Κύριε Υπουργέ
Με μεγάλη οργή και αγανάκτηση, πληροφορηθήκαμε από τον Τύπο ότι οι ακριβοπληρωμένοι σας σύμβουλοι και τα μετακλητά, διορισμένα από εσάς, στελέχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ετοιμάζονται από αρχές Αυγούστου να προβούν σε σφαγή του 70% των σημερινών δρομολογίων των ελληνικών σιδηροδρόμων σε ολόκληρη την επικράτεια και ιδιαίτερα στην ελληνική περιφέρεια. Ετοιμάζονται δηλαδή να σβήσουν από τον συγκοινωνιακό χάρτη της χώρας τον ελληνικό σιδηρόδρομο κατά το 75% του συνολικού του μήκους, αφήνοντας ουσιαστικά δρομολόγια μονάχα στο υπόλοιπο 25% που αποτελούν ο άξονας Αθηνών-Θεσσαλονίκης και ο Προαστιακός.
Στην πρωτοφανή αυτή απόφαση για τα ευρωπαικά χρονικά, οδηγούνται κατόπιν προφανώς δικών σας οδηγιών, στα πλαίσια του κατ’ευφημισμόν «Σχεδίου Ανασυγκρότησης των Ελληνικών Σιδηροδρόμων», που υπ’αυτές τις συνθήκες μάλλον θα πρέπει να το μετονομάσετε σε «Σχέδιο διάλυσης» αυτών.
Υποτίθεται ότι στόχος είναι η καταπολέμηση του ελλείματος του ΟΣΕ, που επανειλημένα αποκαλείτε ως την πλέον προβληματική επιχείρηση στην Ευρώπη.
Διερωτώμαστε για ποιόν λόγο παραποιείτε την αλήθεια και την κρύβετε από τον ελληνικό λαό και διαστρεβλώνετε την πραγματικότητα κατά εξοργιστικό τρόπο, όταν γνωρίζετε πολύ καλά ότι το έλλειμα αυτό δημιουργήθηκε κατά 90% λόγω της διαχρονικής άρνησης της ελληνικής Πολιτείας να εκπληρώσει τις βάσει νόμου οικονομικές της υποχρεώσεις απέναντι στον ΟΣΕ για τις δαπάνες συντήρησης και ανάπτυξης της υποδομής του και τις παρεχόμενες από αυτόν και μη αποζημιούμενες κοινωνικές υπηρεσίες γενικού οικονομικού συμφέροντος, εξωθώντας τον στον δανεισμό με επαχθέστατα τοκοχρεωλύσια, αντίθετα με ότι κάνει για τα υπόλοιπα συγκοινωνιακά μέσα που ουδόλως τα επεβάρυνε με τις δαπάνες αυτές (και αν δεν το γνωρίζετε, ρωτήστε τον προηγούμενο Πρόεδρο του ΟΣΕ καθηγητή κ. Μπαλτά και τον πρώην ΓΓ του Υπουργείου σας καθηγητή κ. Ι. Γκόλια – αμφότερους χρηματίσαντες στις εν λόγω θέσεις κατά την διάρκεια της πρώτης κυβερνητικής θητείας της ΝΔ, μεταξύ 2004-2006, που έχουν αναλύσει έξοχα το θέμα αυτό). Αλλά και κατά το υπόλοιπο ποσοστό, μεγάλη ευθύνη έχει η κακοδιαχείριση του ΟΣΕ από τις περισσότερες κυβερνήσεις των τελευταίων 30 ετών, της δικής σας συμπεριλαμβανομένης.
Κύριε Υπουργέ
Σε μια εποχή που όλη η Ευρώπη επενδύει στους σιδηροδρόμους και τους αναπτύσσει κατά προτεραιότητα λόγω των μεγάλων συγκριτικών τους πλεονεκτημάτων, σε μια εποχή που όλοι διακηρύσσουν ως απόλυτη προτεραιότητα την στροφή στις πράσινες μεταφορές, καρδιά των οποίων είναι ο σιδηρόδρομος και τα μέσα σταθερής τροχιάς γενικότερα, εσείς επιχειρείτε ουσιαστικά να δολοφονήσετε εν ψυχρώ τον ελληνικό σιδηρόδρομο. Θα περίμενε κανείς ότι ύστερα από τόσες επενδύσεις που έγιναν στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο και το τροχαίο υλικό τα τελευταία χρόνια, η ακόμα μονοπωλιακή (ως πότε αλήθεια ?) κρατική εταιρεία σιδηροδρομικής εκμετάλλευσης – η ΤΡΑΙΝΟΣΕ- θα βελτίωνε και θα αύξανε το παρεχόμενο προιόν της – δηλαδή την σιδηροδρομική συγκοινωνία, όπως αυτή εκφράζεται με τα εκτελούμενα δρομολόγια- προς τους φορολογούμενους έλληνες πολίτες, αλλά και τους επισκέπτες της χώρας μας που κατά πλειοψηφία προέρχονται από χώρες της ΕΕ και άρα έχουν χρηματοδοτήσει και αυτοί από το υστέρημά τους τον εκσυγχρονισμό των ελληνικών σιδηροδρόμων. Αντ’αυτού βλέπουμε να έχουν ληφθεί αποφάσεις για μείωση των δρομολογίων σε ΟΛΕΣ τις γραμμές του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου (σε κάποιες μάλιστα έως βαθμού εξαφάνισης), ακόμα και στον βασικό άξονα Αθηνών-Θεσσαλονίκης.
Καταργούνται δρομολόγια ΙΝΤΕΡΣΙΤΥ που φέρνουν την ακριτική Θράκη σε χρονοαπόσταση 10 ωρών από την Αθήνα, καταργείται το λεγόμενο «τραίνο του λαού» (αμαξοστοιχίες 604, 605), δρομολόγια με πρωτοφανώς υψηλούς δείκτες πληρότητας. Παρομοίως καταργείται η πετυχημένη σύνδεση Αθηνών-Δυτικής Θεσσαλίας με ΙΝΤΕΡΣΙΤΥ, ενώ μειώνονται κατά 50% τα πετυχημένα προαστιακά δρομολόγια Λάρισας-Βόλου, γραμμή που η κυβέρνηση έχει υποσχεθεί στον φάκελο των Μεσογειακών Αγώνων ότι θα την αναβαθμίσει σε ηλεκτροκίνητο προαστιακό σιδηρόδρομο. Εκμηδενίζεται η πετυχημένη προαστιακή υπηρεσία Καλαμάτας-Μεσσήνης / ΤΕΙ Καλαμάτας / Κυπαρισσίας (2000 επιβάτες την ημέρα), παρά την γενική τοπική λαική κατακραυγή και τις οργισμένες αντιδράσεις των τοπικών δημάρχων και του νομάρχη Μεσσηνίας και προέδρου της ΕΝΑΕ κ. Δράκου. Περιορίζεται στον γελοίο αριθμό των 2 δρομολογίων την ημέρα (αντί των 5 σήμερα) η παραδοσιακά δημοφιλής σύνδεση Πύργου-Πάτρας-Αθήνας, η πυρόπληκτη περιοχή της Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου μένει με 2 μόλις δρομολόγια αντί των 7 σημερινών, η σύνδεση Πάτρας-Αθήνας περιορίζεται σε 5 δρομολόγια από 8 (το ΚΤΕΛ έχει όλη μέρα, ανά ημίωρο), ενώ η σύνδεση της ακριτικής Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης με Αθήνα και Θεσσαλονίκη περιορίζεται σε μόλις 3 δρομολόγια. Τέλος η Κοζάνη μένει με 1 δρομολόγιο, αντί έστω να αναδιαταχτούν τα σημερινά της δρομολόγια ώστε να εξυπηρετήσουν την υπάρχουσα τοπική κίνηση Κοζάνης-Πτολεμαίδας-Φλώρινας.
Πολλές από τις ανωτέρω γραμμές που απομένουν με συχνότητα τραίνων του Φαρ Ουέστ τον 19ο αιώνα, έχουν εκσυγχρονιστεί πρόσφατα με κονδύλια της ΕΕ, κάτι που έχει συμβεί και με την γραμμή Κορίνθου-Ναυπλίου/Τρίπολης, στην οποία η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αρνείται μέχρι στιγμής να βάλει δρομολόγια.
Εφόσον υλοποιηθούν οι ανωτέρω περικοπές και παράλληλα δεν δρομολογηθούν άμεσα τραίνα στην ανακαινισθείσα γραμμή Τριπόλεως / Ναυπλίου, θα μας αναγκάσετε μετά λύπης μας να προσφύγουμε, μαζί με την Ευρωπαική Ομοσπονδία Επιβατών της οποίας είμαστε μέλη, στα αρμόδια όργανα της ΕΕ (ΓΔ Περιφερειακής Πολιτικής και ΓΔ Μεταφορών και Ενέργειας) και να καταγγείλουμε την υπολειτουργία ή μη λειτουργία γραμμών για τον εκσυγχρονισμό των οποίων δαπανήθηκαν κονδύλια της ΕΕ (Α΄-Β΄-Γ΄ ΚΠΣ, Εθνικό σκέλος και ΠΕΠ), με βάση μελέτες σκοπιμότητας που υποδείκνυαν πολύ διαφορετικούς δείκτες αξιοποίησης των έργων από τους πενιχρούς έως μηδενικούς που τους επιφυλάξατε με αυτήν την πολιτική σας.
Κύριε Υπουργέ
Αντί να επιδιώξετε να λύσετε τα προβλήματα οργάνωσης και (δυσ)λειτουργίας του Ομίλου ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με εξορθολογιστικές διαρθρωτικές παρεμβάσεις μείωσης του υψηλού μοναδιαίου λειτουργικού κόστους της και καταπολεμώντας τα καρκινώματα των συντεχνιακών στρεβλώσεων και της εφησυχασμένης κρατικοδίαιτης νομενκλατούρας της, αντί να προσλάβετε νέο προσωπικό για να καλύψετε τα τεράστια οργανικά κενά και να μειώσετε το μεγάλο κόστος μισθοδοσίας που διογκώνεται λόγω της υποχρεωτικής εκ των πραγμάτων υπερωριακής εργασίας, αντί να επισπεύσετε την ολοκλήρωση των χρονιζόντων ημιτελών έργων εκσυγχρονισμού, αντί να πάρετε δραστικά μέτρα αξιοποίησης της μεγάλης ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ, αντί τέλος πάντων να αντιμετωπίσετε και τιμωρήσετε τα προβλήματα που κρατούν τον ελληνικό σιδηρόδρομο όμηρο στα δεσμά της οικονομικής αναποτελεσματικότητας και της αντιπαραγωγικότητας, προτιμάτε να τιμωρήσετε τον έλληνα πολίτη στερώντας του το τραίνο, στερώντας του τις σύγχρονες, ασφαλείς, οικολογικές και ποιοτικές υπηρεσίες μεταφοράς που απολαμβάνουν οι ευρωπαίοι συμπολίτες του. Τιμωρείτε με την πολιτική σας αυτή τον πολίτη της πυρόπληκτης Πελοποννήσου που υποσχεθήκατε να στηρίξετε, τιμωρείτε τον αγρότη της Θεσσαλίας στον οποίο υποσχεθήκατε ανάπτυξη της Yπαίθρου, τιμωρείτε τον ακρίτα της Μακεδονίας και της Θράκης στον οποίο υποτίθεται ότι θέλετε να παράσχετε κρατική φροντίδα και όχι εγκατάλειψη, τιμωρείτε όλους όσους αντιστέκονται στην κυκλοφοριακά και περιβαλλοντικά επώδυνη έξη της αυτοκίνησης και επιλέγουν ως κοινωνικά ώριμοι πολίτες το τραίνο, για να προσπελάσουν στις πόλεις και τις πρωτεύουσες των νομών τους. Προσβάλετε τη νοημοσύνη του ελληνικού λαού που ζεί στην Περιφέρεια της χώρας και του βαφτίζετε «καθολική υπηρεσία» τα 2 ή 3 δρομολόγια-χαπάκια την ημέρα ανά γραμμή, που του αφήνετε, την ώρα που στην Αθήνα επιδοτείτε παχυλά άδεια και μισοάδεια πολλές φορές λεωφορεία να πηγαινοέρχονται σε κάθε άκρο του λεκανοπεδίου. Αυτή είναι η ίση μεταχείριση που επιφυλάσσετε στους πολίτες αυτής της χώρας ? Ελλάδα δεν είναι μόνο η Αθήνα και μεταφορές δεν είναι μόνο το αυτοκινητιστικό κεφάλαιο και το οδικό λόμπυ κύριε Υπουργέ. Aλλωστε αυτό, το αντιληφθήκατε καλά μετά την μεγάλη κατακραυγή επιβατών Δ. Σ. και ειδικών επιστημόνων-συγκοινωνιολόγων, που ξεσήκωσε μια άλλη άστοχη απόφασή σας, για τα ταξί στις λεωφορειολωρίδες.
Εχετε μια τελευταία ευκαιρία να επανορθώσετε, αποτρέποντας το έγκλημα της ντε φάκτο κατάργησης του σιδηροδρόμου στα δύο τρίτα της χώρας. Εάν την χάσετε, δεν θα πληρώσει μόνο η παράταξή σας βαρύτατο (αλλά και δίκαιο) πολιτικό κόστος, αλλά θα μείνετε στην ελληνική πολιτική ιστορία ως ο Ηρόστρατος των ελληνικών σιδηροδρόμων, ο αντι-Τρικούπης.
Για το Δίκτυο Ε.Π.Ι.Β.Α.ΤΗ.Σ.
Μερικές φορές νομίζουμε οτι το "δεν έχουν διοικήσει ούτε περίπτερο" είναι μια χαριτωμένη υπερβολή για την ανικανότητα των υπουργών μας.
Δεν είναι όμως καθόλου υπερβολή. Χρειάζεται ένας εντελώς άσχετος και έξω απο κάθε επιχειρηματική λογική πολιτικός για να περιορίζει το έργο (το κύριο αντικείμενο), σε μια προσπάθεια να περιορίσει τα έξοδα.
Ναι, περίπτερο. Για να μη πώ μέχρι και απλά κουλούρια.
3 σχόλια:
Όλα αυτά που τα έχουμε ξαναδεί (ΟΑ), θα έχουν σαν επόμενο βήμα τον ιδιώτη. Γνωστή τακτική: συρρίκνωση, απαξίωση, ιδιωτικοποίηση.
Μα ακόμα κι αν έχουν σκοπό να πουλήσουν, ποιος θα αγοράσει μειωμένη -στην ουσία- πελατειακή βάση;
Αυτός που θα χρησιμοποιήσει αυτό (μεταξύ άλλων) σαν επιχείρημα για να αγοράσει τσάμπα και μετα με 2-3 εύκολες κινήσεις να ανακτήσει την πελατειακή βάση.
Δημοσίευση σχολίου