14/9/09

Η Ολυμπιακή της επόμενης μέρας (ή νύχτας;)


Η "Ολυμπιακή" που ξέραμε τελειώνει με το τέλος Σεπτεμβρίου. Τελειώνουν ταυτόχρονα και τα μακρυνά δρομολόγια προς Γιοχάνεσμπουργκ (με ΠΑΡΑ πολύ υψηλή πληρότητα), Ν. Υόρκη, Καναδά.
Οι Έλληνες της Ν. Αφρικής (φαντάζομαι και οι μετανάστες στους άλλους προορισμούς), το φέρουν βαρέως που πλέον δεν θα έχουν την επιλογή της "Ολυμπιακής". Η καλύτερη επιλογή τους τώρα θα είναι η Turkish που πάει παντού, έχει αναβαθμιστεί πάρα πολύ και είναι και 1 ώρα μακρυά (η Κωνσταντινούπολη) απο την Αθήνα σε σχέση με τις δυτικοευρωπαικές εταιρίες.

Φανταστείτε τώρα τους Έλληνες της διασποράς που βρίσκονται ακόμα (οι περισσότεροι) στη λογική του προαιώνιου εχθρού να πρέπει να ταξιδέψουν μαζί "του".

Η άλλη απώλεια πάντως εκτός απο αυτή των δρομολογίων είναι το ιπτάμενο προσωπικό και ειδικά οι πιλότοι οι οποίοι αποχωρούν μαζικά (για Qatar και Emirates οι περισσότεροι) λόγω ουσιαστικής μείωσης των αποδοχών τους.

Η λογική άλλωστε που ήδη επικρατεί είναι αυτή του "cost cutting", κι αυτό έγινε σαφές όταν απο τα πρώτα στελέχη που πήραν μεταγραφή δεν ήταν έμπειροι γνώστες της αεροπορικής "βιομηχανίας" αλλά οικονομικοί που ήξεραν να κόβουν κόστη.
Αποστερώντας βέβαια τα πιο μεγάλο πλεονέκτημα της ελληνικής εταιρίας. Την τεράστια εμπειρία και συνεπώς (μακάρι να έχουμε λάθος) τον πολύ χαμηλό δείκτη ατυχημάτων.

Έχειλοιπόν ιδιαίτερο ενδιαφέρον μια επιστολή που μου κοινοποιήθηκε απο έναν απο τους πιλότους προς τη νέα ιδιοκτήτρια της "Ολυμπιακής". Ενδιαφέρον αλλά και πολύ συναίσθημα. Παρατίθεται αυτούσια:


Προς ....(αναφέρεται όνομα ανώτατου στελέχους της MIG)
Ονομαζομαι ΧΧΧ.

Ειμαι 25 χρονια Κυβερνητης στην Ο.Α. και σε μια προσφατη φωτογραφια που μου εστειλαν ειδα πανω στην ατρακτο ενος Α319 της Olympic Air την σημαια που εχει ακομα και σημερα η Ο.Α.
Η ιστορια της ειναι μικρη αλλα εχει σημασια για εμενα και σας την μεταβιβαζω με λιγα λογια.
Ο πατερας μου ηταν ο πρωτος αεροναυπηγος στην Ελλαδα και ο πρωτος που προσληφθηκε στην Ο.Α τοτε απο τον Ωναση.
Σε καποιο meeting ειπε ο Ωνασης οτι θα ηθελε να βαλουν μια Ελληνικη σημαια λιγο ποιο "αεροδυναμικη" απο την τετραγωνη που υπηρχε στην αρχη στα πρωτα DC3.
O πατερας μου ετσι πιο πολυ αστιευομενος ζωγραφισε σε ενα χαρτι αυτην που υπαρχει μεχρι και σημερα και του ειπε "Εγω μονο αυτην ξερω να φτιαχνω" και ο Ωνασης απαντησε "αυτην θελω"
Ειμαι απο αυτους που δεν κριθηκα "ικανος" και δεν με καλεσατε καν για interview παρ ολο που θεωρω οτι ημουν απο τους πιο σκληρα εργαζομενους στην Ο.Α.
αποδειξη οτι στα 25 χρονια εχω το πολυ 20-25 μερες ασθενεια.
Θα ηθελα να σας πω οτι την κουλτουρα των 20-25 ετων των ιπταμενων χειριστων της Ο.Α δεν θα την βρειτε σε κανεναν απο τους γυρολογους χειριστες.Αλλωστε και το παρελθον δειχνει οτι οσοι εφυγαν απο την Ο.Α οπου και να πηγαν ηταν ολοι αριστοι επαγγελματιες και σαν χειριστες και σαν εκπαιδευτες και σαν managers.
Δυστυχως υπαρχουν μερικοι κομπλεξικοι οι οποιοι μας λενε "κακομαθημενους". Ημαστε η elite της Ελλαδος.
Θα επρεπε να ειχατε απευθυνθει σε πραγματικους επαγγελματιες για να στησετε με επιτυχια την Νεα σας Εταιρεια.
Ευχομαι να νιωθετε ασφαλεια οταν θα ταξιδευετε με τα αεροπλανα της εταιρειας σας.
Μετα τιμης


Και απο ένα group πιλότων στο Yahoogroups:


All expirienced Olympic air Drivers as well Aegean Drivers refused the deal, so think twice!! New airline running by amateurs!! You hear soon about major changes concerning management idiots!!!!

..................................................................................

Stay away from olympic unless you are really desperate for a job.
Greece is a wonderfull place for vacation, but for living and working.......its hell.

I went there for an interview and all I can say is that they are very very very unorganized and unproffesional. When I went there I got the impression that olympic is more like an aeroclub then an airline.Don't worry about the interview, its very simple. A manager from Marfin who is not a pilot and has no clue about aviation will ask you some basic questions. Their pilot selection is a joke.

The thing you should worry about is the contract. Its full of traps and loop holes so they can screw you easily.

In Greece the working conditions and workers rights are the same as in a third world country. Expect always to get screwed......even in non aviation jobs.
Please take this advice and be very cautious when dealing with private companys in Greece.
.................................................................................................



The New Olympic CEO "Antonis" seems to be a guy who does not understand fundamental aviation management principals, as he has made every mistake in the book since he started aegean.

................................................................................................

The conditions above don't seem attractive at all. Not only that but they seem sketchy, and set up to be able to screw and take advantage of you at will, leaving you with no leg to stand on.

Αυτά τα ωραία...

8 σχόλια:

Xavier είπε...

Εγώ για να κάνω το δικηγόρο του διαβόλου θα πω ότι κάποιοι εκεί ξεβολεύονται και γκρινιάζουν...

ανεστης είπε...

@Xavier
Καθόλου δεν διαφωνώ. Φυσικό μπορεί να ακούγεται σε σχέση με τη δημόσια πλειοδοσία και το "μπατε σκύλοι αλέστε". Αλλά μέχρι το να φτάσεις να χάσεις όλους τους έμπειρους πιλότους σου μεσολαβούν πολλά στάδια.

Και τα σχόλια που βλέπεις όμως κάτω-κάτω δεν είναι ελλήνων πιλότων.

Xavier είπε...

Μερικοί μου φαίνονται για Έλληνες... Δεν είναι εκεί το θέμα όμως. Καταλαβαίνω ότι η Ολυμπιακή μπαίνει σε λογική low budget εταιρίας. Μη νομίζεις ότι τέτοιου είδους εταιρίες έχουν στόχο να έχουν πολυ έμπειρους και ακριβοπληρωμένους πιλότους. Αρκούνται σε αυτούς που ικανοποιούνται με τους μισθούς που προσφέρουν.

ATHENA είπε...

H ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΗΤΑΝ Η ΑΣΦΑΛΕΣΤΕΡΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ, ΤΩΡΑ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΠΙΛΟΤΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟ ΣΩΡΟ ΓΙΑΤΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΚΕΤΑ ΜΑΛΑΚΑΣ ΝΑ ΠΑΕΙ ΝΑ ΥΠΟΓΡΑΨΕΙ ΜΕ ΤΟ ΒΓΕΝΟΠΟΥΛΟ

Ανώνυμος είπε...

Δεν φταίει ο Βγενόπουλος αλλά το μοντέλο που αποφασίστηκε.

Dralion είπε...

Οι πιλοτοι της ΟΑ ειναι / ηταν οντως ελιτ και οι ελιτ πρεπει να αμοιβονται αναλογα. Απο εκει και μετα υπαρχουν πολλα λογικα σφαλματα και πολλη συνθηματολογια στην κουβεντα περι ΟΑ. Σημειωνω μερικα.

1) Υπαρχουν παμπολλοι "μαλακες" (που στην πραγματικοτητα μονο μαλακες δεν ειναι) που θα πανε να υπογραψουν με τον Βγενοπουλο. Οταν η εναλλακτικη σου ειναι να γινεις ντιλιβερας και να κουβαλας πιτσες, θα προτιμησεις να υπογραψεις με τον Βγενοπουλο. Μην ξεχναμε οτι υπαρχουν περισσοτεροι πιλοτοι παρα διαθεσιμα πιλοτηρια στην αγορα εργασιας.

2) Οσο ελιτ και να εισαι, οσο καλος πιλοτος και να εισαι, οταν η εταιρεια περικοπτει δρομολογια (καλως η κακως, σωστο η λαθος, αυτο ειναι αδιαφορο), καποιοι πιλοτοι θα "περισσεψουν".
Πως γινεται να εχεις τον ιδιο αριθμο πιλοτων για τα 2/3 των δρομολογιων σε σχεση με πριν;

3) Η ασφαλεια μιας πτησης εξαρταται ΚΑΙ απο τον πιλοτο. Αλλα εξαρταται και απο δεκαδες αλλους παραγοντες. Ενα αεροσκαφος ειναι μια πολυπλοκη μηχανη που απαιτει ενα πολυπλοκο, εξειδικευμενο και πανακριβο σερβις.
Οσο μαγκας και να ειναι ο πιλοτος, αμα οι κινητηρες δεν εχουν συντηρηθει σωστα και του σβησουν πανω απο τον Ατλαντικο, θα κανει μπλουμ. Και θα τον ψαχνουμε μαζι με τους επιβατες του στα 4000 μετρα (βαθος).
Η συνθηματολογια οτι "τωρα που εφυγαν οι πιλοτοι, θα πεφτουν τα αεροπλανα" ειναι ανοητη.

4) Η Swissair που χαιρει μεγαλης εκτιμησης - ιδιως απο τους ελληνες που εχουν τις καταθεσεις τους στην Ελβετια - ειναι μια low budget εταιρεια εδω και 9 χρονια. Οι πιλοτοι ειναι ελλιπως εκπαιδευμενοι Ρουμανοι και Βουλγαροι.
Δεν εχει παρουσιασει παρ' ολα αυτα ατυχημα τα τελευταια χρονια. Εγω δεν μπαινω σε αεροπλανο της Swis ουτε αν μου κολλησεις πιστολι στον κροταφο. Αλλα παρα την δικη μου εξαιρεση, τα αεροπλανα της Swis ειναι υπερπληρη.

5) Τελευταιο σημειο και το πιο σημαντικο απο ολα τα προηγουμενα.
Η καταντια και η χρεωκοπια της ΟΑ δεν οφειλεται ουτε στον αριθμο των πιλοτων, ουτε στις αμοιβες τους. Οι πιλοτοι της ΟΑ ειναι οντως ελιτ και τα αξιζουν τα λεφτα τους. Ακομα και αν επαιρναν τα διπλασια, παλι θα μπορουσε η ΟΑ να ειναι κερδοφορα.

Η ΟΑ ηταν ανεκαθεν τσιφλικι του καθε κομματαρχη, του καθε αναξιου πολιτικαντη, που εκμεταλλευοταν την κρατικη εταιρεια για προσωπικο (και ενιοτε κομματικο) οφελος.

Δεν θελω να υποστηριξω τον Βγενοπουλο, αλλα στην κατασταση που παρελαβε την ΟΑ, μονο low budget και περικοπη εξοδων μπορει να κανει. Τι αλλο του απομενει;

Οταν τα κρατικοδιαιτα διεφθαρμενα λαμογια εφεραν την κατασταση στο -10, πρεπει ο Βγενοπουλος να την φερει πρωτα στο 0, ωστε να μπορεσει μετα να κανει μια καινουργια αρχη.

ανεστης είπε...

@Dralion
Η αξία της εμπειρίας ενός πιλότου αποδείχτηκε στο περιστατικό της προσθαλάσσωσης στον ποταμό Hudson του 320 της US Airways. Σίγουρα ισχύουν τα όσα λες, αλλά οι πιλότοι ειδικά είναι επένδυση με την πανάκριβη εκπαίδευσή τους σε simulators κλπ.

Ναι μεν λιγότερα τα δρομολόγια αλλά το γεγονός πως όλοι σχεδόν οι παρόντες πιλότοι την κάνουν για μέση ανατολή (που προσλαμβάνει πάντα), ενώ οι της MIG έχουν βγει στη γύρα να βρουν πιο φτηνούς, ε όσο νάναι κάτι λέει.

Για την παράγραφο 5 συνυπογράφω με χέρια και με πόδια.

Ανώνυμος είπε...

Πόσο αστεία φαίνονται τα σχόλια αυτά σήμερα Δεκέμβρη του 2010......
Φραστικές πομφόλυγες που κατέληξαν σε πώληση της ΟlympicΑir στην Aegean...............