Για την κατάληψη στη λυρική σκηνή τα μάθατε ε;
Κατέλαβαν τη Λυρική, ή μάλλον όπως είπαν την «απελευθέρωσαν» σε μια πράξη αντίστασης κόντρα σε όσα μας «υποδουλώνουν». «Κόντρα σε μια τέχνη – θέαμα που καταναλώνεται από παθητικούς θεατές» (την επόμενη φορά προτείνω οι θεατές του Nabucco να αποδοκιμάσουν δυναμικά στους Εβραίους σκλάβους του έργου, για τη στάση του Ισραήλ στη Γάζα). «Ενάντια σε μια τέχνη που καταστρέφει πάρκα και δημόσιους χώρους στο όνομα του κέρδους» (για τη λυρική μιλάμε τώρα έτσι; Όχι για την "Ιερά Οδό" και την "Ακτή Πειραιώς"…). «Έχουμε την ανάγκη να ξαναβρούμε το ρόλο της τέχνης» (άκου τα κύριε Μότσαρτ που τόσα χρόνια παραμένεις μονότονα ίδιος!).
Κάτω ο σιωνισμός του Ναμπούκο!
Αν αυτοί που αποφάσισαν να κάνουν κατάληψη και να «απελευθερώσουν» τη Ε.Λ.Σ. είναι «εργαζόμενοι» εκεί, καλό είναι να παραιτηθούν άμεσα. Να απαλλάξουν το κοινό τους. Έχουν αποτύχει να αντιληφθούν το ρόλο τους, έχουν αποτύχει να μπουν ακόμα και στον προθάλαμο της κατάκτησης της αξίας της τέχνης που υποτίθεται ότι υπηρετούν. Έχουν αποτύχει να αντιληφθούν ότι η όπερα δεν είναι "ξεφάντωμα", αλλά καταφυγή, παρηγορία και περισυλλογή.
Είναι σίγουρο ότι όσοι συνέταξαν αυτό το παραλήρημα είναι θαμώνες σκυλάδικων, είναι σίγουρο ότι είναι «τζάμπα μάγκες» που προτιμούν την αφόρητη ευκολία της κατάληψης δημόσιου κτιρίου στα πλαίσια της επαναστατικής γυμναστικής τους.
Όχι, δεν αποφάσισαν να καταλάβουν ένα μεγαλομπουζουξίδικο, όχι δεν αποφάσισαν καν να κονταροχτυπηθούν με ένα από τα «πολιτιστικά» μεγαθήρια που στεγάζουν επιδειξίες πλούτου ή που ανεγέρθηκαν αυθαίρετα και σε χώρους καταπατημένους. Γι αυτούς ούτε Γκάζι υπάρχει ούτε παραλιακή.
Προτίμησαν την ευκολία του συνδικαλιστή που καταλαμβάνει τη δημόσια υπηρεσία που του προσφέρει αργομισθίες. Το έργο τους, ποτέ δεν το αγάπησαν ποτέ δεν το θέλησαν και είναι σίγουρο ότι κάνουν αγγαρεία.
Πλέον έχουμε να κάνουμε με παράφρονες που έχουν χάσει κάθε έννοια μέτρου. Κι αυτό συμβαίνει μόνο όταν υπάρχει ασυδοσία που επιτρέπει αζημίως κάθε συνοπτική διαδικασία και απόφαση κόντρα στην κοινή λογική.
Δεν ξέρω αν αυτά τα παραλληρήματα ξεκινάνε από κομματικά στρατηγεία, αλλά αν υπάρχει ένας κομματικός σχεδιασμός από πίσω, τότε αλλοίμονο μας αν αυτό το «πράμα» αναλάβει κάποτε να διαχειριστεί την εξουσία. Αυτή ακριβώς η αμετροέπεια, η υπερβολή, είναι που κάνει κάθε δικαιολογημένη εξέγερση, αντίδραση και ακτιβισμό να χάνει το νόημά του, να πέφτει σε ένα γκρί πολτό με δυσδιάκριτες γραμμές και τελικά να μετακινεί ακόμα περισσότερους σε πιο συντηρητικές και αντιδραστικές στάσεις.
12 σχόλια:
"Δημόσια υπηρεσία που του προσφέρει αργομισθίες."
Εδώ είναι το θέμα!
ΟΠως σωστά ανέφερες με πολύ πετυχημένη έκφραση σου πουλάνε τζάμπα μαγκιά, με την αφόρητη ευκολία της κατάληψης του δημοσίου κτιρίου για το οποίο όλοι εμεις πληρώνουμε τα έξοδα συντήρησης ! Κι αυτοί ... κάνουν την επαναστατική γυμναστική τους!Για να τους κόψουν τα ημερομίσθια! να δούμε αν θα συνεχίσουν τη γυμναστικη.. !!
Τέτοια διαβάζω και λέω να ξαναφύγω ...
Φιλιά
Σα να μπερδέψανε τις άριες μα τις παπάριες (άλλαξα τον τόνο ποιητική αδεία)
Επί την ουσίας θα συμφωνήσουμε. Από την ανακοίνωση δεν κατάλαβα ούτε το σκεπτικό της κατάληψης, ούτε ουσιαστικά ποιοι την έκαναν. Διάβασα μόνο μία αστεία ιστορική αναφορά που αποδείκνυε ότι στελέχοι παλιά της λυρικής ήταν συντηρητικά. Μετά από δεκαετίες το θυμήθηκαν; Και ακόμα, αυτό αποδεικνύει ότι η λυρική είναι ανάξια τέχνης;
Να σου πω την αλήθεια κι εγω δεν πολυκατάλαβα τι ακριβώς γίνεται και γιατι ειδικά τη Λυρική.
Πάντως τα δρωμεμενα στους δρομους ήταν πολύ καλά...δεν πηρε όμως δημοσιότητα...δηλαδή θαπρεπε να φροντισουν να έχουν τηλεοπτική καλυψη και βεβαια καποιος που να εξηγει στην καμερα γιατι γινεται όλο αυτο...αλλιώς πώς θα καταλαβει και θα συμμετάσχει και ο τηλεθεατης;;;
Όπως φαίνεται κανείς δεν κατάλαβε, άρα ο θολός και περιττός ο συγκεκριμένος "ακτιβισμός"
Μη βλέπετε μόνο την αρνητική πλευρά της υπόθεσης, που δέχομαι ότι υπάρχει και μπόλικη. Δείτε και το συμβολισμό της όλης ιστορίας. Του κτηρίου. Δεν θα ήταν το ίδιο αν γινόταν κάτι αντίστοιχο σε σκυλάδικο της παραλιακής. Ωραίο θα ήταν αλλά λιγότερο δυνατό (άσε που θα είχαμε θύματα από τους μπράβους). Δείτε ότι σαν γεγονός, μπορεί να αποτελεί ένα μικρό στοιχείο από μια επαναδιαπραγμάτευση αξιών και τρόπου ζωής.
Όντως το κείμενο πάντως είναι πολύ κακό.
Τέτοιες ενέργειες, ακόμα και έτσι ακομψες, δεν τις καταδικάζω, αρκεί να είναι απλά η αρχή μιας πιο ουσιαστικής αντίδρασης.
Xavier
Τα λέμε καιρό τώρα και πιστεύω να εχεις καταλάβει οτι δεν είμαι ούτε συντηρητικός ούτε αντιδραστικός. Ειλικρινά αεν μπορώ να δω κανένα συμβολισμό, καμία επαναδιαπραγμάτευση που να ξεκινά απο τη Λυρική Σκηνή. Είτε ως θεσμού είτε ως κτιρίου. Βοήθησέ με αν βλεέπεις κάτι που δεν βλέπω.
Η ιστορία "σταματάω την κυκλοφορία επειδή έτσι μου κατέβηκε" πως βοηθάει το γενικότερο κλίμα;
Φαντάζομαι ότι το κεντρικό μήνυμα των καταληψιών είναι ότι η τέχνη (ειδικά αυτή που είναι υπό την αιγίδα του κράτους) δεν πρέπει να είναι αποκομμένη από την κοινωνία και τα προβλήματά της. Αν θες να διαμρτυρηθείς για κάτι τέτοιο μέσω μιας κατάληψης, τότε η επιλογή της λυρικής σκηνής, αντί κάποιου σκυλάδικου μου φαίνεται λογική επιλογή. Όπως μου είχε φανεί λογική η χρήση της Ακρόπολης για να περαστούν μηνύματα που καίγαν (και καίνε) την κοινωνία. Και με αυτό κάποιοι έφριξαν (και μετά κάποιοι από αυτούς παρομοίαζαν την Ακρόπολη με το Mall του Βωβού... :-D )
Τώρα αν συμφωνεί κανείς ή όχι με την κατάληψη δημόσιων χώρων που κάτι παράγουν (έστω και προβληματικά), είναι άλλο θέμα. Εγώ πχ δεν συμφωνώ η κατάληψη να είναι ψωμοτύρι σαν τρόπος διαμαρτυρίας, όπως συμβαίνει.
Τώρα το "σταματάω την κυκλοφορία επειδή έτσι μου κατέβηκε" είναι πάλι θέμα ερμηνίας. Και οι διαδηλώσεις σταματάνε την κυκλοφορία. Για κάποιους επειδή έτσι κατέβηκε στο μυαλό κάποιων άλλων, και για άλλους επειδή κάποιοι θέλουν να περάσουν ένα μήνυμα. Δίκιο έχουν και οι δύο πλευρές πάντως.
Το ότι δεν είσαι συντηρητικός το ξέρω, και το ότι ανοίξαμε τέτοιο θέμα συζήτησης δεν με κάνει να αλλάξω άποψη για τον τρόπο σκέψης σου.
Με την ανάρτηση πανώ στην Ακρόπολη είχα συμφωνήσει κι εγώ. Αλλά δεν υπάρχει αντιστοιχία. Θα υπήρχε αν στους εισερχόμενους στη Λυρική μοιραζόταν μια προκύρηξη ή αν αντίστροφα γινόταν κατάληψη της ακρόπολης (οπότε και θα διαφωνούσα).
Απο την άλλη, όπως κι εσύ δέχεσαι είχαμε ένα κείμενο που αναμάσαγε κοινοτυπίες, ανεπαρκές για να δικαιολογήσει το μπλοκάρισμα της κυκλοφορίας.
By the way, κάνουμε το κέντρο αβίωτο, στέλνουμε τον κόσμο στα εμπορικά κέντρα και μετά γκρινιάζουμε που χτίζονται ακόμα περισσότερα απο δαύτα!
Ε, λίγο μέτρο που να πάρει η ευχή...
Κακά τα ψέματα Ανέστη. Το μοίρασμα μιας προκύρηξης έχει μια αξία, η κατάληψη της Λυρικής Σκηνής έχει μια άλλη πολύ μεγαλύτερη. Το πρώτο είναι πληροφόρηση. Το δεύτερο είναι πολύ πιο δυνατό, είναι συμβολισμός (ξέρω, έφαγα κόλλημα με τους "συμβολισμούς"). Συμβολίζει ότι τέτοιοι χώροι τέχνης είναι ουσιαστικά για το λαό και όχι συμβολικά. Ότι ο κόσμος μπορεί (και πρέπει) να συμμετέχει σε αυτή, στις δραστηριότητες και τις συνελεύσεις της και όχι απλά να αγοράζει το εισητήριο, να βλέπει την παράσταση και να φέυγει για το σπίτι του αποκομμένος από τους γύρω του. Ότι αυτή είναι η τέχνη που θέλουμε να στοχεύσουμε, γι'αυτό ρίχνουμε το βλέμμα (και τις όποιες ενέργειες) στη λυρική σκηνή και όχι στο κλαμπ της παραλιακής γιατί αυτό δε μας αφορά. Ότι ο κόσμος πρέπει να ξαναγνωριστεί, να βγεί από το καβούκι της ατομικής του ζωής και της ομφαλοσκόπησης και να πάρει τη (κοινωνική) ζωή που δικαιούται στα χέρια του, παρέα με τους άλλους.
Όντως το κέντρο είναι ανυπόφορο και τέτοια πράγματα επιβαρύνουν την κυκλοφορία. Αλλά ιστορικά, όλες οι κοινωνικές ζυμώσεις ζουν και αναπνέουν στα κέντρα των πόλεων. Και τέλος πάντων, οι αγώνες τέτοιου τύπου έχουν σαν μακροπρόθεμο σκοπό τη βελτίωση των συνθηκών ζωής μας, έστω κι αν προκαλούν μια αναστάτωση τώρα. Σαν τα έργα του μετρό ένα πράγμα... :-)
Παρεπιπτόντως, είναι γεγονός ότι την κατάληψη την οργάνωσαν υπάλληλοι της λυρικής; Νομίζω ότι οργανώθηκε από ομάδες με πιο ευρύ φάσμα ιδιοτήτων (αναρχικές ομάδες τέλος πάντων).
Ξέχασα να πω βέβαια, ότι ενώ έχω τις απόψεις που έχω για τη συγκεκριμένη κατάληψη ως ιδέα, από την άλλη βρήσκω τον τρόπο υλοπόιησης της πάρα πολύ κακό. Τόσο το κείμενο που είναι παντελώς άσχετο, όσο και το γεγονός ότι η κατάληψη δεν είναι τόσο ανοιχτή στον κόσμο όσο θα έπρεπε. Και αυτό είναι γενικότερο πρόβλημα όλων αυτών των κινημάτων πολιτών, στην Ελλάδα τουλάχιστον. Το ότι δεν τους ενδιαφέρει να ανοιχτούν στον κόσμο και αντί να προσπαθήσουν να πείσουν τους διαφωνούντες με επιχειρήματα, τους σνομπάρουν. Του τύπου "αφού δεν καταλαβαίνεις γιατί κάνουμε κατάληψη/πορεία, είσαι βολεμμένος, βλάκας, είσαι με τους άλλους τους κακούς".
Ξέρεις τι πιστεύω; Οτι ενώ εμείς εδώ σπάμε το κεφάλι μας να επιχειρηματολογούμε, αυτοί που αποφάσισαν να κάνουν την κατάληψη έχουν μια πολύ απλή λαικιστική συλλογιστική: Θεωρούν οτι η όπερα είναι ψυχαγωγία της αστικής ελίτ, οτι είναι "ταξικά" ξένη. Οι αναφορές σε παραστάσεις της Λυρικής κατα τη διάρκεια της κατοχής, περισσότερο προσπαθούν να καταδείξουν "χοντρόπετσους αστούς". Αν είναι έτσι, οι τύποι ζουν σε άλλο παράλληλο χρονότοπο.
Δημοσίευση σχολίου