Από τη συζήτηση που έγινε στο Alter πριν λίγο, πληροφορήθηκα ότι το INKA κάνει μεθαύριο Πέμπτη γενικό μποϊκοτάζ στην αγορά! Ούτε ένα Ευρώ λέει, να μη ξοδέψουμε!
Καταλάβατε τώρα γιατί η ακρίβεια δεν κινδυνεύει; Γιατί οι λεγόμενες καταναλωτικές οργανώσεις αντί να κάνουν το απλό, πρακτικό αλλά και ρεαλιστικό, δηλαδή μποϋκοτάζ διαρκείας σε συγκεκριμένο προϊόν που είναι αδικαιολόγητα ακριβό σε σχέση με την ευρωπαϊκή του τιμή, προτιμούν τους αστείους ανεδαφικούς και γενικόλογους συμβολισμούς της μιας μέρας, κακά και αποσπασματικά οργανωμένους.
29 σχόλια:
Τώρα εκτός από μπλογκοκίνηση κατά της ακρίβειας (με ταυτόχρονο τράβηγμα του καζανακίου) σειρά παίρνει το ΙΝΚΑ (το νέο ή το παλιό) για να τιμήσει το ρόλο του.
Μήπως να κλείσουμε κ τον γενικό,την τηλεόραση ή να ανοίξουμε το φως στο μπαλκόνι να μας δει ο δορυφόρος?
Είμαστε κλόουν.Λαός των κλόουν.
ΥΓ.Συγχωρέστε με κλόουνζ.
Classic... πονάει δόντι κόψε κεφάλι. Λες και υπάρχει περίπτωση να το κάνει κανείς. Όπως το είπε ο προλαλήσαντας.. κλόουν!
Όλα για την βιτρίνα, ουσία μηδέν. Μόνο να δείξουμε ότι κάνουμε κάτι (σε όλους τους τομείς) ενώ ξέρουμε ότι δεν κάνουμε τίποτα.
Το πιο αστείο είναι όμως πως στο τέλος πείθουμε και τους εαυτούς μας ότι πετύχαμε κάτι σπουδαίο και αν τύχει κανένας να μας υποδείξει πως δεν κάναμε κάτι φοβερό συμπληρώνουμε "..για τα ελληνικά δεδομένα". Λες και είμαστε κουτσοι, στραβοί και ηλίθιοι και τα δεδομένα μας πρέπει να είναι πάντα πίσω από όλους...
Ποιά η διαφορά του ΙΝΚΑ απο το Νέο ΙΝΚΑ και για΄τι η ιστοσελίδα του ΙΝΚΑ δεν λειτουργεί. Πώς χρηματοδοτούνται αυτές οι δύο οργανώσεις. Γνωρίζει κανείς?
Όσο ο πολίτης και ο καταναλωτής θα θεωρούνται δύο διαφορετικά πρόσωπα τόσο τύποι σαν τον πρόεδρο του ΙΝΚΑ θα λένε τέτοιες παπαριές.
Αυτό που είναι καταπληκτικό είναι το πως παραμυθιαζόμαστε. Η είδηση για ημερίσιο μπουκοτάζ αναπαράγεται απο διαδικτυακές κοινότητες σε στυλ "προώθησέ το" αλλά κανείς δεν αναρωτιέται τι θα γίνει απο την επόμενη μέρα (όπου οι αγορές θα γίνουν Χ2 για να αγοραστούν όσα δεν καταναλώθηκαν τη μέρα της κινητοποίησης.
Όσο για παλιό και νέο ΙΝΚΑ, δεν ξέρω τι γίνεται αλλά ούτε σε email απαντούν (εδώ και πολύυυυ καιρό) ούτε σε τηλέφωνα(!).
Ρημαδιό! Ήθελα να ξέρω αυτούς που πάνε και μιλάνε σε παράθυρα που τους βρίσκουν; σε ποιά τηλέφωνα
Την Πέμπτη στη Λάρισα είναι του Αγίου Αχιλλείου, πολυούχου της πόλης και η αγορά θα είναι κλειστή. Το πιο ακριβό πράγμα στη Λάρισα είναι ο καφές. Λέτε όλες οι καφετέριες να είναι άδειες;
Υ.Γ. Τις καθημερινές στα καφέ της πόλης γίνεται συλλαλητήριο. Να σχολιάσω για τις αργίες;;;
Πολύ γκρίνια, ρε παιδιά. Τι θα έκανες, εσύ Ανέστη, αν ήσουν επικεφαλής του καταναλωτικού κινήματος στην Ελλάδα;
Δεν μπορούμε εμείς - εσύ, ας πούμε - να ξεκινήσουμε μια καμπάνια όπως εμείς πιστεύουμε ότι θα είχε μεγαλύτερο αντίκτυπο;
Θα περίμενα μια πρόταση, τύπου:
Από τις 2 Ιουνίου και για μία εβδομάδα δεν αγοράζει κανείς ψωμί.
Λοιπόν;
@mannakouragio
Ναι, η blogόσφαιρα δημιουργεί ενίοτε αυτή την ενύπωση οτι μπορεί να ξεκινήσει κάτι δυναμικό και μαχητικό, αλλά χρειάζονται -νομίζω- πολύ περισσότερα για να γίνει κάτι μαζικό και αποτελεσματικό.
Άντε να πούμε κόβουμε ψωμί αςπούμε (να και νομίζω οτι άλλα προιόντα πρέπει να προηγηθούν). Ποιός θα το ακούσει εκτός απο τους 5-6 φίλους που έρχονται και τα λέμε; Και άντε και είναι περισσότεροι και μεταδίδεται απο blog σε blog. Πόσοι είναι οι bloggers αναλογικά στο γενικό πληθυσμό;
Μπορεί να κάνω λάθος βέβαια και να είναι ώριμη η εποχή, το timing. Εσύ απο που θα ξεκίναγες; Η τελευταία σου φράση είναι πρόταση; Αν ναι θα πρέπει να την τεκμηριώσουμε, να την στηρίξουμε και να τη διαδώσουμε.
Το ψωμί μου ακούγεται πολύ συμβολικό και έχει ανέβει η τιμή του τελευταία.
Θα πρέπει απλά να ψάξουμε κατά πόσο είναι αιτιολογημένη η άνοδος της τιμής του.
Και να το διαδώσουμε μαζί με τεκμηρίωση γιατί ξεκινάμε από εκεί.
Πάντως έχει ένα καλό: Δεν μπορείς να αγοράσεις ψωμί για 10 μέρες - όπως γάλα εβαπορέ.
Λοιπόν;
Κανένας που θα είχε αντίρρηση για το ψωμί;
Η αλήθεια είναι οτι θα ήταν προτιμότερη η αρχή με ένα προιόν μιας πολυεθνικής για να βοηθηθεί και η εναντίωση με τις εταιρίες που έχουν δεσπόζουσα θέση (η μπυρα Heineken π.χ. και ακριβότερη είναι εδώ απο ότι στην Ολλανδία που είναι και έδρα της αλλά και ανήκει στην Αθηναική Ζυθοποιία που εφαρμόζει καταχρηστικές/μονοπωλιακές πολιτικές αφού έχει 85% μερίδιο.
Πιο έυκολα δεν στηρίζεται αυτό απο το να χτυπησεις το φούρνο της γειτονιάς;
Δεν υπάρχει ουσία..
Κινήσεις απλά για να κλείνουν μάτια και να βουλώνουν στόματα κάνουν..
****off topic****
Τους ψάχνετε στο ΙΝΚΑ και δεν τους βρίσκετε;
Τρέχουν τα παιδιά, τρέχουν..
Λές να έχει σχέση που τους είχαν κάνει (στο νέο (ωωω!!!!) ΙΝΚΑ) deface το site; :D :D
****off topic****
Αυτό που περιμένω εγώ από το ΙΝΚΑ είναι να δημοσιεύει κάθε μήνα μια λίστα με βασικά προιόντα κατανάλωσης τα οποία είναι πολύ ακριβότερα από το φυσιολογικό. Και βάσει αυτής της λίστας να μπορώ ως καταναλωτής να κάνω μποικοτάζ σε συγκεκριμένα προιόντα, συγκεκριμένων εταιριών. Ταυτόχρονα έτσι θα επιβραβεύουμε και όσα προιόντα διατηρούν χαμηλά τις τιμές τους.
Εάν για παράδειγμα δεν αγοράσει κανείς γάλα ΟΛΥΜΠΟΣ για μια εβδομάδα να σου πω εγώ πως θα ρίξει την τιμή του από το 1,60 που κοντεύει να φτάσει.
Αλλά το ΙΝΚΑ κύριοι δεν μπορεί να τα βάλει με τους βιομηχάνους, αυτή είναι η αλήθεια.
@skarma
Νομίζω περιμένουμε πάρα πολλά απο ένα φορέα που δεν μπορεί να σηκώσει ούτε ένα τηλέφωνο.
Πάρτε το απόφαση, καταναλωτικές οργανώσεις δεν υπάρχουν παρά το γεγονός οτι υφίστανται ως σφραγίδες για να παίρνουν επιχορήγηση (και επιχορηγούνται κανονικότατα και με πλήρη αδιαφάνεια!).
Το κενό είναι τεράστιο. Ότι κάνουμε μόνοι μας.
@ανεστης Υπάρχει ΙΝΚΑ? 8ελω να σου πω..
Skarma θα είδες ότι η επιθυμία σου έγινε πραγματικότητα με γενικό μποϋκοτάζ στο φρέσκο γάλα με τιμή άνω του € 1 από 9/6 έως και 15/6.
Το Ν. ΙΝΚΑ εδώ και δύο χρόνια χρηματοδοτείται μόνο από τις συνδρομές των μελών του.
Θα ήθελα να παρακαλέσω όλες τις φίλες και φίλους που μπορούν και θέλουν να στελεχώσουν το Ν.ΙΝΚΑ, με συμβούλια γειτονιάς, με εθελοντική εργασία σε κάθε επίπεδο που θα επιλέξουν.
Η συμμετοχή μας είναι η δύναμή μας.
Φιλικά Δημ. Καραμήτσας
Κύριε Καραμήτσα,
Δεν γνωρίζω εάν σχολιάζετε με κάποια ιδιότητα σχετική με τις καταναλωτικές οργανώσεις. Εάν συμβαίνει αυτό θα μπορούσατε να μας διαφωτίσετε για πολλά πράγματα που ο απλός καταναλωτής δεν καταλαβαίνει.
Τώρα, το μποικοτάζ στο γάλα πάνω από 1 ευρώ είναι ένα πολύ μικρό βήμα που μπορεί να φέρει αποτέλεσμα μόνο στην "εκπαίδευση" του καταναλωτή και όχι στη συμόρφωση της αγοράς. Επιμένω ότι η λύση βρίσκεται στην τακτική δημοσίευση καταλόγων με φθηνά και ακριβά προιόντα τα οποία θα -μάθουμε να- επιβραβεύουμε ή θα αποδοκιμάζουμε με την καταναλωτική συμπεριφορά μας.
Επίσης, ποιοι είναι οι μηχανισμοί ελέγχου της ποιότητας που θα μας εξασφαλίζει ότι εάν η ΔΕΛΤΑ ρίξει τις τιμές της το γάλα δεν θα το κάνει εις βάρος της υγείας μας;
Ενδιαφέρων ο διάλογος που εξελίσσεται, αλλά έχω πολλά κενά στη γνώση για το τι είναι το νέο ΙΝΚΑ, τι είναι το παλιό, γιατί υπάρχουν δύο οργανώσεις με το ίδιο όνομα. Πρόσφατα επικοινώνησα με το ΙΝΚΑ για να ενημερωθώ για κάποια πράγματα (το οργανωτικό χάος που υπάρχει εκεί είναι άνευ προηγουμένου) και όταν ρώτησα για τι σχέση ΙΝΚΑ και Νέου ΙΝΚΑ πήρα την απάντηση "δεν έχουμε καμία σχέση μ' αυτούς!".
Φαντάζομαι θα δυσκολευτούμε να μάθουμε τι έχει γίνει, αφού μάλλον θα βγουν στην επιφάνεια πολλά "άπλυτα". Κι όμως σήμερα από ποτέ άλλοτε χρειαζόμαστε μια αξιόπιστη οργάνωση.
Αν διαβάζει λοιπόν ο κ. Καραμήτσας ας αφήσει ένα σημείο επικοινωνίας για να δούμε αν το νέο ΙΝΚΑ είναι η λύση.
Είναι πολλά για τις ενώσεις καταναλωτών ... πολλά και όχι πάντα καλά.
Προσωπικά ήμουν πολύ επιφυλακτικός και πλέον είμαι πεπεισμένος ότι οι πολλές ενώσεις καταναλωτών εξυπηρετούν μόνο τους διοικούντες ... .
Από την τυχαία επαφή μου (2005) με το ν.ΙΝΚΑ ανακάλυψα μια όαση ... και βέβαια είδα την άμεση υλοποίηση προτάσεών μου ... .
Ο προσωπικός μου "έλεγχος" κυμάνθηκε στα επίπεδα :
- κατευθυνόμενος συνδικαλισμός
- πραγματικός εθελοντισμός ή επάγγελμα
- κομματικές εξαρτήσεις
- επιχειρηματικές εξαρτήσεις
Σε όλα πήραν πάνω από άριστα.
ΣΕ λίγο με κάποιους άλλους νέους ανθρώπους συγκροτήσαμε μια άτυπη ομάδα εθελοντικής δράσης. Οι παλαιοί όχι μόνο δεν μας εμπόδισαν αλλά χαιρέτησαν και στήριξαν την παρουσία μας. Τώρα τους κρατάμε εμείς γιατί θέλουν να φύγουν και να μας δώσουν τα "κλειδιά" ... .
Δ. Καραμήτσας
Το βασικό με το ν.ΙΝΚΑ είναι η εθελοντική προσφορά, όχι οι απολαβές για την παρεχόμενη εργασία.
Αυτό αποτελεί και μια βασική διαφοροποίηση από άλλες ενώσεις καταναλωτών, όπου ο "συνδικαλισμός" έχει καταστεί επάγγελμα.
Μέγιστη διαβεβαίωση και εγγύηση για αυτό αποτελούν οι ευθείες κόντρες με το Υπ. Ανάπτυξης, η κατευθυνόμενη από την εξουσία κατασυκοφάντιση του ν. ΙΝΚΑ. Το σχεδόν μαζικό κόψιμο από τα Μ.Μ.Ε. ή μη κρατική χρηματοδότηση κ.α. πολλά.
Το βασικό για μένα είναι ότι ποτέ σε μία πρόταση ή μία δράση δεν ακούστηκε η φράση : "μην δυσαρεστήσουμε τον Χ ισχυρό ή τον Ψ επιχειρηματία ... " αν ακουγόταν θα είχα φύγει 1ος.
Ενα ερώτημα που θέτουν πολλοί είναι η σχέση ν.ΙΝΚΑ και ΙΝΚΑ.
Το παλαιό ΙΝΚΑ, ιδρύθηκε το 1972 από τον Χ. Κουρή, τον Κ. Τσέκερη κ.α. λίγους ... . Κυρίαρχη φυσιογνωμία με τα θετικά και τα αρνητικά της ήταν ο Χ. Κουρής ... .
Το 1986 το ΙΝΚΑ εξέλεξε την τελευταία διοίκησή του και έκτοτε ουδέν. Μετά το Ν. 2251/1994 που προέβλεψε για 1η φορά τις ενώσεις καταναλωτών, οι ίδιοι άνθρωποι Χ.Κουρής, Κ. Τσέκερης κλπ. έφτιαξαν το ν. ΙΝΚΑ, την ένωση καταναλωτών. Παράλληλα ο Χ. Κουρής έφτιαξε και μιά ομοσπονδία ενώσεων καταναλωτών την ΓΟΚΕ/ΙΝΚΑ, που η ύπαρξή της δεν προβλεπόταν από το νόμο. Προσωπικά την εκλαμβάνω, ως προσπάθεια ελέγχου του καταναλωτικού κινήματος πανελλαδικά. Το μεγαλύτερο σωματείο που μετείχε σε αυτή ήταν το ν. ΙΝΚΑ (το παλαιό ΙΝΚΑ δεν μετείχε γιατί είχε αδρανήσει και υποκατασταθεί από το Ν.ΙΝΚΑ). Το 2ο μεγαλύτερο σωματείο ήταν το ΙΝΚΑ Μακεδονίας με έδρα την Θεσσαλονίκη.
Ιστορικά είναι όλα αυτά αλλά εξηγούν ... .
Το ν.ΙΝΚΑ που κανείς τότε δεν το διαχώριζε από το ΙΝΚΑ εξελίχθηκε από το 1995 στην μεγαλύτερη ένωση καταναλωτών της χώρας.
Το 2004 απεβίωσε ο Χ. Κουρής και την προεδρία στο Ν.ΙΝΚΑ ανέλαβε με εκλογές ο "σύντροφός" του Κ. Τσέκερης. Το αυτό έμελλε να γίνει και στην ΓΟΚΕ/ΙΝΚΑ καθώς τα ΙΝΚΑ Αθήνας (ν.ΙΝΚΑ) και Μακεδονίας λόγω αριθμού μελών μπορούσαν να εκλέξουν όποια διοίκηση ήθελαν και είχαν τις προτάσεις τους ... .
Ομως οι εκλογές έγιναν χωρίς να κληθούν τα δύο αυτά σωματεία/ενώσεις !!! με αποτέλεσμα στην ΓΟΚΕ να εκλεγούν διοίκηση κάποιοι κύριοι που βλέπετε στην τηλεόραση να μιλούν ως ΙΝΚΑ !!!.
Κάπου εκεί εμπλέκομαι και εγώ και - αν και το ΙΝΚΑ Μακεδονίας - ξεκίνησε δικαστικές διαδικασίες, η δική μου θέση που τελικά πέρασε ήταν να μην εμπλακούμε καθώς ήταν μια καλή ευκαιρία να διαχωριστούμε από άλλου τύπου συνδικαλιστές και συνδικαλισμό (αλλιώς αντί να παράγουμε έργο θα παραγάγαμε κόντρες ... ).
Ολες αυτές οι μεθοδεύσεις ευλογήθηκαν από το ΥΠ.ΑΝ. της Ν.Δ., το οποίο δεν ήθελε το αδέσμευτο Ν.ΙΝΚΑ να παίζει τον ρόλο που του αρμόζει και διαλυμένο - ελεγχόμενο το καταναλωτικό κίνημα.
Ετσι οι άνθρωποι της ΓΟΚΕ (Ανουσάκης, Λεχουρίτης) εμφανίζονται ως ΙΝΚΑ !!!, χωρίς να έχουν το δικαίωμα και εκπροσωπούν μια χούφτα επαρχιακές ενώσεις που στην πραγματικότητας οι περισσότερες από τις μισές δεν λειτουργούν, δεν υπάρχουν ... .
Αγαπητοί φίλοι
Κύρια χαρακτηριστικά του Ν. ΙΝΚΑ είναι ο πραγματικός εθελοντισμός, ο αδέσμευτος μαχητικός χαρακτήρας, η ελευθερία των μελών, η συμμετοχικότητα όλων και η αντίδραση σε κάθε κατεστημένο που βλάπτει την κοινωνία και τους πολίτες.
Ως εθελοντικό κίνημα, το ν.ΙΝΚΑ έχει ανάγκη από την ενεργό συμμετοχή σας/μας. Την πραγματική δράση για να προσφέρουμε στις κοινωνίες μας. Το μποϋκοτάζ της κάθε Πέμπτης κλπ... δεν είναι δικό μας, συμμετέχουμε μόνο στο μποϋκοτάζ γάλακτος, όμως και εκεί με επιφυλάξεις, καθώς η δική μας στόχευση έχει χαρακτηριστικά ίδια με όσα θέτετε.
Εγώ ένα θα ήθελα, σας απευθύνω πρόσκληση ... στείλτε ένα πόστ στο blog μου για να βρεθούμε να μιλήσουμε ... να σας εξηγήσω κάθε θέμα και να σας προτείνω την πραγματική ενεργό συμμετοχή, συγκρότηση ομάδας δράσης με τα χαρακτηριστικά και τις δράσεις που θα επιλέξουμε/-ετε ώστε να αποτελέσετε συνιστώσα του Ν.ΙΝΚΑ.
Ευχαριστώ και αναμένω.
Αγαπητέ Δ. Καραμήτσα
Κανείς απο την εδώ παρέα φαντάζομαι δεν θα είχε πρόβλημα να ακολουθήσει μια οργάνωση στις κινητοποιήσεις της. Αλλά υπάρχει μια σχετική δυσκολία όπως κατάλαβα και απο τα αποτυχημένα μπουκοτάζ στο να στοχοποιηθούν οι επιδιώξεις, στο να καταφέρουν οι οργανώσεις να επικοινωνήσουν τις δράσεις και τις κινητοποιήσεις τους. Αυτό γίνεται γιατί το καταναλωτικό κίνημα είναι πολυδιασπασμένο και ποτέ δεν είδαμε κάτι συντονισμένο απο όλους μαζί, κάτι αρκετά οργανωμένο που να γίνει αποδεκτό απο την πλειονότητα των καταναλωτών.
Με δυό λόγια: οι ίδιες οι καταναλωτικές οργανώσεις έχουν φροντίσει να αυτοακυρώσουν την ύπαρξή τους.
Μπορεί να έχετε βάλει πάνω απο "άριστα" στο νέο ΙΝΚΑ, αλλά επιτρέψτε μου να ρωτήσω: Ποιές είναι οι κινητοποιήσεις που έκανε τα τελευταία χρόνια και πως τις επικοινωνησε;
Τι οργάνωση διαθέτει π.χ. σε νομικό επίπεδο για να μπορεί να συμβουλεύει τα μέλη-συνδρομητές του;
Ποιό είναι το πλάνο και οι ιδέες για ποιοτικά τεστ σε αναλώσιμα κα διαρκή καταναλωτικά ώστε να απορρίπτονται τα προιόντα "μούφες";
Αυτά δεν γίνονται με εθελοντική προσφορά. Είναι πράγματα που απαιτούν οργάνωση, δυνατά και κατηρτισμένα στελέχη πληρωμένα κανονικότατα με έσοδα απο συνδρομές ΚΑΙ τις όποιες ήδη υπάρχουσες επιχορηγήσεις. Ρίξτε μια ματιά και δείτε τι συμβαίνει σε άλλες χώρες για να μην χρειάζεται να ανακαλύπτουμε κάθε φορά τον τροχό.
Αγαπητέ Ανέστη
Το “καταναλωτικό κίνημα” (που δεν ξέρει τι είναι και εάν υπάρχει) ταλανίζεται από προβλήμα εγγενή μάλλον στην ελληνική κοινωνία.
Το πρώτιστο είναι ο επαγγελματικός (καταναλωτικός) συνδικαλισμός, ο οποίος σε ποιότητα παραμένει ερασιτεχνικός και αποτελεί επάγγελμα - βιοπορισμό για αρκετούς.
Αυτό δημιουργεί και ένα πρόβλημα πιστότητας έναντι των πολιτών, οι οποίοι είναι - είμαστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί απέναντι στις ενώσεις καταναλωτών.
Είναι σαφές ότι με 4-5 οργανώσεις ανθρώπων καθαρών προαιρέσεων δεν συγκροτείται ενότητα και κίνημα. Ισως η ενότητα στην παρούσα φάση να μην είναι και θεμιτή, αφού υπάρχουν διαφορετικές αφετηρίες και επιδιώξεις.
Το μποϋκοτάζ στο γάλα ήταν μια προσπάθεια πού έγινε μεν από 14 οργανώσεις, αλλά και πάλι δεν είχε τις πρέπουσες συνεκτικές και πειστικές για τον πολίτη αιτιολογίες.
Το καταναλωτικό κίνημα, είτε με διατάξεις του νόμου (Ν.2251/1994), είτε μέσω της κρατικοδίαιτης λογικής, είναι δύσκολο να αναπτυχθεί ανεξάρτητα και αυτόνομα. Ο ίδιος ο νόμος είναι φτιαγμένος έτσι ώστε να περιχαρακώνει και να εμποδίζει την ύπαρξη και λειτουργία αυτόνομου και ανεξάρτητου καταναλωτικού κινήματος. Τα ίδια τα πρόσωπα που λειτουργούν στον χώρο αυτό, αλλάζουν παντιέρα και απόψεις, ανάλογα με την κυβέρνηση και τον υπουργό. Εν ολίγοις λειτουργούν συχνά - πυκνά ως κόλακες των χρηματοδοτών τους. Αυτοί είναι οι κόλακες και οι κυβερνήσεις οι βρυκόλακες.
Το ν. ΙΝΚΑ έχει ξεφύγει εδώ και χρόνια από αυτή την λογική. Επειδή δεν δέχτηκε να υποκύψει σε κυβερνήσεις και συμφέροντα, δεν του δίνεται καμμία χρηματοδότηση (άμεση ή έμμεση όπως σε άλλους)παρότι είναι η μεγαλύτερη ένωση της χώρας.
Αυτό είναι για μένα ένα κέρδος … . Πιστοποιεί την ανεξαρτησία του και αποκλείει τον ετεροκαθορισμό.
Δημιουργεί όμως λειτουργικά προβλήματα που λύνονται με την εθελοντική προσφορά και - πίστεψέ με - λύνονται με την εθελοντική προσφορά.
Η ανεξαρτησία απέναντι σε πολιτικά και οικονομικά συμφέροντα έχει και ένα άλλο απότοκο : την εσκεμμένη αποκοπή της επικοινωνίας - προβολής του έργου μας από τα ΜΜΕ και την κυβέρνηση.
π.χ. πριν από δύο χρόνια διοργανώσαμε διεθνές συνέδριο για την ανακοίνωση πανευρωπαϊκής έρευνας για τα φάρμακα και τις φαρμακοβιομηχανίες. Το συνέδριο οργανώθηκε στην Ελλάδα από την CI (διεθνής ομοσπονδία ενώσεων καταναλωτών), αφού αυτή έκρινε ότι κάναμε την καλύτερη πανευρωπαϊκά έρευνα. Η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της έρευνας, που ήταν πολύ άσχημα για τα καρτέλ της φαρμακοβιομηχανίας, θα γινόταν στο συνέδριο αυτό. Τελευταία στιγμή δεν ήλθε κανένας από το ελληνικό κράτος (υπουργοι κλπ..) και έμεινε το ΒΒC και το CNN (με ζωντανές ανταποκρίσεις) να απορεί … . Από τότε ξεκινά και ένας απηνής διωγμός από την κυβέρνηση … .
Ούτε βέβαια στις άλλες χώρες υπάρχει δεδομένη χρηματοδότηση, υπάρχει απλά σεβασμός των ενώσεων καταναλωτών και διευκόλυνση του έργου τους. Εδώ υπάρχει εξάρτηση ή πολεμική … .
Πίστεψέ με, η εθελοντική προσφορά είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική και σημαντική … υπάρχουν επιστήμονες που προσφέρουν τις εργασίες τους σε κάθε επίπεδο και με το διαδίκτυο υπάρχει δυνατότητα τεράστιας γνώσης.
Το ζήτημα ξεκινά από την αποφασιστικότητά μας, από την θέλησή μας. Τα υπόλοιπα μπορούν να σχεδιαστούν και να γίνουν από εμάς τους ίδιους, όσο μας επιτρέπουν τα στενά οικονομικά πλαίσια, πλαίσια που εσκεμμένα δημιουργούνται από τις κυβερνήσεις για να μειώνουν τις δυνατότητες.
Σύντομα, ίσως και σήμερα, στο site ή στο blog του ν. ΙΝΚΑ, θα ανακοινωθεί η πρόσκληση για την συγκρότηση και συμμετοχή σε επιτροπές δράσης, θα ήθελα και σου ζητώ την παρουσία σου, είναι κάτι που πρέπει να λειτουργήσει στην πορεία για την συγκρότηση ενός πραγματικού και αυτόνομου καταναλωτικου κινήματος των πολιτών.
Εκφράζω απλά μια απορία που μου δημιουργήθηκε:
Πως ενημερώνεται ο καταλωτής για ένα επικείμενο μποικοτάζ σε κάποια προιόντα; Και δεν μιλώ για ένα 20-30% που έχει πρόσβαση σε internet αλλά για τους υπόλοιπους. Για τους γονείς μας για παράδειγμα που αποτελούν τη μεγάλη καταναλωτική μάζα και επισκέπτονται καθημερινά super markets, λαικές κ.α.
Δεν γνωρίζω τις πρακτικές του (κάθε) ΙΝΚΑ πάνω στο σημαντικό αυτό θέμα, ελπίζω ωστόσο να μην αρκούνται σε ένα Δελτίο Τύπου στα κανάλια και στις εφημερίδες.
Κάποτε πρότεινα να κάνουμε κανάλι για να σπάσουμε την μονοπώληση της είδησης (κάτι βγάζουν και ΜΜΕ).
Εθελοντής με τεράστια εμπειρία (ο ν. 1 θεωρείται στην Ελλάδα) μας έκανε εθελοντικά όλη την μελέτη.
Λείπουν τα χρήματα ... .
Τι να πώ;
Κάποιοι (ΓΟΚΕ/ΙΝΚΑ) απαξιώνουν το μποϋκοτάζ κάνοντας κάθε Πέμπτη σε όλα !!!.
Τρία πουλάκια κάθονταν ... .
Σας βλέπω υγιώς σκεπτόμενους ανθρώπους και πρέπει μαζί να βοηθήσουμε, να κάνουμε αυτό το "εργο" δικό μας, να το ορίσουμε και να το δημιουργήσουμε ... .
Περιμένω συμμετοχές
Αγαπητέ Δημήτρη
Εκτός απο το οτι σε πρώτη φάση δηλώνω πρόθυμος να βοηθήσω, θα ήθελα να προτείνω να προχωρήσετε σε μια οργανωτική δομή που θα σας επιτρέψει την εγγραφή συνδρομητών σε μεγάλη κλίμακα για να εξασφαλίσετε πόρους. Ίσως η δημιουργία καναλιού να είναι πολύ προωθημένη ιδέα, αυτή τη στιγμή προέχει να αυξήσετε την επιρροή σας στα ΜΜΕ και στην κοινή γνώμη με κατάθεση άποψης, με newsletters με μοίρασμα ανακοινώσεων έξω απο super markets.
Ίσως τελικά να χρειάζεστε έναν εθελοντή marketeer.
Συμφωνώ απόλυτα με τον Ανέστη. Το κανάλι είναι μια πολύ καλή ιδέα για αργότερα όμως. Το μοίρασμα φυλλαδίων έξω από Super Markets είναι μια πρώτη καλή λύση που μου ήρθε και εμένα στο μυαλό.
Ακόμα καλύτερα όμως θα ήταν να στηθεί ένας μηχανισμός τιμοληψίας για βασικά καταναλωτικά προιόντα (το καλάθι της νοικοκυράς που λέμε) με αποτελέσματα που θα καταγράφονται σε ευανάγνωστους πίνακες και θα δημοσιεύονται σε εβδομαδιαία ή 15νθήμερη βάση.
Αυτό θα μπορεί να είναι ένα φυλλάδιο τύπου "free press" που θα διανέμεται σε επιλεγμένα σημεία για να μπορεί ο καταναλωτής να γνωρίζει ποια προιόντα είναι ακριβά και ποια όχι.
Νομικά όμως μπορεί να σταθεί κάτι τέτοιο ή θα υπάρχει πρόβλημα με την κάθε ΔΕΛΤΑ ή τον κάθε ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟ;
Και μη σας κάνει εντύπωση, ένα τέτοιο εγχείρημα μπορεί να βρει πόρους από τις ίδιες τις επιχειρήσεις. Ποιο Super Market δεν θα ήθελε να διαφημιστεί σε έναν "οδηγό αγοράς" που θα μπαίνει σε όλα τα σπίτια;
Τοι βασικό είναι να συγκροτήσουμε το κίνημα όπως το θέλουμε και όπως συναποφασίζουμε και κυρίως με πραγματικά ενεργά μέλη.
Ακόμα και η ένωσή μας που είναι η μεγαλύτερη στην Ελλάδα, έχει πρόβλημα προσφοράς.
ΝΑ διαφημίζουμε επιχειρήσεις απαγορεύεται από το νόμο και ίσως να είναι σωστό.
Την ενημέρωση για τις τιμές μπορούν να την αναλάβουν άνθρωποι από τα συμβούλια γειτονιάς (αντί να μπει η πρόσκληση στο blog μπήκε στο site, θα τους πω να την αλλάξουν).
Αυτό που μπορούμε εμείς οι πιο νέοι να οργανώσουμε είναι οι επιτροπές. Ετσι π.χ. μπορεί κάποιος να αναλάβει να μπαίνει κάθε 10 ημέρες στα ξένα S/M και να παίρνει τιμές για να φαίνονται οι διαφορές με την Ελλάδα. Εκεί επάνω μπορούμε να αποφασίσουμε μία ενέργεια (ακόμα και δικαστική).
Αλλος μπορεί να βρεί κάποια άρθρα για τα χλωριωμένα κοτόπουλα που μας φέρνει από τις Η.Π.Α. η Ε.Ε. (Επικίνδυνα !!!)
Υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορούμε να σκεφτούμε και να κάνουμε, όλοι μαζί και με ελευθερία χρόνου και κινήσεων.
ΕΝΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ
Πρόσκληση προς τους πολίτες – καταναλωτές
Δημοσιεύθηκε την Ιούνιος 30, 2008 από newinka
Η ακρίβεια, η φτώχεια, η αισχροκέρδεια, μας συντροφεύουν στην καθημερινότητα μας. Για αυτό, γινόμαστε ενεργοί πολίτες και αντιδρούμε. Το ΝΕΟ ΙΝΚΑ καλεί τους πολίτες, μέλη του και μη, να δημιουργήσουν και να στελεχώσουν Επιτροπές Δράσης και Συμβούλια Γειτονιάς.
Οι επιτροπές δράσης θα λειτουργούν με πλήρως δημοκρατικές διαδικασίες που θα αποφασίζουν τα μέλη τους.
Καλούμε τους ενδιαφερόμενους να δηλώσουν συμμετοχή:
Με σχόλιο – δήλωση στο: http://newinka.wordpress.com/
Μέσω fax: 210 6469982
Mέσω e-mail: inka@newinka.gr
Οι μετέχοντες εκτός Αθηνών, μπορούν για την μεν Θεσσαλονίκη να συγκροτήσουν τις επιτροπές δράσης με την συνδρομή του ΙΝ.ΚΑ. Μακεδονίας (fax: 2310 535263), για δε τα Ιωάννινα με την συνδρομή του ΙΝΚΑ Ιωαννίνων (τηλ. / fax: 26510 65178), είτε στους τόπους τους με την συνδρομή μας. Οι πρώτες επιτροπές που προτείνονται, χωρίς τούτο να σημαίνει ότι οι ίδιες οι επιτροπές και τα μέλη δεν μπορούν να προτείνουν νέες, είναι οι ακόλουθες:
• Επιτροπή παρακολούθησης τιμών και ποιότητας διατροφικών αγαθών.
• Επιτροπή παρακολούθησης τιμών και ποιότητας υπηρεσιών από ιδιώτες.
• Επιτροπή παρακολούθησης και ελέγχου υπηρεσιών Δημοσίου και ΔΕΚΟ.
• Επιτροπή ηλεκτρονικών αγαθών, υπηρεσιών και μέσων.
Κάθε φίλος ή φίλη μπορεί να μετάσχει σε περισσότερες από μία επιτροπές του ενδιαφέροντός του ή να προτείνει περαιτέρω επιτροπές.
Με την συγκέντρωση πέντε (5) τουλάχιστον συμμετοχών θα ειδοποιηθούν οι μετέχοντες για την πρώτη συνάντηση γνωριμίας και οργάνωσης της επιτροπής.
Με τους ίδιους τρόπους και διαδικασίες το ΝΕΟ ΙΝΚΑ καλεί τους φίλους και μέλη του να συγκροτήσουν συμβούλια γειτονιάς στα όρια των δήμων τους, ανεξάρτητα από την συμμετοχή τους στις ανωτέρω επιτροπές. Η σύσταση των συμβουλίων γειτονιάς θα γίνει επίσης με την συγκέντρωση πέντε (5) δηλώσεων συμμετοχής ανά περιοχή ή δήμο.
Ζητώ συμμετοχή.
Δημοσίευση σχολίου