Όχι δεν έχω μετοχές στις κατασκευαστικές που εισπράττουν διόδια για να κατασκευάσουν ή να βελτιώσουν αργότερα τους δρόμους. Ούτε με ενδιαφέρει η "νομιμότητα" με την εισαγγελική έννοια του όρου.
Έχω μερικά απλές βασικές απορίες όμως που δεν απαντώνται:
1. Γιατί να εξισωθεί η πληρωμή των διοδίων της εθνικής Αθηνών - Θεσσαλονίκης (όπου οδηγείς με υψηλές ταχύτητες για πολλά χιλιόμετρα) με τα ουσιαστικά παράνομα διόδια της Αθηνών - Πατρών όπου στο σύνολο της διαδρομής γίνονται έργα και άρα οδηγείς με χαμηλές ταχύτητες; Είπαμε πως είναι παράνομο να εισπράττεις διόδια για δρόμο που ακόμα δεν έχεις κατασκευάσει, που δεν τηρεί τα στάνταρ ασφάλειας. Αλλά όταν ο δρόμος είναι κατασκευασμένος και σωστός, γιατί να μην πληρώσεις;
Επίσης απο που κι ως που εξισώνεται ο αγρότης που δίκαια διεκδικεί παράδρομους που να εξυπηρετούν την καθημερινότητά του, με όποιον κάνει διαδρομή σε όλο το μήκος του αυτοκινητόδρομου;
2. Γιατί εξισώνεται η πληρωμή διοδίων με τα εισιτήρια των ΜΜΜ; Ποια είναι η σχέση τους; Σαφώς οι αυξήσεις είναι εξοργιστικές, σαφώς οι χαμηλόμισθοι επιβάτες δεν μπορούν να επιβαρυνθούν τις καταστροφικές επιλογές των πολιτικών ηγεσιών (που έκαναν βαρύτατα προβληματικές τις συγκοινωνίες), αλλά από το να διεκδικήσεις φτηνό εισιτήριο ή κλιμακωτό ανάλογα με την διανυόμενη απόσταση, μέχρι να καταστρέψεις τα ακυρωτικά και εκδοτικά μηχανήματα και να βανδαλίσεις τους σταθμούς του μετρό, η διαφορά είναι τεράστια.
Οι πολιτικοί σχηματισμοί της αριστεράς που βρίσκονται πίσω απ' το κίνημα "δεν πληρώνω" έχουν τεράστια ευθύνη που όλα αυτά τα μεταπολιτευτικά χρόνια δεν θέλησαν (παρά την αυξημένη επιρροή τους) να δημιουργήσουν στον κόσμο καταναλωτική συνείδηση.
Είναι 100% υπεύθυνη η αριστερά που δεν δίδαξε το "λαό" να οργανώνει μποϋκοτάζ, να βρίσκει τις διαδρομές που μπορούν να καταργούν παράλογες εισπρακτικές τακτικές μέσα απο συντεταγμένα όργανα. Να διδάξει δηλαδή πως λειτουργεί η δημοκρατία. Είναι πλήρως υπεύθυνη η αριστερά που δεν εκπαίδευσε τους χαμηλόμισθους ψηφοφόρους της πως να στελεχώσει και να οργανώσει αξιόπιστες καταναλωτικές οργανώσεις με ατζέντα και συγκεκριμένους στόχους που οδηγούν την ακρίβεια.
Αντίθετα είναι τραγικά μικροπολιτικό το να αποφεύγεις να φέρεις αποτέλεσμα μέσα απο καταναλωτικό κίνημα για να δικαιωθεί η θέση "δημοκρατία=καπιταλισμός=ακρίβεια και εκμετάλλευση".
Είναι τραγικά σόλοικο το να δείχνεις πως μόνο οι ζηλωτές "φρουροί της επανάστασης" είναι επιφορτισμένοι με την αποκατάσταση της κοινωνικής δικαιοσύνης μέσα από βία, βανδαλισμούς, παρανομίες αλλά και παραβίαση των ατομικών δικαιωμάτων (στην περίπτωση του καπνίσματος όπου όλοι σχεδόν οι αριστεροί θεριακλήδες γραφιάδες έδωσαν ρέστα).
Έμαθαν την κοινωνία να κάνει σημαία τον νεοελληνικό τσαμπουκά, την έμαθαν να είναι όμηρος της πολιτικής σκοπιμότητας και -φυσικά- του ισοπεδωτικού λαϊκισμού (π.χ. "να καταργηθούν όλα τα διόδια"), που καταργεί την ικανότητα να διακρίνονται οι κατά περίπτωση διαφορές.
(Θεωρώ εδώ πως για τους φίλους που με διαβάζουν είναι περιττό να επιχειρηματολογήσω πως για την κατασκευή ενός δρόμου θεωρώ δίκαιο το να πληρώνουν οι χρήστες του και όχι όλοι οι φορολογούμενοι).
Εγώ λοιπόν τώρα κατέληξα να φοβάμαι αυτούς τους ακτιβισμούς της πορδής, γιατί οργανώνουν όχλο που ενεργεί τυφλά και ανεξέλεγκτα. Με τέτοιο όχλο δεν μπορείς να συζητήσεις, δε μπορείς να διαφωνήσεις. Η όποια διαφοροποίησή σου θα καταλήξει σε λιντσάρισμα ή προπηλακισμό (όπως έγινε σε κάποιους σταθμούς μετρό με ορισμένους επιβάτες που συνειδητά ήθελαν να ακυρώσουν εισιτήρια).
Τους φοβάμαι γιατί ο τραμπουκισμός τους θρέφεται και από την ηλιθιότητα της κυβέρνησης που μόνο μετά τον "τσαμπουκά" κάθεται να ξανασυζητήσει τις τιμές των διοδίων, επικυρώνοντας το "ακτιβισμό" τους.
Και φοβάμαι γιατί θα τους βρούμε απέναντι και σε περιπτώσεις όπου η λογική (και όχι η "νομιμότητα") θα είναι ακόμα πιο κραυγαλέα εναντίον τους.
Υ.Γ. Η φωτογραφία είναι απο τα σημερινά ΝΕΑ και απ ότι φαίνεται αναρτήθηκε πρώτα στο indymedia. Πως σας φαίνεται;
18 σχόλια:
Συμφωνούμε σχεδόν σε όλο το κείμενο. Από την αρχή ήμουν κατά των κινητοποιήσεων για τα διόδια, ακριβώς με το δικό σου σκεπτικό. Σχετικά με τα αστικά εισιτήρια πρέπει να σημειώσουμε ότι το όλο κίνημα αδιαφορεί παντελώς για τις άλλες πόλεις που έχουν αστικά ΚΤΕΛ και νοιάζεται -ψηφοθηρικά και λαϊκίστικα- μόνο για δύο πόλεις. Γιατί να μην απαιτηθεί να δοθούν επιδοτήσεις και στις άλλες πόλεις; Γιατί να μην είναι ίδια τα εισιτήρια σε όλες τις πόλεις;
Συμφωνώ απόλυτα. Πολύ φοβάμαι οτι το ηχηρό "Δεν πληρώνω" (και όχι το διαχρονικό σιωπηλό) που τόσο εύκολα μεταπήδησε από τα διόδια στα ΜΜΜ, δυστυχώς θα το συναντήσουμε μπροστά μας και στο μέλλον, διότι δεν κόπηκε εν τη γενέσει του...
Και αν για τα διόδια σε συγκεκριμένους δρόμους/καρμανιόλες, ο κόσμος έχει δίκιο να διαμαρτύρεται, αυτό που γίνεται με τα ΜΜΜ είναι θράσος.
Πολύ σωστά τονίζει ο πρώτος σχολιαστής οτι δεν ενδιαφέρεται αυτό το "κίνημα" για το τι συμβαίνει στην υπόλοιπη χώρα. Δηλαδή στην επαρχία, που ο κόσμος έχει πολύ χειρότερη εξυπηρέτηση, τα λεωφορεία είναι απαρχαιομένα και παρ' ολα αυτά τα εισιτήρια είναι ακριβότερα, ο κόσμος τι είναι μ...?
Όσο για το σύνθημα στον τοίχο με ανησυχεί ιδιαίτερα, γιατί λογικά ο ελεγκτής θα γίνει ο νέος "μπάτσος" δηλαδή ο επόμενος εργαζόμενος/ανάθεμα, ο οποίος θα στοχοποιηθεί.
Τα είπες όλα. Δεν έχω να προσθέσω κάτι.
Η φώτο μου φαίνεται ενδιαφέρουσα. Μου αρέσει η λεπτομέρεια του text που ακολουθεί τη ράγα καθώς και το επίπεδο ορθογραφίας.
Δεν υπάρχουν περιθώρια για συνεννόηση, μόνο να μάς λυντσάρουν θα καταφέρουμε στο τέλος. Μια μέρα έφαγα ώρες σε μια "συζήτηση" για "τα παιδιά" που μπήκαν με το έτσι θέλω στο λεωφορείο (τζάμπα) και πήγαν για μπάνιο, μιαν άλλη κόντεψα να φάω e-ξύλο γιατί ένας οδηγός κατέβασε επιβάτη που δεν είχε να πληρώσει εισιτήριο κι ένα "καλό παιδί" που το άκουσε πήγε (αφού είχε ξεκινήσει το όχημα) και σκυλόβρισε τον οδηγό και τους άλλους επιβάτες (για τον εαυτό του ούτε λόγος)....
Στο τέλος θα το φάμε το βρωμόξυλο, δεν το γλυτώνουμε, αν επιμένουμε να ζούμε σε αυτήν την χώρα της μαγκιάς-κλανιάς
Δήμο, Tsougdw
Φυσικά είναι κινήσεις εντυπωσιασμού και μικροπολιτικού τζόγου. Και Αθήνα - Θεσσαλονίκη "προσφέρονται" γιατί δημιουργούν τους τίτλους στα ΜΜΕ.
@ellinaki
"Η ορθοργαφία είναι μικροαστική"
@Μαύρος Γάτος
Και καλά, το να πλακωθούμε με τους τσαμπουκάδες-κάγκουρες το καταλαβαίνω. Αλλά εδώ το πρόβλημα είναι πως έχουμε τσαμπουκά με "πολιτικό" κέλυφος.
Βρήκε εύφορο χώμα ο λαικισμός στον αμόρφωτο νεοέλληνα.
Εγω θα διαφωνήσω με τα λεγόμενα σου.Είμαι απο τους πρωτεργάτες του κινήματος των διοδίων, μένω στις Αφίδνες , 30χλμ απο την Αθήνα,πρέπει να πληρώνω 4,10 ευρώ κάθε φορά που βγαίνω απο το σπίτι μου για να πάω στην δουλειά μου,τα παιδιά στο σχολείο, στο φροντιστήριο , στην τράπεζα, στο ΙΚΑ, στην εφορία.Παράπλευροι δρόμοι δεν υπάρχουν,απο Μ.Μ.Μ.μόνο ο απαξιωμένος ΟΣΕ και με αυτά τα χρήματα χρηματοδοτείται ο δρομος Αντίριο - Ηγουμενίτσα, και όταν τελειώσει ο δρομος το 80%του ποσού αυτού θα πηγαίνει υπο μορφή φορολογίας στο κράτος.Ειναι δίκαια όλα αυτά και σύμφωνα με τις επιταγές του Συντάγματος για την ισότητα των πολιτών?
@Ανώνυμος
Πριν διαφωνήσεις, σε παρακαλώ να ρίξεις και μιά ματιά εδώ
http://anebala.blogspot.com/2011/01/blog-post_11.html
όπου λέω:
"το κράτος με τα υπερβολικά τέλη που εισπράττει οφείλει να δημιουργήσει εναλλακτικούς δρόμους και πλήρεις προσβάσεις για όσους δεν επιθυμούν να πληρώσουν διόδια. Είναι απαράδεκτο να πρέπει να πληρώσει διόδια ο κάτοικος του οικισμού δίπλα στην εθνική οδό για να πάει οπουδήποτε."
Το "δεν πληρώνω" στην περίπτωσή σας είναι δικαιολογημένο ΑΛΛΑ δε φέρνει μακροπρόθεμη λύση. Θα φέρει ίσως μόνο παζάρια για την τιμή των διοδίων που ανα πάσα στιγμή μπορεί να ξαναλλάξει.
Παράλληλο τοπικό δίκτυο είναι που πρέπει να διεκδικήσετε και χρέωση αναλογική της απόστασης όταν χρησιμοποιείτε την εθνική.
Ας μην ξεχνάμε ένα μεγάλο δεδομένο, ότι το συγκεκριμένο κίνημα ξεκίνησε αναδεικνύοντας δυναμικά το γεγονός ότι οι συμβάσεις/παραχωρήσεις που υπογράφηκαν για την κατασκευή των δημοσίων έργων εξυπηρετούν σε δραματικό βαθμό τα ιδιωτικά συμφέροντα των κατασκευαστών, εις βάρος πάντα της τσέπης του δημοσίου (της δικής μας). Αυτό είναι στα υπέρ του, όταν μάλιστα κανένα άλλος θεσμός δεν το είχε αναδείξει.
Από εκεί και πέρα, ο τρόπος που κινείται, επικοινωνεί και θέτει στόχους το κάθε κίνημα είναι πολύ σημαντικά για την πορεία του και για την επίτευξη των στόχων του. Δυστυχώς, στο συγκεκριμένο κίνημα εναπόθεσαν όλοι την οργή τους για την κρίση και τους υπεύθυνους αυτής, με αποτέλεσμα τα αιτήματά του να αποκτούν ένα πολύ γενικό και θολό χαρακτήρα (δεν πληρώνω, δεν πληρώνω την κρίση τους). Μέσα σε αυτήν τη θολούρα δίκαια και άδικα αιτήματα ισοπεδώνονται.
Κατά τη γνώμη μου, θα πρέπει να τεθούν πολύ συγκεκριμένα αιτήματα, τα οποία θα είναι εφικτά να διεκδικήσει και σε θέση να διαπραγματευτεί. Ναι, να διαπραγματευτεί. Η συζήτηση, η συμφωνία, η διαπραγμάτευση, η πολιτική σύγκρουση απόψεων και αιτημάτων είναι στοιχεία δημοκρατίας.
Παραθέτω τα αιτήματα που θα έθετα εγώ προσωπικά:
1. Τον πολιτικό έλεγχο αυτών που έβαλαν την υπογραφή τους πίσω από αυτές τις συμβάσεις έργων (Σουφλιάς, και λοιποί).
2. Το λογιστικό έλεγχο των κατασκευαστικών εταιριών ώστε να αποδειχθούν ή όχι πιθανές ατασθαλίες στα έσοδα/έξοδα που επηρεάζουν το χρόνο αποπληρωμής.
3. Την αναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων που παρότι νόμιμες είναι άδικες.
4. Τον εξορθολογισμό του αριθμού και της τιμής των διοδίων.
Υ.Γ. Φανταστείτε ένα εκατομμύριο αιγυπτίους στους δρόμους να εξεγείρονται. Φανταστείτε τώρα ένα εκατομμύριο αιγυπτίους στους δρόμους να απαιτούν συγκεκριμένες μεταρρυθμίσεις και να φύγει ο Μουμπάρακ.
Φανταστείτε χιλιάδες νέους στους δρόμους της Αθήνας το Δεκέμβριο του 2008 να εξεγείρονται. Φανταστείτε τώρα χιλιάδες νέους στους δρόμους της Αθήνας το Δεκέμβριο του 2008 να απαιτούν συγκεκριμένες μεταρρυθμίσεις.
Σε όλες τις περιπτώσεις η οργή είναι δίκαιη, αλλά το αποτέλεσμα διαφορετικό. Τόσο διαφορετικό που μπορεί να στρεβλώσει τη δίκαιη οργή.
@Χαράλαμπος Μαυρίκας
Εξαιρετικά σαφής η θέση σου. Κατα καιρούς έχουν υπογραφεί σκανδαλωδώς ευνοικές συμβάσεις (για κάποιους) απο υπουργούς, αλλά κατα μια σατανική σύμπτωση ποτέ η εύνοια αυτή δεν βαίνει υπερ του δημοσίου χρήματος.
Οπότε εγώ θα συμπλήρωνα οτι εκτός απο τον πολιτικό έλεγχο θα πρέπει να γίνεται και έκτακτος "πόθεν εσχες" στα πλαίσια εκχώρησης τέτοιων δικαιωμάτων. Ουσιαστικού "πόθεν" όμως, όχι σαν αυτή την παρωδία που παίζεται τώρα.
Η "απόλυτη διαφάνεια", η "διαύγεια", είναι όροι που ακούγονται κατα κόρον αλλά πάλι κατα μια σατανική σύμπτωση δεν έχουν ποτέ αποτέλεσμα που να καταλήγει στην πολυπόθητη παραπομπή κάποιου υπουργού π.χ.
Μπροστά σ' αυτά τα φαινόμενα λείπει η ουσιαστική πολιτική ευθύνη εντός κόμματος, σχηματισμού, πρωτοβουλίας, που θα αντιπαρατάξει τις ορδές των ΣΥΝΕΠΩΝ και ΥΠΕΥΘΥΝΩΝ πολιτών που θα απαιτήσουν (υπερασπιζόμενοι τη συνταγματική νομιμότητα και την αξιοπρέπεια) την ανάληψη ευθυνών απ το κοινοβουλευτικό προσωπικό.
Γιατί αυτά απαιτούν κόμματα που παράγουν πολιτικό πολιτισμό, απαιτούν πολίτες, απαιτούν δηλαδή έναν άλλο χωροχρόνο.
Α! Χαράλαμπε, μη χαθούμε ε;
Ανέστη είσαι η φωνή της λογικής.
Καταχρηστικές οι συμβάσεις, αλλά το να μη πληρώνουμε καθόλου δεν οδηγεί πουθενά. Επίσης δεν έχω καταλάβει γιατί το κίνημα ωθεί τον κόσμο να μη πληρώνει και στα Μάλγαρα που τα διόδια είναι κρατικά και ο δρόμος είναι φτιαγμένος και στο Μετρό που είναι υπόδειγμα ΜΜΜ.
Η επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων είναι αυτό που χρειάζεται με πίεση ώστε να πέσουν οι τιμές, να δημιουργηθεί άμεσα παράπλευροι δρόμοι και η χρέωση να γίνεται αναλογικά της διαδρομής (όπως πχ στην Ιταλία).
Καλή συνέχεια.
Δεν ξέρω, αλλά σε αυτό το θέμα διαφωνώ και συμφωνώ με όλους όσους έχω ακούσει.
Αν σε ενδιαφέρει γιατί, τα γράφω εδώ ως "αγανακτισμένος" πολίτης και, θέλω να ισχυρίζομαι(αν και με έχουν κάνει να ντρέπομαι πλέον για αυτό) αριστερός.
http://syndesi.wordpress.com/2011/02/05/toll-tickets-free-socialist/
Δεν τα επαναλαμβάνω εδώ γιατί θα συγχιστώ και δεν το επιτρέπει ο γιατρός.
@Psaranto
Το διάβασα κι έχω μια μικρή αντίρρηση που δεν μπόρεσα να καταθέσω γιατί δε βρήκα το link του σχολισμού!
Τα διόδια είναι σαν τα εισιτήρια των ΜΜΜ. Και το εισιτήριο για τον αυτοκινητόδρομο έχει οικολογικό χαρακτήρα, διαφορετικά θα είχες ολόκληρες συνεχείς φάλλαγες οχημάτων να ταξιδεύουν μέσα απο πόλεις με μικρές ταχύτητες.
Σε πολλές χώρες στη δυτική Ευρώπη δεν υπάρχουν διόδια, αλλά αυτό έχει να κάνει και με την δυνατότητα μιας χώρας να χρηματοδοτεί τις υποδομές της για α διευκολύνει την οικονομική και κοινωνική δραστηριότητα. Δεν την έχουμε δυστυχώς, οπότε δεν μπρούμε να συζητάμε μόνο σε θεωρητικό επίπεδο. Βλέπεις όταν παίρναμε τα πακέτα Ντελόρ, αντί να τα κάνουμε υποδομές τα κάναμε μέσο πλουτισμού νέων τζακιών.
@Greco
Να' σαι καλά.
Φίλε μου Ανέστη ωραια αυτα που γράφεις κι ας μην Έχεις (λέμε τώρα) μετοχές στις κατασκευαστικές!
Σου πέρασε ποτε απο το μυαλό οτι γι αυτα που λέμε εμείς Εθνικό δίκτυο και αποτελείται απο δυο λωρίδες της κακιάς ώρας στην Ιταλία το λένε επαρχιακό δρομο και ντρέπονται να βάλουν και διόδια;
Το γεγονός οτι πληρώνουν αναλόγως των χλμ που έχουν διανύσει επίσης σου λέει κάτι;
Και κοψε τις πιπες οτι δήθεν το κίνημα αυτο ποδηγετειται απο ΠΆΜΕ ΦΕΥΓΑ και αλλα τέτοια ανυποστατα γιατί αυτο αφορά πραγματικά τον κόσμο που αντιδρά σε μια ληστεία πρωτοφανή που έστησαν κάποιοι κουμπάροι των προηγούμενων, συντηρούν οι δήθεν δίκαιοι και προοδευτικοί του παρόντος και καπηλεύονται σαν οργανωτές οι δήθεν αριστεροί καο κομμουνιστές του ΠΆΜΕ και ΣΥΝ.
Ανώνυμε
αν αφιέρωνες καμάρι μου δύο λεπτά να διαβάσεις το κείμενο θα έβλεπες περισσότερα γιατί και για την ποιότητα των δρόμων γράφω και για τη χρέωση ανάλογα με τα χιλόμετρα.
Άρα μάλλον κάποιος άλλος θα πρέπει να προβληματιστεί για τη συνέχιση της πίπας.
Κατα τα άλλα, βολική η ανωνυμία. Βγάζει την άαβυσσο ακέραιη απο μέσα μας.
Δημοσίευση σχολίου