7/4/09

Ο θάνατος στην Aquila κι ο αργός θάνατος στην Ελλάδα

Και μετά την τραγική συγκυρία με το θάνατο του 28χρονου Βασίλη, μαθαίνουμε ότι σε μια μικρή πόλη της Ιταλίας σπουδάζουν κάθε χρόνο πάνω από 1.000 Έλληνες φοιτητές. Αν Αν δηλαδή εκεί είναι χίλιοι, πόσοι θα είναι στη Ρώμη, στην Περούτζια κι αλλού; Πόσοι στην Αγγλία;
Πόσοι Έλληνες φοιτητές βρίσκονται στο εξωτερικό, όχι για να σπουδάσουν στα πανεπιστήμια της ελίτ (Harvard, Οξφόρδη κλπ που από μόνα τους δικαιολογούν τη φοιτητική μετανάστευση) αλλά σε κοινά – μεσαία πανεπιστήμια;

Την ίδια μέρα ανακοινώνεται (Ολέ! Ταραταζούμ!) ότι οι φοιτητές που είχαν κάνει κατάληψη στο Αριστοτέλειο της Θεσσαλονίκης αποφάσισαν να σταματήσουν την κατάληψη (ε, να κάνουν και Πάσχα τα παιδιά!).
Μετά το Πάσχα θα ξανα - αποφασίσουν να ξανα-καταλάβουν το πανεπιστήμιο μας και καταλάβουν κι όσοι ελάχιστοι απέμειναν (που δεν…) ότι τα Ελληνικά ΑΕΙ, από καιρό τώρα και με τη συνενοχή των πρυτάνεων και των καθηγητών, των κομματικών νεολαιών και των κομμάτων των ίδιων, μόνο «παιδεία» δεν προσφέρουν.

Είναι πολύ καλά όμως στο να εκπαιδεύουν την επόμενη γενιά Ελλήνων που δεν θα υπακούν σε κανένα νόμο και λογική, που με το «έτσι θέλω» θα κλείνουν δρόμους, θα κλείνουν την ακρόπολη, το ΕΚΑΒ, τα νοσοκομεία, θα στερούν από το διπλανό τους την πρόσβαση στη ζωή του επειδή θα αισθάνονται ότι αυτοί αδικήθηκαν. Έτσι! Με τσαμπουκά!

Κι όσοι θέλουν να έχουν επιλογές, να σπουδάσουν, να προχωρήσουν θα πρέπει να έχουν την οικονομική άνεση να φύγουν από την Ελλάδα, να γίνουν πελάτες ξένων μαγαζιών και πολίτες άλλων κοινωνιών. Ενίοτε να βρουν και τραγική μοίρα σαν τον 28χρονο Βασίλη «μας», που κυνήγησε το όνειρο να γίνει μηχανολόγος στην L’ Aquila.

Γιατί τι εναλλακτική είχε ο Βασίλης; Όποια και οι υπόλοιποι αναξιοπαθούντες (για τους οποίους υποτίθεται οτι "κόπτονται" οι ίδιες λογικές που τους εμποδίζουν να σπουδάσουν):
Να φοιτήσουν στο γνωστό απαξιωμένο «δημόσιο αγαθό» που θα τους κάνει είτε ανεπαρκείς επαγγελματίες είτε δημόσιους εργατοπατέρες. Και που -εξασφαλισμένα- θα υπονομεύσει την αυριανή τους σχέση με την κοινωνία.

Κάτι μου λέει ότι ακόμα κι ήξερε για σεισμούς στην Aquila, εκεί θα επέλεγε και πάλι να πάει…

16 σχόλια:

Xavier είπε...

Προς γενικότερη πληροφόρηση, αυτοί που κάναν με το έτσι θέλω κατάληψη στο ΑΠΘ κατάφεραν το εξής:

"Σήμερα, 6 Απριλίου 2009, συνεδρίασε το Πρυτανικό Συμβούλιο μαζί με την Επιτροπή που έχει συγκροτηθεί για την αντιμετώπιση του ζητήματος των εργαζομένων στις εργολαβίες του ΑΠΘ, με σκοπό την εξεύρεση λύσεων. Εντοπίστηκαν οι ακόλουθες δυνατότητες:

1. Νομοθετική Ρύθμιση: Υποβολή στο αρμόδιο Υπουργείο υπομνήματος για την ένταξη στο ΑΠΘ, με συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας αορίστου χρόνου, του προσωπικού που απασχολείται σήμερα μέσω εργολαβιών ( εργολαβικοί υπάλληλοι). Το υπόμνημα θα συνοδεύεται με διαμορφωμένη πρόταση νόμου για τη νομοθετική ρύθμιση της ένταξης.

2. Πρόσληψη μέσω ΑΣΕΠ: Έναρξη διαδικασίας πρόσληψης από το ΑΠΘ, μέσω ΑΣΕΠ, με συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας αορίστου χρόνου, προσωπικού για την κάλυψη των αναγκών που σήμερα εξυπηρετούνται με εργολαβίες.

3. Αξιοποίηση υπάρχουσας νομοθεσίας ενόψει πρόσφατων δικαστικών αποφάσεων: Αξιοποίηση άρθρου 11 Π.Δ. 164/2004 σε συνδυασμό με άρθρ. 103 παρ. 8 και 118 παρ. 7 Συντάγματος. (Επανάληψη της εμπρόθεσμης διαδικασίας του άρθρου 11 Π.Δ. 164/2004 ενώπιον του Υπηρεσιακού Συμβουλίου του ΑΠΘ και του ΑΣΕΠ, ενόψει των πρόσφατων νομολογιακών εξελίξεων του Ελεγκτικού Συνεδρίου και του Συμβουλίου της Επικρατείας)."

ανεστης είπε...

@Xavier
Και....;
Οι βανδαλισμοί στη διάρκεια της κατάληψης;
Η "αποτελεσματικότητα" που δικαιώνει και άρα θα διαιωνίσει τη συνέχιση των καταλήψεων;
Τα ΑΠΘ θα αποκτήσει καθαρίστριες και άρα οι "αμαρτωλές" εταιρίες εργολαβίας θα σταματήσουν να υπάρχουν (όταν το ζητούμενο είναι η αυστηρή επόπτευση αυτών των εταιριών απο το υπουργείο εργασίας);

Πες μου τώρα βρε xavier ότι οι φοιτητές θα κληθούν να λύσουν και το πρόβλημα της ακρίβειας μα άλλη μια κατάληψη...

Xavier είπε...

Αφού ξέρεις πολύ καλά ότι ζούμε σε ένα κράτος όπου περισσότερο από οπουδήποτε αλλού, προκειμένου να εφαρμοστούν τα αυτονόητα πρέπει κάποιοι, με προσωπικό τους κόστος, να προβούν σε ακραίες καταστάσεις. Όταν αδικείσαι, για να δικαιωθείς πρέπει να χτυπηθείς, να φωνάξεις, να απειλήσεις, να τραβήξεις τις καταστάσεις από τα μαλλιά.

Η όποια αποτελεσματικότητα των ακραίων αντιδράσεων δεν αποτελεί κατηγορώ εναντίων τους. Ίσα ίσα θεωρώ ότι όσο πιο πολύ καταλαβαίνουμε το μπουρδέλο που ζούμε, τόσο ανεβαίνουν οι πιθανότητες για μια πιο μαζική αφύπνηση και ανάληψη κοινωνικών ευθυνών.

Με λίγα λόγια, το ότι χρειάστηκε μια κατάληψη απο εργαζόμενους και φοιτητές ώστε να προσπαθήσει να σταματήσει να παρανομεί ένα Δημόσιο Πανεπιστήμιο εναντίον εργαζόμενων, πρέπει να στρέψει τα βέλη μας στις διοικήσεις του και όχι στους καταληψίες, οι οποίοι έτσι όπως πάμε σε λίγο θα είναι τόσο οργανωμένοι όσο καμία δημόσια υπηρεσία και θα μπορούν να περιφρουρούν και αποτελεσματικά τις καταλήψεις τους.

ανεστης είπε...

Αν το πανεπιστήμιο παρανομεί εις βάρος των εργαζομένων, αρμόδιοι να αντιδράσουν είναι οι εργαζόμενοι. Οι φοιτητές μπορούν να συμπαρασταθούν αλλά όχι να υποκαταστήσουν τα συνδικαλιστικά όργανα, τη διοίοκηση, το υπουργείο, τη δικαιοσύνη.... πάει λέγοντας.

Διαφωνώ στο οι φοιτητές να πρέπει σε βάρος της ποιότητας των σπουδών τους να παίξουν το ρόλο των εποπτικών αρχών, να επωμιστούν το ρόλο του ρυθμιστή της κοινωνίας.

Μπορώ να σου απαριθμίσω μερικές χιλιάδες λόγους για να κάνουν διαρκείς καταλήψεις κολλητά για 50 χρόνια.
Κι εν τω μεταξύ τα ΑΕΙ ρημάζουν, όλοι και περισσότεροι την κάνουν για έξω.
Μπορεί σε λίγο καιρό το ΑΠΘ να μην έχει φοιτητές αλλά τουλάχιστον θα έχει καθαρίστιες...

Κοίτα xavier, ξέρω ότι οι απόψεις μου αυτές δεν είναι πολύ δημοφιλείς, ακόμα κι εδώ που έχουμε ταυτιστεί σε πολλά θέματα και που έχουμε κοντινή πολιτική άποψη, βλέπεις οτι διαφωνούμε. Αλλά κάποια στιγμή πρέπει να δούμε την Ελλάδα απ' έξω προς τα μέσα. Να ομολογήσουμε οτι είμαστε σε λάθος δρόμο.
Και ξέρουμε πολύ καλά που οφείλεται αυτό, αν θες το συζητάμε.

Xavier είπε...

Οι φοιτητές δεν μπορούν να υποκαταστήσουν όλους αυτούς, αλλά στη συγκεκριμένη περίπτωση το θέμα τους αφορούσε, μια που είναι το Πανεπιστήμιό τους που εμπλέκεται. Και οι φοιτητές οφείλουν να κοιτάνε και πέρα από τα μαθήματά τους. Όταν βλέπεις ότι συνδικαλιστικά όργανα, υπουργεία και δικαιοσύνη είναι για τα μπάζα, όταν βλέπεις ότι οι προβλεπόμενες οδοί διαμαρτυρίας είναι κλειστές, ποια είναι η θέση σου ως φοιτητής και ως υπεύθυνος πολίτης γενικότερα τελικά; Να κάθεσαι μόνος σου και να σιχτιρίζεις την κατάσταση; Να βγαίνεις στους δρόμους και να διαμαρτύρεσαι (κλείνοντάς τους και προκαλώντας την αντιπάθεια των συμπολιτών σου που το πρώτο που τους απασχολεί είναι η διαφύλαξη της ιδιωτικής τους ειρήνης); Να στέλνεις επιστολές διαμαρτυρίας στα ΜΜΕ; Να προσφεύγεις σε ανώτατα ευρωπαϊκά δικαστήρια; Να κάνεις καταλήψεις; Να κάνεις τι; Πραγματικά το έχω απορία.

Μη νομίζεις. Κι εμένα οι καταλήψεις μαθητών και φοιτητών μου θυμίζουν το ανέκδοτο όπου ο τύπος για να εκδικηθεί τη γυναίκα του που τον κεράτωνε έκοψε το πουλί του. Ειδικά όταν αποφασίζονται πολύ εύκολα.

Αναγνωρίζω όμως και την απόγνωση στην οποία έχουν περιέλθει και αυτοί και όλοι μας, εδώ και χρόνια. Που οδηγεί σε πράξεις που δεν φαίνονται και δεν είναι επί της ουσίας λογικές. Άλλοι αυτοπυρπολούνται έξω από πρεσβείες για να διαμαρτυρηθούν για καταστάσεις που επικρατούν στις χώρες τους. Δεν είναι λογική πράξη αυτή, ούτε λύνει το πρόβλημα. Τους κατανοούμε όμως σε ένα βαθμό και δεν τους θεωρούμε απλά βλαμμένους.

Στην τελική, μεταξύ κάποιου που κάνει κάτι έστω και με λάθη (και με προσωπικό κόστος και ρίσκο πρέπει να τονιστεί) προκειμένου να διαμαρτυρηθεί για την κατάσταση και κάποιου που δεν κάνει τίποτα, προτιμώ τον πρώτο. Τουλάχιστον με τον πρώτο, μπορεί και να το συζητήσω το θέμα.

Την Ελλάδα θα πρότεινα κι εγώ να τη δούμε από έξω προς τα μέσα, αν μιλούσαμε για ένα κράτος με κάποιες στοιχειώδεις δομές και κοινωνική οργάνωση που τώρα τελευταία έχει πάρει κακό δρόμο. Όμως στην περίπτωσή μας μιλάμε για ένα κράτος με τόσο βαθία (στο χρόνο και στο χώρο) προβλήματα που χρειάζεται ένα βίαιο "reset" για να έρθει στα ίσια του. Θέλει γενική καθαριότητα από μέσα προς τα έξω. Έτσι τουλάχιστον έχω αρχίσει να αντιλαμβάνομαι εγώ την κατάσταση, και είναι εξαιρετικά πιθανό να πέφτω πολύ έξω.

ανεστης είπε...

"Οι φοιτητές οφείλουν να κοιτάνε και πέρα από τα μαθήματά τους"

Όλοι; Και όλοι το ίδιο;
Βλέπεις μπαίνουμε τώρα σε λεπτές έννοιες. Δεν είναι όλοι το ίδιο. Κι όμως οι καταλήψεις καπελώνουν ολους με υποχρεωτική συμμετοχή είτε θέλουν είτε όχι.

Η κατάληψη είτε συνοδεύεται απο χτίσιμο της πόρτας του κοσμήτορα, είτε με ομηρία του (!!!), είτε απο κατάληψη και έρευνα του υπολογιστή του (!!!) είναι κάτι απόλυτο που καταντάει φασιστικό (ναι τολμώ να το πω).

Το οτι "συνδικαλιστικά όργανα, υπουργεία και δικαιοσύνη είναι για τα μπάζα" μπορεί να ισχύει και για μένα, αλλά δεν μπορεί να ισχύει ως αξιολογική κρήση (και άρα βαθύτατα υποκειμενικό) για ΟΛΟΥΣ.

Άρα;

Xavier είπε...

Δεν πάνε πολλά χρόνια από τότε που ήμουν φοιτητής. Πάντα οι καταλήψεις ψηφίζονταν μέσα απο συνελεύσεις. Θυμάμαι που πολλοί γκρινιάζαν όταν ψηφιζόταν μια κατάληψη. Κι εγώ γκρίνιαζα μαζί τους αλλά τους έβριζα. Βλέπεις, εγώ πήγαινα στη συνέλευση για να ψηφίσω κατά της κατάληψης, ενώ εκείνοι πήγαιναν για καφέ... Άρα δεν τίθεται θέμα φασισμού και καπελώματος. Αν βαριέσαι να συμμετέχεις στα κοινά, τότε θα αποδεχτείς ότι άλλοι θα αποφασίζουν για σένα.

Με λίγα λόγια, ναι. Ολοι πρέπει να κοιτάνε πέρα από τα μαθήματά τους. Γιατί πέρα από φοιτητές είναι και ενήλικοι πολίτες με δικαιώματα και υποχρεώσεις.

ανεστης είπε...

Αρα μια χαρά είναι η Ελλάδα, κανένα πρόβλημα. Αφου οι καταλήψεις αποφασίζονται με ψηφοφορία...

Στην πολιτική οι φοιτητοπατέρες και εργατοπατέρες κι εμείς εδώ να καταριόμαστε την ώρα και τη στιγμή που "χάσαμε τη χώρα πατριώτη".

Με εκπεφρασμένη άποψη μεν, αλλά σε φαλιρισμένη χώρα-καλαμπούρι!

Ελένη είπε...

αληθεια εμεις που μεγαλωνουμε παιδια, απο τωρα λεμε ότι τα παιδια μας θα ειναι οι αυριανοι φοιτητες των Ξενων Μαγαζιών.Γιατι δεν εχουμε κουραγιο να αντιμετωπισουμε ολα τα μετωπα που ειναι ανοιχτα στην ελληνικη μας κοινωνια, γιατι μας ειναι πιο ευκολο να στερηθουμε για να μαζεψουμε χρηματα για να ικανοποιησουεμ τις σπουδαστικες αναγκες των τεκνων μας, απο το να προσπαθουμε να βρει η χωρα μας το αξιακο της συστημα που θα της επιτρεπει να φροντιζει τον πολιτη κ οχι να λαμογιαρει οπου κ οποτε μπορει.

Xavier είπε...

Η εξέλιξη των φοιτητοπατέρων είναι αποτέλεσμα της λειτουργίας της ελληνικής κοινωνίας και όχι των δημοκρατικών θεσμών στους φοιτητικούς συλλόγους.

Εξ'αλλου περιγράφεις το επόμενο στάδιο της κατάστασης που περιέγραψα κι εγώ. Από τον φοιτητή που με παθητικό τρόπο απλά γκρινιάζει για τους φοιτητοπατέρες, στον αντίστοιχο πολίτη που γκρινιάζει για τους εργατοπατέρες-πολιτικούς, πάλι με παθητικό τρόπο. Άλλο που δεν θέλουν όλοι οι "πατέρες" από τέτοια μοντέλα φοιτητών και πολιτών.

Συμφωνώ και με την Ελένη. Είναι τόσα τα προβλήματα που τελικά καταλλήγουμε απλά στο να το βουλώνουμε προσπαθώντας να επιβιώσουμε με τις ελάχιστες δυνατές απώλειες. Κατανοητό και ανθρώπινο, αλλά έτσι δεν θα αλλάξει τίποτα.

ανεστης είπε...

Η εξέλιξη των φοιτητοπατέρων και των αντίστοιχων συνδικαλιστών είναι αποτέλεσμα του αβάσταχτου λαικισμού, του φτηνού ακτιβισμού - εκβιασμού και της κομματικής συναλλαγής που είναι απο καιρό ανεξέλεγκτη.

Βλέπω οτι στις απαντήσεις επιλέγεις να αφήσεις στην άκρη ότι έγραψα για ομηρίες, χτισίματα, βανδαλισμούς. Σαν να είναι αυτά φυσικές παράπλαυρες απώλειες.
Λες και κοινωνία θα είναι πάντα διατεθειμένη να πληρώνει φόρους για να γίνεται της πόπης στα πανεπιστήμια.
Το άσυλο μετράει ώρες, πεθαίνει όπου νάναι, θα κηδευτεί εντός ολίγου απο τα κόμματα που το κατέστησαν άσυλο ποινικών με πρόφαση την "κοινωνική ευαισθησία" και με τη βοήθεια των άβουλων (ομήρων) καθηγητών. Αδυνάτησαν να το υπερασπιστούν όλα τα καλόπαιδα που την μεθεπόμενη θα είναι στα κομματικά ψηφοδέλτια.

Κι αυτό που μεταφράζεις ως "βαρεμάρα να ασχοληθούν με τα κοινά" και "γκρίνια με παθητικό τρόπο" δείχνει απλά το αδιέξοδο. Αν η μόνη επιλογή είναι αυτή η "δράση", που αχρηστεύει τα ΑΕΙ, με διαλεκτική οκτάχρονων, φυσικά και επιλέγεται η αποχή.

Όπου νάναι έρχονται και τα ιδιωτικά ΑΕΙ, (τα φέρνουν τα "παιδιά" μετά την κατάργηση του ασύλου) για να δωθεί λύση στην απαξίωση.
Βγάζουμε μόνοι μας τα μάτια μας.

Xavier είπε...

Η κοινωνία πληρώνει με χαρά φόρους για άλλα κι άλλα που είναι πολλές τάξεις μεγέθους πιο "ακριβά" από τους όποιους βανδαλισμούς. Οπότε το να εστιάζουμε στο καθαρά οικονομικό κόστος των βανδαλισμών το βρίσκω από αστείο έως υποκριτικό. Σαν τις διαφημίσεις του υπουργείου οικονομικών για τη φορολογική συνείδηση ένα πράγμα.

Φυσικά και η όποια βία -η οποία είναι συνήθως συμβολική, σε αντίθεση με αυτή που έρχεται από την άλλη πλευρά- είναι παράπλευρη απώλεια και αποτέλεσμα των πολιτικών επιλογών των κυβερνώντων εδώ και πολλά χρόνια.

Λυπάμαι που πέφτεις στην παγίδα να θεωρείς τους φοιτητές υπεύθυνους για την απαξίωση των δημόσιων ΑΕΙ. Το ίδιο το κράτος απαξιώνει τη δημόσια Ανώτατη εκπαίδευση συστηματικά εδώ και χρόνια, όπου δεν επενδύεται τίποτα για προφανείς σκοπούς. Και είναι ένα θαύμα το επίπεδο που καταφέρνουν να κρατήσουν κάποια (προφανώς όχι όλα) Πανεπιστήμια ή επιμέρους σχολές.

Η όποια ευθύνη των φοιτητών είναι ελάχιστη. Δεν έχουν και πολλά όπλα για να διαμαρτυρηθούν για αυτή την κατάσταση. Και τα αυτιά όλων, από τους πολιτικούς, μέχρι τους γονείς, είναι κλειστά. Γιατί ακριβώς ΒΑΡΙΟΥΝΤΑΙ να αναλάβουν την κοινωνική ευθύνη που τους αναλογεί για να κάνουν κάτι, και στρέφονται στην εύκολη λύση της ιδιωτικής παιδείας ή του εξωτερικού.

Το άσυλο για μένα είναι κάτι συμβολικό και όχι επί της ουσίας χρήσιμο. Μη σου πω ότι θεωρώ τη διαρκή συζήτηση γύρω από αυτό αποπροσανατολιστική.

Τα ιδιωτικά ΑΕΙ είναι κάτι προαποφασισμένο. Τα μάτια μας τα βγάζουμε όντως μόνοι μας, γιατί αντί να κινητοποιηθούμε, κάνουμε μόκο και μετά ζητάμε και τα ρέστα από αυτούς που κινητοποιούνται επειδή δεν μας αρέσει ο τρόπος που επέλεξαν να κινητοποιηθούν. Αν έχουμε πρόταση, ας την καταθέσουμε, ΕΝΕΡΓΑ.

ανεστης είπε...

"Η κοινωνία πληρώνει με χαρά φόρους για άλλα κι άλλα που είναι πολλές τάξεις μεγέθους πιο "ακριβά" από τους όποιους βανδαλισμούς"

Και φωνάζουμε γι αυτά όπως και για τους βανδαλισμούς. Καμία πρόφαση δεν δικαιολογεί τις καταστροφές. Υποκρισία είναι και το αντίστροφο. Να σπας δημόσια περιουσία όταν βρίζεις τους καταχραστές και τους κουμπάρους για την κλοπή!
.............................
"η όποια βία -η οποία είναι συνήθως συμβολική είναι αποτέλεσμα των πολιτικών επιλογών των κυβερνώντων"

Πως ήταν αυτό που έλεγες; "Για να την εκδικηθώ κόβω το πουλί μου";
.................................

"πέφτεις στην παγίδα να θεωρείς τους φοιτητές υπεύθυνους για την απαξίωση των δημόσιων ΑΕΙ"

Οχι, ονομάτισα και κυβερνήσεις και κόμματα και καθηγητές
................................

"Η όποια ευθύνη των φοιτητών είναι ελάχιστη. Δεν έχουν και πολλά όπλα για να διαμαρτυρηθούν για αυτή την κατάσταση"

Σοβαρά μιλάς; Και οι πορείες; Οι διαμαρτυρίες; Η συστράτευση της κοινής γνώμης; Η συζήτηση με την κοινωνία, τους γονείς, η αυτοδέσμευση των κομμάτων-αφεντικών των νεολαιών; Δεν είναι όπλα αυτα; Οι καταλήψεις και οι καταστρφές δεν είναι ΤΟ αυτομαχαίρωμα; ΤΟ χαρακίρι;
...............................

"αντί να κινητοποιηθούμε, κάνουμε μόκο και μετά ζητάμε και τα ρέστα από αυτούς που κινητοποιούνται επειδή δεν μας αρέσει ο τρόπος που επέλεξαν να κινητοποιηθούν"

Αν αποκαλείς "κινητοποίηση" αυτό το αυτιστικό συνεχόμενο (χρόοοοονια τώρα) πανηγύρι... σου'χω νέα. Αδιέξοδο είναι, δεν πρόκειται να καταλήξει πουενά όπως και δεν κατέληξε χρόοοοονια τώρα.

Καιρός να ξυπνήσουμε και να δούμε τα πράγματα όπως είναι. Καμμία κυβένρηση ποτέ δεν πρόκειται να νοιαστεί για όσα χάνονται, οι φασαρίες οι καταλήψεις, το ξύλο και το σάπιο σύστημα που έχει ριζώσει στα ΑΕΙ είναι μια χαρά πρόσχημα.

Αλλαγη μπορεί να έρθει μόνο με εξυπνους αγώνες και

Xavier είπε...

Σε γενικές γραμμές δε διαφωνούμε. Απλά εγώ δεν έχω την απαίτηση από κάποιον που αδικείται κατάφορα, να συμπεριφερθεί σαν τον Γκάντι ή τον Ιησού.

"Και φωνάζουμε γι αυτά όπως και για τους βανδαλισμούς."

Εγώ δεν βλέπω κανένα να φωνάζει, εκτος αν θεωρείς τον Λαζόπουλο, το Ράδιο Αρβύλα και καμιά 30ρια blogs λαϊκή διαμαρτυρία. Θα φανεί και στις επόμενες εκλογές πόσο φωνάζουμε.

"Αλλαγη μπορεί να έρθει μόνο με εξυπνους αγώνες"

Έτσι! Αλλά που είναι οι έξυπνοι αγώνες; Ποιοί είναι; Ως επι το πλείστον διαβάζω κρίσεις και επικρίσεις για απεργούς/καταληψίες/διαδηλωτές αλλά δε θυμάμαι να έχω ακούσει κάποια πρόταση για πιο έξυπνο αγώνα. Να είσαι σίγουρος ότι εγώ και πολλοί άλλοι θα ακολουθήσουν κάποια καινούρια πρόταση διαμαρτυρίας. Οι μόνες που έχουν πέσει στο τραπέζι προς το παρόν είναι κάτι μποϋκοτάζ, σβησίματα φώτων, μαυροτυσίματα στο σύνταγμα κλπ με αμφίβολη αποτελεσματικότητα και αποδοχή.

Μέχρι να παρουσιαστεί μια σοβαρή ικανοποιητική πρόταση, εγώ συμπορεύομαι με αυτούς που χρησιμοποιούν τα "παλιά εργαλεία" διαμαρτυρίας, γιατί αυτό το θεωρώ προτιμότερο από το τίποτα.

Ιστορικά το μόνο τρόπο που ξέρω να δουλεύει για να σταματήσουν σοβαρές αυθαιρεσίες της εξουσίας είναι η λαϊκή οργή που εκφράζεται στους δρόμους. Κι εμένα μου τη σπάει που ακούγομαι παλαιοκομμουνιστής, αλλά πραγματικά δε βλέπω κάτι άλλο.

ανεστης είπε...

Απ τη μεριά σου δίκιο έχεις, αλλά η αριστερά οφείλει σήμερα να αλλάξει νοοτροπία αφού όμως χαρτογραφήσει (ξανά) την ελληνική κοινωνία. Τέτοια ικανότητα δεν την έχει όποιος είναι δογματικός και "κολλημένος".
Τα πράγματα ποτέ δεν αλλάζουν με τη βία. Η βία μόνο επιβαλλει. Η κοινωνία αντιδρά στη βία. Κινείται σε αντίθετη τροχιά και συντηριτικοποιείται.

Η αριστερά πρέπει να πείσει σήμερα.
Να μιλήσει για τα αυτονόητα, να συγκρουστεί με παγιωμένες παλαιοκμματικές αντιλήψεις.
Όχι να περιμένει να καρπωθεί αντίδραση απο τις μαλακίες της κάθε κυβέρνησης.

Lucky Archer - Λάκης Βελώτρης είπε...

Δεν καταλαβαίνω γιατί Έλληνες σπουδάζουν στην Ιταλία - Πως χωνόσαστε στα έντερα του Βατικανού; Οι καθολικοί είναι οι πιο αγράμματοι Νέα Υόρκεζοι: Ισπανόφωνοι δεν φοιτούν γυμνάσιο 32%, μαύροι 25% Ιταλοί 20% ενώ Έλληνες, Εβραίοι και Σκοτσέζοι είναι οι πιο μορφωμένοι. Και οι μαύροι καθολικοί κάνουν πολύ χειρότερα από τους Προτεστάντους. Και στους Σέιζμους οι Έλληνες συμμορφώθηκαν και έβαλαν αυστηρούς κανόνες μα οι Ιταλοί εξακολουθούν να Μαφιάζουν Μας ξεπουλάν στον πάπα οι πρώην κρατούμενοι των Βενετών, δηλ οι πελοπορίκοι, νηγρασιάτες και λυσιότες. Αυτοί μετά λέγουν στην Αμερική "ουνια φάτσα ουνια ράτσα" και ξεπολιουντε στον πάπα.