσει δεν υπολόγησε σωστά το ύψος του, και βρήκε στο βουνό.
Βέβαια, ήταν έμπειρος, τήν ίδια 'παράβαση' την είχε κάνει εκατοντάδες φορές πριν...

xeimwniatikhliakada είπε...

Το οτι ειναι ξενοι οιπιλοτοι σημαινει οτι ειναι και φτηνοι?
Σιγουρα βεβαια θα μπορουσαν αν είναι Ελληνες.Τι ειχες Γιαννη τι είχα πάντα!

ανεστης είπε...

Όχι Λιακαδίτσα μου, δεν σημαίνει απαραίτητα, αλλά όταν οι προσλήψεις έχουν γίνει με τούτο τον τρόπο

http://anebala.blogspot.com/2009/09/blog-post_3211.html

εσύ τι θα έλεγες; Πως είναι ακριβολπηρωμένοι;