Στην γείτονα Τουρκία (που αντιμετωπίζουμε συνήθως με ταυτόχρονο σήκωμα του φρυδιού), έχουν βρει μερικές απλές πρακτικές λύσεις για κάποια διαπιστωμένα προβλήματα.
Παραθέτω δύο με τυχαία σειρά ιεράρχησης.
Περίπτωση 1:
Στις περισσότερες κεντρικές διασταυρώσεις της Κωνσταντινούπολης, έχουν τοποθετηθεί σύγχρονοι φανοστάτες με αντίστροφη μέτρηση του υπολειπόμενου χρόνου. Και οι οδηγοί ξέρουν αν έχουν χρόνο να σβήσουν τον κινητήρα, και οι βιαστικοί δεν έχουν δικαιολογία για να παραβιάσουν το κίτρινο (πόσω μάλλον το κόκκινο) και οι πεζοί ξέρουν αν πρέπει να ξεκινήσουν να διασχίζουν μια διάβαση.
Επιπλέον είναι πια όλα με LED αντί για λάμπες και έτσι έχουν πολύ μικρό κόστος συντήρησης (το LED δεν καίγεται) ενώ έχουν και αρκετά μειωμένη κατανάλωση ρεύματος.
Περίπτωση δεύτερη (πιθανότατα πιο σημαντική αν και δεν είμαι πολύ σίγουρος):
Όταν γίνεται δημόσιος διαγωνισμός (είτε μειοδοτικός είτε πλειοδοτικός και γενικώς όταν το δημόσιο πρέπει να κάνει «δουλειές»), οι προσφορές αποσφραγίζονται στη διάρκεια μιας ανοιχτής στο κοινό διαδικασίας με δεύτερο γύρω βελτιωτικών αντιπροτάσεων και ταυτόχρονη ζωντανή μετάδοση από τη δημόσια τηλεόραση.
Οι γείτονες από καιρό τώρα τα ρύθμισαν αυτά τα θέματα. Ούτε «άγονες γραμμές» έχουν, ούτε Ζίμενς, ούτε άλλα συνεχόμενα συμπτώματα καθολικής διαφθοράς.
Απλά δεν είναι τα πράγματα όταν θες να βρεις λύσεις;
Αν και τώρα που το ξανασκέφτομαι, νομίζω η έλλειψη ανάλογης διαφάνειας στην αγορά υλικών και εξοπλισμών (περίπτωση 2), μπορεί να κάνει πιθανότερη την υλοποίηση της περίπτωσης 1.
5 σχόλια:
Άσχετο: Δεν ξέρω αν στην Τουρκία το πράσινο ανθρωπάκι των πεζών όντως κρατά 80'' και το κόκκινο (προτεραιότητα ΙΧ) μόνο 50'' όπως στη φωτό, αλλά αυτό το αίσχος σε κάποιους κεντρικούς δρόμους της Αθήνας που βλέπεις θείτσες με κότσους και τσεμπέρι, γέρους με μαγκούρες και παιδιά με σκέητμπωρντ να κάνουν κατοστάρι για να προλάβουν πάνε στο απέναντι πεζοδρόμιο και πάλι να μην έχουν φτάσει ούτε στο μέσον της απόστασης και να ανάβει το κόκκινο ανθρωπάκι, δείχνει πόσο μπ...έλο κράτος είναι η Τσουμχουρία αλ-Γιουνανία!
Το δεύτερο δε θα έλεγα ότι είναι σημαντικό, για΄τι στην Ελλάδα η αποσφράγιση γίνεται μπροστά στα μάτια των συμμετασχόντων σε ένα διαγωνισμό. Αυτό το θέμα περιπλέκεται, επειδή από πριν είναι στημένες οι διαδικασίες και συχνά οι μειοδότες έχουν χωρίσει -ως καρτέλ- εκ των προτέρων την αγορά.
Δεν ξέρω τι γίνεται στη γειτονική μπανανία αλλά εδω σπάστικα με το που άνοιξα τα αάτια μου κι άκουσα στο πρωινό δελτίο ειδήσεων να ερίζουν οι ταξιτζήδες με το υπουργείο συγκοινωνιών γιατί πιλοτικά τους επιτρέπει να χρησιμοποιούν τους λεωφορειόδρομους ( χωρίς όμως δικαίωμα επιβίβασης -αποβίβασης ) και δεν τους αρέσει το τελευταίο! Εχουμε τρελλαθεί εντελώς? Μετά σου λένε να χρησιμοποιείς τα μέσα μαζικής μεταφοράς!
@ xeimwniatikhliakada,
Αφρομπανανία!
Δημοσίευση σχολίου